Mijn Communities
Help

Verlof - Notificaties en meer...

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎14-02-2025 10:56 door Bastiaan Friederichs VISMA )

Afgelopen week hebben we de belangrijkste notificaties beschikbaar gemaakt!

De controleur (bijvoorbeeld de manager) ontvangt een notificatie voor een nieuwe verlofopname of een verlofintrekking die gecontroleerd moet worden:

SCR-20250214-hkqt.png

De medewerker informeren we uiteraard over afgekeurde verlofopnames en verlofintrekkingen, maar ook over verwerkte verlofopnames (deze notificatie wordt verstuurd op het moment dat de opname succesvol is gesynchroniseerd. Het is daarbij niet van belang of er een controle van toepassing was.)

SCR-20250214-hjyj.png

Helemaal mooi is dat deze notificaties ook beschikbaar zijn als push-berichten via de Youforce app. Je wordt dus actief geïnformeerd en kan direct doorklikken!

Verbeterde ervaring via Mijn Youforce!

Niet alleen simpel en snel via de Youforce app, maar ook via Mijn Youforce want de desktop-schermen zijn verbeterd.

Voorbeeld te controleren verlofopnames

BastiaanFriederichs_0-1739526697135.png

Voorbeeld overzicht verlofopnames

BastiaanFriederichs_1-1739526734126.png

Voorbeelden saldo-overzicht

BastiaanFriederichs_2-1739526753210.png

BastiaanFriederichs_3-1739526776795.png

Annuleren van een verlofintrekking

Op het moment dat een nieuwe verlofopname ter controle aan het wachten was, had de medewerker al de mogelijkheid om deze te verwijderen (1). Je hoeft daarbij dus niet aan je manager te vragen om deze af te keuren.

Dat hebben we nu ook mogelijk gemaakt voor een verlofintrekking!
Staat deze ter controle te wachten, dan kun je deze zelf (als medewerker) annuleren (2).

BastiaanFriederichs_4-1739526931810.png

13 Opmerkingen
Tamara Ansems
CONTRIBUTOR ***
door Tamara Ansems

@Bastiaan Friederichs In Self Service hebben we ook nog een Jaaroverzicht, deze zie ik hier niet terugkomen.
Betekent dit dat deze verdwijnt bij de overgang naar de app?

Trudie Beekers1
CONTRIBUTOR **
door Trudie Beekers1

@Bastiaan Friederichs  is dit nu gelijk in in productie gebracht? Dus LG krijgen vanaf nu alle verlof aanvragen in de inbox van Mijn Youforce? of moeten we hier nog iets voor instellen? De nog openstaande verlofaanvragen worden ook nog gepusht naar de inbox ?

door Bastiaan Friederichs

@Trudie Beekers1 dit is beschikbaar gekomen over de laatste paar dagen inderdaad en de notificaties worden verstuurd op het moment dat een verlofopname wordt toegewezen (als voorbeeld).

Voor reeds toegewezen verlofopnames of intrekkingen worden niet alsnog notificaties verstuurd.

Sermin
CHAMPION *
door Sermin

@Bastiaan Friederichs Graag nog je reactie op de vraag van @Tamara Ansems 

In Self Service hebben we ook nog een Jaaroverzicht, deze zie ik hier niet terugkomen.
Betekent dit dat deze verdwijnt bij de overgang naar de app?

Hier ben ik zelf ook wel benieuwd naar 🙂

@Sermin en @Tamara Ansems in de nieuwe module zit een overzicht (lijstweergave) van alle verlofopnames. Een samengesteld - grafisch - overzicht van Verlof en Ziekte hebben we voor nu niet voorzien.

Als jullie medewerkers hebben die dit overzicht regelmatig gebruiken, laat dat dan vooral weten! (Tijdens onze onderzoeken en testen met gebruikers tijdens de start van dit onderwerp is niet gebleken dat dit een feature is die gemist werd)

Timo van Son - AAG
CONTRIBUTOR ***
door Timo van Son - AAG

@Bastiaan Friederichs ik en beide bovenstaande reageerders missen helaas nog steeds antwoord op de vraag of dit overzicht verdwijnt. Dat het in de app niet beschikbaar is, is één kant van het verhaal. Maar hoe staat het met het overzicht in Self Service, is die nog bruikbaar wanneer de overstap is gemaakt? 

@Timo van Son - AAG, ja, dat is nog bruikbaar (met nuance).

Alle verlofopnames worden ingesynchroniseerd met HR Core Beaufort (en die gaan vanuit daar weer door naar Self Service). Op die manier blijft alle informatie inzichtelijk.

De nuance zit hem (uiteraard) in het feit dat verlofopnames die nog onderweg zijn (niet gecontroleerd) uiteraard niet als zodanig zichtbaar zijn in Self Service.

Vahdet Aytekin CNV
CONTRIBUTOR ***
door Vahdet Aytekin CNV

Goedemorgen @Bastiaan Friederichs,

Managers zien in Youforce (desktop) verschillende verlofaanvragen staan, maar deze worden niet weergegeven in de Youforce-app.

Kan dit een synchronisatieprobleem zijn?

Groeten,

Vahdet

@Vahdet Aytekin CNV zowel de Inbox als het overzicht met te controleren Verlof heeft voor Mijn Youforce en de Youforce app dezelfde bron.

Zou je een ticket willen maken met de details/bewijs van het probleem?
Dus bij wie het voorkomt (onder vermelding van de Gebuiker ID), en idealiter voor welke Verlofopname (of intrekking) het gaat. 

Als je een verlofopname of intrekking opent, zie je in de URL de ID staan:

BastiaanFriederichs_0-1740385572986.png

Als je die ook vermeld kunnen we gerichter zoeken

Vahdet Aytekin CNV
CONTRIBUTOR ***
door Vahdet Aytekin CNV (Bijgewerkt ‎10-03-2025 08:49 door Vahdet Aytekin CNV )

n.v.t.

Tessa Tukker
CHAMPION *
door Tessa Tukker (Bijgewerkt ‎14-03-2025 08:22 door Tessa Tukker )

Goedemorgen @Bastiaan Friederichs,

Ik heb de nieuwe verlofmodule uitgebreid getest en deze gaat a.s. maandag live binnen onze organisatie. Ziet er echt goed uit en is een grote verbetering op de oude aanvragen en is in de min staan met verlof verleden tijd. Blij mee 😊

Maar ben tijdens het testen toch iets tegengekomen waar ik minder blij mee ben en ik hoop dat dit opgelost wordt.

Werknemers kunnen ook nog verlof aanvragen voor 2024, in de oude module heb ik een controle zitten op het formulier zodat dit niet kan.

Nu word het verwerkt, zonder dat het zichtbaar is voor HR administratie en wordt er geen eindejaar verwerking gedaan om de boel weer recht te trekken naar 2025.
Komt hier een oplossing voor?

@Tessa Tukker wat fijn dat je de nieuwe module ervaart als een verbetering voor jouw medewerkers!

Ik heb geen concrete plannen voor het onderwerp wat je beschrijft.

Een andere klant heb ik geadviseerd om deze vraag als idee te beschrijven op onze community. Vaak helpt dat om het vraagstuk te verduidelijken. Het geeft ook de kans aan de andere klanten om aan te geven hoe belangrijk dit voor hen is en vaak is het zo dat er eenduidig beeld ontstaat over toekomstige aanpassen.

Tot op heden heb ik nog geen idee gezien dacht ik, dus roep ik ook jou op om dat te doen.

Het zou echt geweldig zijn om meer details te beschrijven, mag er nooit verlof worden ingediend? geldt dat ook voor intrekkingen? Is er mogelijk een conditie van toepassing? Of mag het wel, maar gaat het om de zichtbaarheid? etc.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, wij zijn nog niet over naar Verlof in de app. Ik ben dit nog aan het onderzoeken. De vraag van @Tessa Tukker hebben wij ook.

Bij ons het voorbeeld over dat medewerkers vóór 1 dag per jaar maximaal feestdagenverlof kunnen aanvragen en deze ook in datzelfde jaar moeten opnemen. Of kan ik dit los van elkaar zien? De aanvraag doen zij via een Self Service verlofformulier om de uren bij het verlofrecht bij te schrijven. Opname hiervan zal dan straks in de App gaan gebeuren, echter zien zij dan in januari 2026 dit verlofrecht dan niet meer als het dit jaar genoteerd is. Of moeten we hierin nog een actie doen?