Mijn Communities
Help

Flex Benefits migratie naar Azure - Meldingen

door André Visschers (Bijgewerkt ‎20-03-2024 17:23 door André Visschers VISMA )

Update 20 maart - 17:15 uur

We gaan vanavond om 18:00 uur een hotfix installeren. Hierdoor zal Flex Benefits enkele minuten niet beschikbaar zijn.
De hotfix bevat de volgende aanpassingen:

 

1. Exportfunctie
Er kwamen nog foutmeldingen bij het gebruik van de knoppen op het venster Exportbestanden. Deze fouten zijn opgelost.
Het versturen van de exportbestanden naar HR Core Beaufort is gisteren opgelost.

 

2. Verkeerde flexpakketnaam

De naam van de flexpakketten werd op sommige vensters nog fout afgebeeld.  Je zag dan de naam van het flexpakket van een andere organisatie. Maar als je het flexpakket opende, dan zal je wel de gegevens van jouw eigen organisatie.   Deze fout is (nogmaals) verbeterd.

 

Update 19 maart - 19:00 uur

Huidige status van de 2 problemen:

 

1. Exportbestanden komen niet aan in HR Core Beaufort.
Er zat een fout in de functie voor het versturen van de exportbestanden. Dit is vanmiddag verbeterd. Eén beheerder heeft gemeld dat hun exportbestand in HR Core Beaufort is ingelezen. Volgens onze programmeur zijn er vanmiddag (ca. 16:30 uur) 12 bestanden opgestuurd van verschillende organisaties.
Het voorbehoud van eerder vandaag om geen nieuwe export te starten trek ik hierbij in.
We gaan woensdag verder met onderzoeken of het echt voor iedereen is opgelost.

 

2. Voor medewerkers met meer dan één dienstverband.

Deze fout is opgelost.

De aanvragen van medewerkers met meer dan één dienstverband, waarbij bij het indienen van de aanvraag een foutmelding kwam, hebben we vanmiddag (ca. 16:30 uur) d.m.v. een datafix opnieuw ingediend. Hierbij zijn geen fouten voorgekomen.

 

Update 19 maart - 15:00 uur

We hebben zojuist een nieuwe versie geïnstalleerd van Flex Benefits. Deze versie zal de volgende problemen oplossen:

 

1. Beheerders en medewerkers krijgen bij het starten van Flex Benefits de foutmelding:
Er is een fout opgetreden bij het uitvoeren van de autorisatie: TryAuthorize error: No employments found and no customer administrator found for a user.

 

2. Een beheerder krijgt bij het starten van Flex Benefits de foutmelding:
Niet de gehele primaire sleutel van tabel [Werknemer] is ingevuld! (Missend WerknemerID). Ga terug om de fout te herstellen indien mogelijk.

 

3. Een beheerder opent het flexpakket selectievenster. Hij ziet de naam van een flexpakket van een andere organisatie. Als hij daarna het "vreemde" flexpakket opent, dan ziet hij wel weer de gegevens van zijn eigen flexpakket.


De volgende problemen zijn nog in onderzoek:

 

1. De beheerder heeft de export voor maart gedraaid. Volgens Flex Benefits is de export gelukt. Maar het exportbestand komt niet aan in HR Core Beaufort.

 

2. Voor medewerkers met meer dan één dienstverband.
Flex Benefits toont verkeerde waarden als beschikbaar bedrag/aantal uren voor een bron
Er komt een foutmelding bij het indienen van een keuze.

 

Update 19 maart - 10:00 uur

De problemen bij het starten van Flex Benefits zijn nog niet voor alle gebruikers opgelost. Sommige gebruikers kunnen het programma gebruiken, andere niet.  Wij zijn bezig met het oplossen van de problemen en verwachten rond lunchtijd een nieuwe versie te kunnen installeren.

 

De onderhoudspagina's zijn verwijderd. Als jullie de onderhoudspagina nog zien, dan ligt dat aan de cache van je lokale browser. Je kunt dit oplossen door Flex Benefits te openen in incognito-modus of door alle browservensters te sluiten en alle cookies en lokale internetbestanden te verwijderen.

 

Maandag 18 maart

Vandaag hebben we een aantal meldingen ontvangen over fouten bij het openen van Flex Benefits. Daarom hebben we Flex Benefits in onderhoudsmodus moeten zetten.


De meldingen kunnen verdeeld worden in 2 groepen.

 

1. Meldingen die betrekking hebben op de autorisatie van gebruikers in Flex Benefits. Wij gaan deze meldingen vandaag oplossen.

 

2. Meldingen die betrekking hebben op de toegang tot Flex Benefits. Deze meldingen worden veroorzaakt door de firewall-instellingen van jullie organisaties.
De firewall moet toestemming geven voor het openen van Flex Benefits. Het Flex Benefits programma is verhuisd naar een andere lokatie, namelijk naar de Azure cloud.
Jullie ICT-afdeling moet de firewall-instellingen aanpassen en toestemming geven voor het openen van de url: https://yf.flexbenefits.youforce.app/

 

Migratie 16/17 maart

We hebben het Flex Benefits programma en de database het afgelopen weekend gemigreerd van de KPN cloud naar de Microsoft Azure cloud.
Deze migratie zelf is succesvol verlopen. We hebben het programma zondagmiddag weer opengesteld.

61 Opmerkingen
door André Visschers

Beste @Harold Reijnders 
Bedankt voor de informatie. Ik zal het doorgeven aan de programmeurs.

 

Groet,

André

door André Visschers

Wij zijn bezig met het maken van een hotfix.  Deze hotfix zal een aantal problemen oplossen. We verwachten de hotfix vanavond (maandag) om 18:00 uur te kunnen installeren. Nader bericht volgt.

ArianneB
CHAMPION *
door ArianneB

@André Visschers Kan je aangeven wat er opgelost gaat worden. Hopelijk ook het saldo..

PaulvanAchteren
CONTRIBUTOR ***
door PaulvanAchteren

@André Visschers 

 

Je geeft het volgende aan als reactie op mijn vraag:

PaulvanAchteren_0-1711361891829.png

Dit hebben wij dus gedaan, ik heb met de medewerker mee gekeken, maar hij krijgt nog steeds melding van de Onderhoudspagina. Heb je een idee hoe dat kan? Of moet dat vanuit jullie kant helemaal niet kunnen, aangezien jullie de melding hebben verwijderd en dus niet meer (nieuw) naar voren kan komen? In het laatste geval ga ik de vraag dan nl. doorzetten aan onze ICT afdeling, want dan lijkt het iets interns te zijn, maar ik wil daar graag eerst een duidelijk antwoord van jou op hebben.

 

Verder hoor ik ook graag welke problemen met de hotfix worden opgelost.

 

Groet,

Paul

door André Visschers

Beste @PaulvanAchteren 

Wij hebben de onderhoudspagina verwijderd. Ik zie ook geen meldingen meer van andere organisaties, dat zij de onderhoudspagina nog krijgen.
Ik denk dat het aan jullie kant ligt.

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@André Visschers 

Hoi Andre.

Ik heb ook al gereageerd in jouw berichtje van gisterenavond.

Nog steeds zien onze gebruikers, de stekker. Op de achtergrond zie je wel de onderdelen van flex, zoals dashboard, budget etc.

Als je hierop klikt, opent flex en kan je erin werken.

Niet optimaal.

gr. Harold

ArianneB
CHAMPION *
door ArianneB

@André Visschers het saldo is nog steeds onjuist.

We laten Flex dus nog geblokkeerd staan voor onze medewerkers totdat het opgelost is.

Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

@André Visschers 

 

Sinds vandaag kan ik er niet meer in. Krijg de stekker:

AngelaHeins1_0-1711441123941.png

 

Joyce Kievit14
CONTRIBUTOR ***
door Joyce Kievit14

JoyceKievit14_0-1711441698200.png

 

Monique Paffen
CONTRIBUTOR *
door Monique Paffen

Bij WML kloppen de bedragen voor april in de flex benefits ook niet  komt daar nog een oplossing voor?

Wel vreemd dat bedrag dat in maart is uitgekeerd niet volledig is bijgeteld maar het lijkt maar voor de helft verminderd; dat is wel heel vreemd.

Bij mijn eigen account lijkt het net of ik maar 3 maanden FAB heb opgebouwd terwijl er nog niets is opgenomen.

Dit gaat vast voor fouten zorgen...

PaulvanAchteren
CONTRIBUTOR ***
door PaulvanAchteren

Dag @André Visschers ,

 

Gisteren heb ik vanuit jullie helaas geen enkele update gezien op dit bericht.

Afgelopen maandag gaf je aan dat er maandagavond een hotfix zou plaatsvinden, welke een aantal problemen zou oplossen. Helaas heeft dit geen enkele van de problemen waar wij tegenaan lopen opgelost.

 

Sinds vorige week donderdag hebben wij op ons Intranet de volgende berichtgeving hierover staan, na de hotfix van afgelopen maandag spelen alle 3 de problemen nog steeds:

 

PaulvanAchteren_0-1711529142348.png

 

De problemen spelen inmiddels al sinds 18-3.

Ik vind dit echt niet langer kunnen zo en ik vind het al helemaal niet kunnen dat er hier gisteren geen enkele reactie is geweest vanuit Visma. Voor jouw idee, er zijn bij ons dus behoorlijk wat medewerkers welke hun budget in maart niet uitgekeerd hebben gekregen vanwege deze problemen. Nu, 10 dagen later, kunnen ze nog niets. Wij krijgen hierover steeds meer klachten over vanuit de organisatie. Bovenstaande problemen spelen nu al 1 week en er is nog niets opgelost.

 

Wat ik van jullie verwacht:

1. Minimaal 2x per 24 uur in dit bericht een update waarin jullie duidelijk aangeven welke acties jullie nemen en welke problemen er (eventueel) zijn opgelost. Communicatie in deze is echt essentieel.

2. Ik verwacht toch echt dat de problemen uiterlijk a.s. vrijdag, 29-3, zijn opgelost.

 

Indien mijn 2e punt a.s. vrijdag nog niet het geval is dienen jullie er misschien over na te denken e.e.a. helemaal terug te zetten naar de oude situatie? Terugplaatsen naar de oude server? En hoe kan nou toch dat er zoveel problemen zijn? Ik zou toch verwachten dat jullie dit aan jullie kant van te voren uitvoerig testen? Dan zouden er tijdens live-gang heus wat zaken niet goed kunnen gaan, maar dit loopt echt alle 'spuigaten' uit.

 

Je mag weten dat ik hier best pissig over ben.

Wij betalen als organisatie een hoop geld voor dit pakket met als doel het ons en onze medewerkers makkelijker te maken. Het is nu al de 10e dag (vanaf maandag 18-3) dat het niet werkt. We krijgen geen enkele indicatie van de termijn qua oplossing en kunnen onze medewerkers dus ook niet op de juiste wijze informeren, welke wel de vragen aan ons stellen. Bij ons gaan bv. alle overwerk- en reiskostenvergoedingen naar Flex Benefits. Medewerkers kunnen nu gewoon al 10 dagen NIET bij hun eigen geld, dit is in principe onacceptabel!

 

Jullie hebben ook aangegeven hiervoor tickets aan te maken in 4ME. Ik heb op 20 maart 2 tickets hiervoor aangemaakt en ook daarop geen enkele reactie.

 

Zoals je merkt, ik ben hierover niet tevreden en verwacht een betere communicatie vanuit jullie en dat jullie ons (veel) beter op de hoogte houden en dat het `nu allemaal snel wordt opgelost.

 

Graag een reactie.

 

Groet,

Paul