Mijn Communities
Help

Nieuwe kleuren en lettertype voor Visma Net Financials

door sanderdercksen

Op dinsdag 3 juni staat release 10.51 voor Visma Net Financials gepland. Met deze update introduceren we een frisse nieuwe look: de kleuren en lettertypes van Visma Net zullen veranderen.

Het werken in Visma Net zelf blijft ongewijzigd, je kunt dus op de vertrouwde manier blijven werken! Deze visuele update betreft uitsluitend de uitstraling – de look&feel.

Onderstaand enkele schermvoorbeelden van Visma Net in de nieuwe look&feel:

Menu en werkblad:

sanderdercksen_0-1748847834386.png

Lijstvensters:

sanderdercksen_1-1748847910286.png

Invoervenster:

sanderdercksen_2-1748848025709.png

17 Opmerkingen
Jacquelien
CONTRIBUTOR *
door Jacquelien

Jacquelien_0-1748952180196.png

De Lay out van de grootboekkaart is niet goed gewijzigd. Zo is het zoeken van het rekeningnummer niet praktisch

door sanderdercksen

@Jacquelien dat ziet er inderdaad vreemd uit, ik zie dit zelf niet gebeuren in de grootboekkaart. Zie je ditzelfde gedrag ook bij andere gebruikers in jullie organisatie? Ik wil je anders adviseren om even contact op te nemen met jullie implementatiepartner. 

sanderdercksen_0-1748953660693.png

michelle13
CONTRIBUTOR *
door michelle13

Goedemiddag,

het lettertype komt niet scherp over, waardoor het minder goed leesbaar is.

Kunnen wij dit zelf wijzigen?

door sanderdercksen

@michelle13 het lettertype is weliswaar iets minder zwart, maar volgens mij niet onscherper. Het lettertype kan verder niet aangepast worden. Eventueel zou je de pagina nog iets kunnen inzoomen om de leesbaarheid te vergroten?  

David_WZH
CONTRIBUTOR *
door David_WZH

Goedemiddag,

Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan als Jacquelien, maar hebben geen implementatiepartner. Hoe wordt dit voor ons opgelost?

Niek Brinks
PARTNER
door Niek Brinks

Goedemiddag,

Het lettertype lijkt inderdaad niet scherp te zijn. Wellicht heeft dit te maken met het contrast, maar het is nu minder goed leesbaar. 

door sanderdercksen

@David_WZH kun je een supportticket aanmaken hiervoor? 

door Elbert Dannenberg

@David_WZH en @Jacquelien starten jullie de browser op een eigen pc/laptop of starten jullie eerst een server/online werkplek op en daarna de browser? Wij zien dit gedrag nu ook bij een klant. Zij werken op een server, op de server wordt het niet goed weergegeven, maar als de browser lokaal gestart wordt, dan wordt het wel goed weergegeven. 

Cor Bonnes
CONTRIBUTOR *
door Cor Bonnes

Voor mij is de wijziging van de kleur een prachtige oplossing.

Ik gebruik de extensie Night Eye in de browser, dit om Visma in de darkmode te gebruiken. De lichte versie is als oogpatient vrij onmogelijk. In de oude situatie zag je met de Night Eye extensie niet de knoppen als voor- en achteruit, prullebak, nieuwe regel etc. deze zie je nu wel, en dan ook nog alles in duidelijk lichtblauw dat is nog rustiger. Ik ben zeer content met deze aanpassing.

Jacquelien
CONTRIBUTOR *
door Jacquelien

@Elbert Dannenberg 

We werken via een serverplek. Dat kan hier niet anders.

We werken niet vanuit privé laptops op Finance buiten de serverplek om.

Diverse zaken gepoogd zoals ctrl F5, Chrome, Firefox en incognito maar geen verbetering.

Bij de instellingen van Finance zie ik Windows 8.1 en Windows 10 staan. Is dat nog van invloed?

Dus ik ben wel nieuwsgierig welke inrichting van de LayOut onze server dan niet pakt, waardoor dit wordt veroorzaakt.

Raymond Zwikker
CONTRIBUTOR *
door Raymond Zwikker

De grootboekkaart overzicht is drama , wij hebben het zelfde als Jacquelien en werken op een server en kan nu niet anders.

door sanderdercksen

@Raymond Zwikker , @Jacquelien@David_WZH  We hebben dit probleem geescaleerd bij development en dit zal met hoge prioriteit worden opgepakt. 

door Elbert Dannenberg

@Jacquelien Ik ben meer opzoek naar de gemene deler. Hoe meer informatie er bekend is hoe gerichter je kunt zoeken. 

Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***
door Arie van der Wal

 Het lijkt wel of de letters niet helemaal gevuld zijn, alsof de letters gesprayd zijn.

3f493fd8-5012-48a3-b5b9-c9dac9bb1705.png

door sanderdercksen (Bijgewerkt ‎05-06-2025 15:33 door sanderdercksen VISMA )

@Raymond Zwikker @Jacquelien @David_WZH in de update van dinsdag 10 juni zal het probleem met de verspringende velden (zoals in de Grootboekkaart) zijn opgelost. 

Stefan Bakker
PARTNER
door Stefan Bakker

@sanderdercksen alleen dan in het scherm grootboekkaarten? of voor de gehele lay-out?

Het verspringen van de kolommen werkt namelijk door in heel veel vensters, zoals ook te zien is in bovenstaande screenshots.

door sanderdercksen

@Stefan Bakker dit zal voor alle vensters opgelost worden 😊