Mijn Communities
Help

CAO Gemeenten / SGO - Definitief akkoord nieuwe CAO

door Niek Grupstra (Bijgewerkt ‎10-06-2025 08:57 door Niek Grupstra VISMA )

Wij hebben bericht ontvangen van de VNG en WSGO dat op vrijdag 6 juni de nieuwe CAO door het bestuur bekrachtigd is. De vakbonden waren al eerder akkoord gegaan met de nieuwe CAO. Daarmee is de CAO definitief geworden. Wij gaan nu over tot implementatie van de wijzigingen. Zoals eerder gemeld, zullen wij de wijzigingen die ingaan per 1 april 2025 verwerken in release 07-2025. 

De LOGA salarisbrief zal vandaag door de VNG en WSGO verstuurd worden. Ook de salarisverhoging van 1 april 2025 kan dus in release 07-2025 door ons worden aangeboden. Dat betekent dat je in release 07-2025 twee tabellen krijgt aangeboden. Eén met de loonsverhogingen van 04-2025 en één met de verhogingen gerelateerd aan het minimumloon van 07-2025. Lees de release notes van Payroll Gemal en HR Core 07-2025 te zijner tijd goed door. In deze release notes wordt een instructie opgenomen hoe je deze tabellen correct verwerkt.

Extra informatie over de uitvoering van diverse artikelen uit het akkoord vind je in deze FAQ die reeds eerder is gepubliceerd. Over de exacte uitvoering van bepalingen die op een later moment ingaan, zullen we je te zijner tijd informeren in de release notes van de module waarin de aanpassingen plaatsvinden.

9 Opmerkingen
Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

@Niek Grupstra - 6 juni, niet 6 juli 😏

door Niek Grupstra

@Esmiranda Vermeer Bedankt! Een kleine typefout met grote gevolgen. Het is aangepast.

Annette Molenaar
CONTRIBUTOR **
door Annette Molenaar (Bijgewerkt ‎10-06-2025 10:07 door Annette Molenaar )

Vraag is vervallen

door Niek Grupstra

In de bijlage van de FAQ bij de nieuwe CAO, heb ik zojuist een handleiding toegevoegd voort het IKB doel aflossen studieschuld. Er zijn twee versies:

-Een voor een jaarlijkse uitruil

-Een voor een uitruil over meerdere maanden, waarbij het maximum jaarbedrag wordt bewaakt. Wel moet de werknemer bij elke betaling een betaalbewijs overhandigen.

Annette Molenaar
CONTRIBUTOR **
door Annette Molenaar

Wanneer staan de nieuwe salaristabellen (april en oktober 2025) in aanloop naar Release 07-2025 op de J-schijf? Kunnen we daar al mee aan de slag?

door Niek Grupstra

@Annette Molenaar 

Excuus voor de late reactie, in verband met vakantie had ik je bericht niet opgemerkt. 

We leveren de tabellen altijd in de release waarin ze van kracht worden. Hiermee voorkomen we dat de tabellen te vroeg worden ingelezen. Als je de tabel van oktober nu al zou inlezen, dan worden de bedragen in HR Core en Self Service al getoond tegen het niveau van oktober en dat leidt tot verwarring.

Nienke_De Connectie
CONTRIBUTOR **
door Nienke_De Connectie

Wij hebben de salaristabellen (voor de regelingen 13 en 34) ingelezen en bij het bepalen van de brutosalarissen selectiedatum 1-4-25 opgegeven. Op de loonstrook zien we wel een herrekening van het salaris vanaf april, maar in Beaufort staat een ingangsdatum van 1-7-2025 (bij de historie van het uurloon). Hiervoor heb ik inmiddels een call aangemaakt, maar ik ben benieuwd of dit alleen bij ons zo is of dat meerdere organisaties dit hebben. 

Francis
CONTRIBUTOR **
door Francis

@Nienke_De Connectie dat hebben wij ook, had het ook ingelezen per 1 april. Wat ik heb begrepen kan dit in bo4 niet meer dat je twk de bedragen aanpast. Wel jammer, want voor de historie geeft het een vertekend beeld. 

door Caroline van den Wijngaard1 (Bijgewerkt ‎16-07-2025 08:05 door Caroline van den Wijngaard1 )

@Nienke_De Connectie @Francis  Als ik historische gegevens wil gebruik ik meestal de individuele loonstaat. Dan heb je alle historische gegevens bij elkaar, ook het toegepast uurloon salaris op uc 01747.

Wij hebben de salarisschalen ook ingelezen met datum 1-4-2025. Als ik bij Bruto uurloon P01162  kijk zie ik trouwens wel dat de waarde TWK 04-2025 is aangepast naar het het nieuwe uurloon.