Mijn Communities
Help

Update aanstaande uitbreidingen profiel

door Remco te Ronde

Voor de zomerperiode hebben we in het bericht 'Meerdere rechten 'profiel' zichtbaar in 'Autorisatiebeheer'. Bruikbaar na de zomervakantie.' aangekondigd welke aanpassingen we gaan doen. 

 

Inmiddels kunnen we deze laten zien en een verwachte planning afgeven.

 

Hoe gaat het profiel er straks uit zien?

Scherm Functionaliteit Gekoppeld aan recht

Screenshot_20230804_090429_samsung-galaxys20ultra-cosmicgrey-portrait.png

  • Profielfoto bekijken
  • Navigeren naar diverse persoonsgegevens
  • Navigeren naar dienstverband gegevens (mogelijk per dienstverband voor alle actieve dienstverbanden)
Toegankelijk voor iedereen met het recht 'Youforce app' 
Screenshot_20230804_092611_samsung-galaxys20ultra-cosmicgrey-portrait.png
  • Raadplegen persoonsgegevens
  • Wijzigen 'roepnaam', 'gewenst naamgebruik', 'burgerlijke staat' & 'naam partner' 
Medewerkers kunnen deze gegevens alleen wijzigen als je het recht 'Profiel - Persoonsgegevens wijzigen' toekent. Zonder dit recht kunnen medewerkers alleen raadplegen, niet wijzigen.
Screenshot_20230804_093257_samsung-galaxys20ultra-cosmicgrey-portrait.png

Reeds bestaande functionaliteit voor raadplegen & wijzigen contactgegevens. Staat beschreven in Handleiding Youforce app & desktop Inloggen, dossier & profiel

 

Op dit moment het recht 'Profiel - Profiel wijzigen'. Maar om dit idee te realiseren wordt dit in de loop van dit jaar gewijzigd naar 'Profiel - Contact gegevens wijzigen'.

 

Heb je nu al 'Profiel - Profiel wijzigen' geautoriseerd? Dan hoef je niks te doen. Visma|Raet gaat dit voor je wijzigen zodra het relevant wordt.

Screenshot_20230804_092009_samsung-galaxys20ultra-cosmicgrey-portrait.png Reeds bestaande functionaliteit voor raadplegen & wijzigen adres gegevens. Staat beschreven in Handleiding Youforce app & desktop Inloggen, dossier & profiel

Op dit moment het recht 'Profiel - Profiel wijzigen'. Maar om dit idee te realiseren wordt dit in de loop van dit jaar gewijzigd naar 'Profiel - Adres wijzigen'.

 

Heb je nu al 'Profiel - Profiel wijzigen' geautoriseerd? Dan hoef je niks te doen. Visma|Raet gaat dit voor je wijzigen zodra het relevant wordt.

Screenshot_20230804_090213_samsung-galaxys20ultra-cosmicgrey-portrait.png
  • Raadplegen contactpersonen in geval van nood
  • Wijzigen 2 contactpersonen in geval van nood

Note: de Visma|Raet standaard rubrieken worden hierbij gehanteerd.

Medewerkers kunnen deze gegevens alleen wijzigen als je het recht 'Profiel - Contactpersonen in geval van nood wijzigen' toekent. Zonder dit recht kunnen medewerkers alleen raadplegen, niet wijzigen.
Screenshot_20230804_090224_samsung-galaxys20ultra-cosmicgrey-portrait.png
  • Raadplegen rekeningnummer (van volgnummer 1 uit HR Core Beaufort)
  • Wijzigen rekeningnummer (van volgnummer 1 uit HR Core Beaufort)
Medewerkers kunnen deze gegevens alleen wijzigen als je het recht 'Profiel - rekening wijzigen' toekent. Zonder dit recht kunnen medewerkers alleen raadplegen, niet wijzigen.

 

Wanneer kan ik dit gaan gebruiken?

De Youforce app wordt altijd ontwikkeld met een groep van nauw betrokken functioneel beheerders van diverse organisaties. Een aantal hiervan gaat deze maand de nieuwe functionaliteiten activeren voor hun medewerkers. Vervolgens zullen we eventuele feedback verwerken.

 

Voor alle andere organisaties verwachten we dat je dit omstreeks oktober in gebruik kunt nemen. Achter de schermen werken we nog aan een aantal technisch zeer relevante functionaliteiten. Bijvoorbeeld het extra authentiseren van een bankrekeningnummer wijziging door nogmaals je biometrische gegevens (gezicht/vingerafdruk) of pincode te bevestigen. Een dergelijke uitbreiding willen we graag realiseren voordat alle Youforce gebruikers deze functionaliteit in gebruik gaan nemen.

11 Opmerkingen
door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎25-08-2023 15:30 door Remco te Ronde VISMA )

Update!

Op 14-08-2023 hebben we achter de schermen stappen gezet om  dit idee te realiseren. In Autorisatiebeheer is dit als volgt zichtbaar:

Had je het recht ''Profiel wijzigen'' toegekend in een autorisatiegroep? Dan zijn op 14 augustus ook automatisch de gesplitste rechten ''contact gegevens wijzigen'' en ''adres wijzigen'' toegekend. Rechtsbovenin zie je in het betreffende autorisatieprofiel ''laatst bijgewerkt op 14-08-2023''.

 

Op dit moment reageert de Youforce app op het recht ''Profiel wijzigen''. De app update de aankomende weken automatisch op de gesplitste rechten ''contact gegevens wijzigen'' en ''adres wijzigen''. Het exacte moment wanneer dit gebeurt is afhankelijk van de telefoon van de gebruiker (Apple/iOS vs Google/Android) en de instelling (automatisch apps updaten of handmatig). Als Visma|Raet kunnen we zien wanneer dit is afgerond en op dat moment zullen we alle documentatie updaten. Want op dat moment is het recht ''Profiel wijzigen'' niet langer relevant.

 

Veel uitleg, maar samenvattend hoef je de aankomende weken niets te doen om te zorgen dat het blijft werken. 

door Bas Menken - Gemeente Leiden

@Remco te Ronde is al bekend wanneer dit uitgerold gaat worden? we zijn erg benieuwd 😀

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Bas Menken - Gemeente Leiden,

 

Sinds augustus is het al bij meerdere organisaties ruim in gebruik. Maar het wordt algemeen beschikbaar in de nieuwste versie van de Youforce app. Dat is een iets technischer verhaal, maar dat is bijna klaar. Op dit moment is de planning dat beta-testers (zo heet dat op een Android) en test-flight gebruikers (zo heet dat op een iPhone) de laatste 2 weken van november toegang krijgen. Als alles dan helemaal goed gaat wordt het daarna algemeen beschikbaar.

linyezhang
CONTRIBUTOR *
door linyezhang

Hoi Remco, 

 

We krijgen in de youforce app alleen ''contact gegevens wijzigen'' en ''adres wijzigen'' te zijn. We hebben ook de overige aangevinkt zoals "bankrekeningnummer wijzigen". 

 

Waarom krijg ik deze laatste niet te zien in de App? Moet ik nog wat meer instellen? 

 

@Remco te Ronde 

door Remco te Ronde

Hoi  @linyezhang

 

Dat komt omdat er inmiddels een update is over de nieuwe versie van de Youforce app:

Nieuwe functionaliteiten profiel nu al beschikbaar via Mijn Youforce

 

Het duurt dus langer voordat het generiek beschikbaar is. Maar mochten jullie het toch nu al willen gebruiken kan dit wel.

Wil jij mij dan even mailen op remco.te.ronde@visma.com? Dan vertel ik je de details (b.v. dat de witte balk onderaan om te navigeren tussen Inbox en Profiel niet zichtbaar is als je in het scherm zit voor ''wijzigen contactgegevens in geval van nood'' of dat de ''biometrische controle bij wijzigen IBAN nog niet actief is''). Als je die weet kan je beslissen om het alsnog aan te zetten. 

linyezhang
CONTRIBUTOR *
door linyezhang

Hoi Remco,

 

Dank voor het activeren van de app voor ons als organisatie. We krijgen alle opties, die we willen zien, nu ook te zien. 

 

Ik heb een vraag over de "Burgelijke Staat". Deze hebben we in Selfservice uitgezet. En deze komt dan terug in de APP. 

 

Is er een mogelijk om dit ook in de APP uit te zetten? 

 

Dank je wel, 

Lin Ye

 

@Remco te Ronde 

@Anonymous 

 

door Remco te Ronde

Hoi @linyezhang,

 

Fijn dat jullie nu, net als circa 15 - 20 andere organisaties, al het nieuwe profiel gebruiken. Zoals met alles wat wij ontwikkelen staan wij open voor ideeen en feedback. Over het veld ''burgerlijke staat'' (en ook roepnaam) hebben we inmiddels het volgende idee ontvangen:

Zelf besluiten welke persoonsgegevens een medewerker kan wijzigen 

 

Zou jij in dit idee jouw visie/mening willen geven? Dan kunnen we dat meenemen in ons onderzoek naar verdere verbeteringen in het profiel.

Danny van Dellen
CONTRIBUTOR ***
door Danny van Dellen (Bijgewerkt ‎19-01-2024 12:35 door Danny van Dellen )

@Remco te Rondewij hebben inmiddels de standaard rubrieken voor de contactpersonen in nood zichtbaar gemaakt in HR Core. nu zag ik dat je de oude gegevens collectief kunt omzetten van eigen rubrieken naar de standaard dat is mooi. maar voor ik dit wist hadden we handmatig bij 1 werknemer in BO4 de nieuwe waarde ingevuld. naam , telefoon en relatie tot contactpersoon. Na enige tijd is de naam wel zichtbaar geworden in mijn youforce contact personen bij nood maar  bij telefoonnummer en relatie staat onbekend. Hoe kan dit? ik zou verwachten dat zodra je de velden in HR Core vuld deze automatisch doorgezet worden. zie ik iets over het hoofd? 

 

onderstaande handmatig gevuld in HR Core, naam gelijk zichtbaar rest niet ?

 

DannyvanDellen_0-1705664119583.png

 

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Hallo @Danny van Dellen , vraagje. Wij hebben ook eigen rubrieken aangemaakt voor contactpersonen. Hoe heb jij de oude gegevens omgezet naar de nieuwe rubrieken? of waar kan ik de info vinden. Hoor graag van je.

door Remco te Ronde

Hoi @Anja Brouwer1,

 

In het volgende artikel hebben we dit stap voor stap beschreven:

Hulp bij overstap standaard velden voor contactgegevens in geval van nood

door Remco te Ronde

Hoi @Danny van Dellen,

 

Goed dat jullie er mee aan de slag zijn. Inderdaad de gegevens uit HR Core Beaufort worden gesynchronisseerd met de app. Deze uitwisseling gaat op de achtergrond via API's en verloopt normaal gesproken erg vlot. Dat de naam wel wordt bijgewerkt maar de telefoonnummers/relatie niet is opvallend.

 

Wil jij een melding aanmaken via het ServiceCenter met o.a.:

  • Printscreen uit HR Core Beaufort waar de waarden van de velden zichtbaar zijn (inclusief persoonsnummer/volgnummer dienstverband)
  • Printscreen uit de app (of de desktop pagina voor 'contactpersonen bij nood' te bereiken via Mijn Youforce) waarin alleen de naam zichtbaar is maar de andere velden niet.

 

Dan zullen we via de melding analyseren wat er niet goed gaat bij jouw voorbeeld.