Onderwerpopties
- Als nieuw markeren
- Als gelezen markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Printervriendelijke pagina
- Ongepaste inhoud melden
Direct je officiële diploma uit Mijn diploma’s → Youforce app (via DigiD)
Recent hebben je geinformeerd over ‘’In Mijn Youforce rechtstreeks diploma uit Mijn diploma's van DUO uploaden’’. Goed nieuws, dit kan nu ook vanuit de Youforce App (als éérste HR-app in Nederland).
De voordelen zijn in de Youforce App zijn exact hetzelfde als via Mijn Youforce. Dat betekent:
- Het is super eenvoudig voor de medewerker
- Als werkgever weet je 100% zeker dat je een officieel diploma krijgt
- Het voorkomt dus fraude met diploma’s
- Het diploma gaat rechtstreeks naar de juiste Self Service workflow, waarmee je het proces relevant voor jouw organisatie kan vervolgen
Hoe werkt het?
Eigenlijk is er geen uitleg nodig. De stappen wijzen zich vanzelf voor de medewerker. Vanzelfsprekend laten we graag zien hoe het werkt.
1) Open de Youforce App en selecteer 'Aanvragen & uploaden' | |
2) Op het scherm 'Aanvragen & uploaden' kies je voor 'Uploaden diploma of certificaat' | |
3) De medewerker wordt gestimuleerd om te kiezen voor het 'uploaden via DUO / DigiD'. Met het icoontje maken we duidelijk dat dit geopend gaat worden buiten de Youforce App | |
4) Je ziet in je mobiele browser de pagina van DUO | |
5) Je wordt doorverwezen naar de inlogpagina van DigiD | |
6) Je krijgt de gebruikelijke keuze om te bevestigen waar/hoe je de DigiD app wil gebruiken. Kies je voor 'Op dit apparaat' dan opent de DigiD app waarmee je de inlog goedkeurt. | |
7) Na inloggen via de DigiD app laat je mobiele browser je diploma's zien. Daar kan je één of meerdere diploma's tegelijk selecteren | |
8 ) Je geeft toestemming om je diploma's te delen met Youforce | |
9) Je krijgt de bevestiging dat het gelukt is. | |
10) Vervolgens kun je in de Youforce App zien welk diploma is verstuurd naar de afdeling HR |
Labels:
10 Opmerkingen
U moet een geregistreerde gebruiker zijn om hier een opmerking toe te voegen. Als u al geregistreerd bent, moet u zich aanmelden. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, moet u zich registreren en aanmelden.