Mijn Communities
Help

Overzicht in Autorisatiebeheer

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎01-06-2023 10:54 door Sabine Koelewijn VISMA )

‘Heeft Autorisatiebeheer een overzicht van alle gebruikers?’ is een veelgehoorde vraag van klanten en deze kunnen we nu ook positief beantwoorden. Vanaf morgen is in Autorisatiebeheer een rapport beschikbaar met daarin de rechten per gebruiker zoals deze vastgelegd zijn in Autorisatiebeheer. 

 

SabineKoelewijn_3-1685459309388.png

 

Opbouw rapport

Dit rapport bevat een lijst van alle gebruikers gekenmerkt met de gebruikersnaam uit Individueel gebruikersbeheer en het Youforce ID. In de  kolommen zijn alle in de omgeving beschikbare rechten weergegeven. Per gebruiker staat Ja of Nee gevuld bij de rechten. Zo heb je in één overzicht alle rechten en gebruikers beschikbaar. 

 

SabineKoelewijn_4-1685459366324.png

 

CSV bestand

Wanneer je op Download overzicht klik, wordt een CSV bestand gedownload. Dit CSV bestand kun je in Excel omzetten naar kolommen door de volgende stappen uit te voeren:

 

SabineKoelewijn_1-1685609240305.png

 

In Google Spreadsheets kan je het document omzetten naar kolommen door deze stappen uit te voeren: 

SabineKoelewijn_5-1685609550712.png

 

SabineKoelewijn_4-1685609512708.png

6 Opmerkingen
Petra Snoek
CONTRIBUTOR **
door Petra Snoek

Is dit in Mijn Youforce of in het oude Youforce?

door Sabine Koelewijn

Hoi @Petra Snoek

Autorisatiebeheer is beschikbaar in Mijn Youforce en in het huidige Youforce. Het maakt in dit geval geen verschil via welke manier je Autorisatiebeheer benaderd, in beide gevallen kun je dit overzicht gebruiken. Wel goed om te weten is dat in de overzicht alleen de autorisaties uit Autorisatiebeheer staan en niet de autorisaties van toegangsbeheer. 

Petra Snoek
CONTRIBUTOR **
door Petra Snoek

Bedankt voor de reactie. Op welke plek staat het in het huidige Youforce?

door Sabine Koelewijn

@Petra Snoek Als je al rechten hebt voor Autorisatiebeheer staat deze als tegel in beheer of je zou toegang kunnen geven via toegangsbeheer. Als Autorisatiebeheer nog niet beschikbaar is kun je dit aanvragen via de Service Desk. 

Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***
door Provincie Gelderland

Het zou helemaal mooi zijn als er per medewerker ook wordt aangegeven via welke profielen de rechten zijn verkregen.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎01-06-2023 14:25 door Lotte v Dijk )

@Provincie Gelderland 
Bedankt voor jouw reactie. Dat zou een mooie verbetering kunnen zijn aan dit rapport. Ik zou je graag willen vragen dit idee te plaatsen op ons ideeënportaal zodat we kunnen kijken of de wens ook leeft bij onze anderen klanten.