Mijn Communities
Help

Vervanging voor de vakantie periode

door Katinka te Booy

De vakantie periode is nabij en zo ook de vraag ‘Wie vervangt mij?’

 

Deze keuze kunnen wij niet voor jullie maken, maar we kunnen jullie wel ondersteunen met het juist instellen hier van. In bijgaande bijlage daarom nog even de stappen hoe vervanging werkt en hoe je dit inricht.

 

Let op Vervanging is alleen mogelijk op onderstaande manieren:

Manager vervanging, alleen als de medewerker de rol MGR heeft

Rol vervanging alleen als de medewerker een actieve gebruikersrol heeft. 

 

Veel gestelde vragen

Ik heb de vervanging ingesteld maar na opnieuw inloggen zijn de mutaties nog niet zichtbaar voor de vervanger.

We zien dat hier helaas nog wel eens een nachtverwerking voor nodig is. Mocht de autorisatie de volgende dag nog niet goed staan. Dien dan een aanvraag in bij het service center.

 

Ik heb vervanging ingesteld voor een manager die uit dienst is. Echter verdwijnt deze vervanging steeds.

In het geval dat de manager uit dienst is, schoont het systeem de vervanging automatisch op. Dit is niet te ondervangen. Je zult dan de vervanger volledig via beaufort of een gebruikersrol moeten autoriseren om te voorkomen dat je het dagelijks opnieuw moet inregelen.

 

Wij hebben binnen het activiteiten profiel het vinkje bij Vervanging uitvoeren aangezet. Toch krijgt de gebruiker een foutmelding ‘u bent niet geautoriseerd voor deze functie’ bij het aanklikken van de tegel.

Naast dit vinkje moet het activiteitenprofiel ook autorisatie hebben op de tegel gebruikersrol. Deze zijn aan elkaar gekoppeld. Alleen dan kan de gebruiker vervanging inregelen.