Mijn Communities
Help

Herinnering: Omleiden URL youforce.raet.com naar portal.youforce.com

door Pedro Morales (Bijgewerkt ‎25-01-2023 09:10 door Lotte v Dijk )

Dit is een herinnering aan de geplande activiteit op 7 november (na 18.00 uur).

Zie ook de beschrijving van stap 2 in de eerdere communicatie, klik hier voor het bericht van 18 oktober 2022.

 

Nadat bovengenoemde activiteit uitgevoerd is, worden alle gebruikers die inloggen via youforce.raet.com automatisch doorgelinkt naar portal.youforce.com.

Ter herinnering, controleer of deze instellingen goed ingericht zijn conform onze A-matrix.

 

  • *.youforce.com  toevoegen aan de vertrouwde websites (waarschijnlijk door de IT afdeling)
  • Sta pop-ups toe voor *.youforce.com


De afgelopen weken hebben wij een aantal vragen gekregen over de aanpassing van youforce.raet.com naar portal.youforce.com.

  • De ’Sign on URL’ voor sommige Identity providers (zoals Azure) hoeven niet direct voor maandag aangepast te zijn, aangezien we de URL doorlinken naar portal.youforce.com. Ons advies is om alvast (waarschijnlijk aan jullie IT afdeling) aan te geven dat in de ’Sign on URL’ het deel https://youforce.raet.com aangepast moet worden naar https://portal.youforce.com. Dit om problemen in de toekomst te voorkomen. 
  • home.youforce.com blijft werken zoals het is. 
  • youforce.raet.com/yf-login/ wordt doorgelinkt naar portal.youforce.com/yf-login/
26 Opmerkingen
Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@Pedro Morales 

 

Helaas werkt deze ochtend onze SSO niet meer terwijl wij (ICT) de URL heeft aangepast naar:

https://portal.youforce.com/sso/klantnaam.

 

Wat nu?

Groet Harold Reijnders (Gemeente Sittard-Geleen)

 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Bij ons werkt de url om SSO in te loggen ook niet meer. Ik heb een call ingediend en sta nu in de wachtrij bij de Servicedesk.

We hadden nog niets aangepast, aangezien onder water de bestaande url doorgeleid zou worden. Toch iets niet goed gegaan?

 

Zou fijn zijn als Visma | Raet snel met een mededeling komt, aangezien er dus meer klanten hier last van hebben en dus een structureel probleem is.

 

door Pedro Morales

@Harold Reijnders 

Hallo, zou je het kunnen proberen, https://portal.youforce.com/sso/customer/? Ik zie dat je de laatste /.

 

 

@karl Wegner 

 

zou je hetzelfde kunnen proberen?

 

Vriendelijke groeten.

 

 

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@Pedro Morales 

 

die /  staat in de URL als afsluiter achter de klantnaam.

 

gr. Harold

Anoek van Linden
CONTRIBUTOR **
door Anoek van Linden (Bijgewerkt ‎09-11-2022 09:07 door Anoek van Linden )

Hi,

Dit was tot gisteren nog geen probleem, wij hebben hier ook last van dus het lijkt toch bij meerdere klanten te zijn.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Bij ons ook dezelfde problemen. Melding aangemaakt bij Raet. Hopelijk is het snel verholpen.

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@Anoek van Linden 

 

Klopt!

Gisteren was er bij ons niets aan de hand. Deze ochtend wel.

 

MaroeskaH
CONTRIBUTOR *
door MaroeskaH

Bij ons hedenochtend hetzelfde probleem. 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

@Pedro Morales

 

Ik ben geen ICT'er en kan zelf niet iets aanpassen. Ik ga dit ook niet doen. Visma | Raet heeft gemeld dat de oude URL gewoon omgeleid zou worden onder water naar de nieuwe URL en dat de klant hier geen last van zou hebben. Dat hebben we dus wel en blijkbaar aan de kant van Visma | Raet niet goed door getest. Ik verwacht nu van Visma | Raet heel snel een oplossing en we gaan nu even geen aanpassingen aan onze kant doen. 

Inez Viallé
CONTRIBUTOR ***
door Inez Viallé

Goedemorgen,

Bij ons heeft het webteam de URL aangepast.

Gisteren werkte het goed, maar nu komen de medewerkers op het inlog scherm ban Visma Raet en als ze kiezen voor Youforce inloggen en vervolgens op inloggen via de organisatie komen zij op het youforceportaal.

maar deze omweg kan niet de bedoeling zijn. Hoe kunnen wij dit oplossen ??

Anoek van Linden
CONTRIBUTOR **
door Anoek van Linden

@Pedro Morales het is misschien goed om dit ook even intern te communiceren. Want in 1e instantie wordt door de Servicedesk verwezen naar de eigen IT afdeling, wat logisch is als je niet weet dat dit vermoedelijk bij elke organisatie met SSO speelt

Riny
CONTRIBUTOR ***
door Riny

Ook bij ons hetzelfde probleem.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Waar blijft de communicatie van Raet hierover? Ik meende dat ze hun processen hadden verbeterd?

 

@Inez Vialle Bedankt voor de tip!

Wij hebben dit als workarround gecommuniceerd naar onze medewerkers intern.

oldea0
CONTRIBUTOR **
door oldea0

Bij ons sinds vanochtend hetzelfde probleem!

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***
door Marie-Louise de Regt

Hier hetzelfde probleem. We hebben ook een melding ingeschoten.

pschamp
CONTRIBUTOR **
door pschamp (Bijgewerkt ‎09-11-2022 09:53 door pschamp )

Hier ook...

Hetzelfde probleem als wat iedereen hier meld.

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

Bij ons hetzelfde probleem sinds een half uur. We hebben een bedrijfsspecifieke URL voor de SSO-koppeling, deze hebben we laten aanpassen, nu loggen medewerkers niet meer automatisch in op Youforce maar komen op de algemene inlogpagina terecht. Dit lijkt mij echt niet de bedoeling en is ook niet wenselijk...

 

Ik hoop dat dit zsm weer wordt aangepast!

door Pedro Morales
397 / 5,000
 

Translation results

 
 
Hallo, ik begrijp het, het is heel vreemd omdat het altijd is geweest om geconfigureerd te werken met de / aan het einde. We zijn dit aan het onderzoeken, het was geen probleem met de verandering van maandag, ik heb dat dubbel gecontroleerd. In de tussentijd zal het toevoegen van de / aan het einde werken, en ook de generieke portal.youforce.com gebruiken en daar het bedrijfse-mailadres voor SSO-klanten typen. Excuses voor het ongemak.
 
 
Vriendelijke groeten
FennaSchrijver
CONTRIBUTOR *
door FennaSchrijver

Wij hebben inderdaad hetzelfde probleem! Gisteren werkte alles nog maar vandaag komen we uit op de visma raet site. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden

 

Alberdien Peters
CONTRIBUTOR *
door Alberdien Peters

?

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

@Pedro Morales

wat zeg je nu hiermee? Moeten wij als klant nu aan de url een / plaatsen? Begrijp even niet deze melding. We gaan even niets aanpassen. Ik ga er van uit dat dit aan de kant van Visma | Raet wordt opgelost en dat bestaande URL's bij klanten in gebruik, gewoon weer gaan werken.

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

Ik heb onze externe ICT partij naar de link laten kijken en deze is nog steeds ingericht met een /. 

Ik kan de geplaatste opmerking ook niet plaatsen...

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous (Bijgewerkt ‎09-11-2022 09:59 ( )

@Pedro Morales Zou je hier een algemene melding kunnen maken onder 'Verstoringen' met een duidelijke uitleg van het probleem, de status (zijn jullie hier mee bezig?) en een eventuele workarround. Het is op deze manier allemaal niet te volgen voor ons als klant. Bedankt.

Anoek van Linden
CONTRIBUTOR **
door Anoek van Linden

@Pedro Morales als ik jou goed begrijp moet er een / aan het einde zitten en zou het moeten werken.
Wij gebruiken onderstaande link en dit redirect door naar de startpagina. 


https://portal.youforce.com/sso/debijenkorf/

 

Ik sluit mij aan bij Mark dat er een algemene melding gemaakt moet worden. 

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@Anoek van Linden 

 

Klik eens op de link in je berichtje, dan kom je op de algemene inlogpagina.

Klik dan eens op "Inloggen in Youforce"  onder heb blokje "inloggen via medewerkers en managers

Klik daarna op "inloggen in Youforce" via mijn organisatie.

Als het goed is kom je dan in je eigen Youforce omgeving.

 

Deze "tussenoplossing" is voor nu even fijn, maar niet een echte oplossing.......

Gr. Harold

Anoek van Linden
CONTRIBUTOR **
door Anoek van Linden

Hi Harold

 

deze heb ik inderdaad gecommuniceerd maar hoop wel dat snel de directe link weer werkt