Mijn Communities
Help

Nieuw: Boek meerdere banktransacties tegelijkertijd op dezelfde grootboekrekening

door Kai Lin Kloet

Met de nieuwste update van eAccounting kun je een selectie van maximaal 50 banktransacties direct op dezelfde grootboekrekening boeken. Zo kun je gelijksoortige banktransacties voor bijvoorbeeld rente, bankkosten of andere terugkerende inkomsten en uitgaven snel afstemmen. 

Hoe werkt het?

In Kas- en banktransacties is het mogelijk om meerdere banktransacties aan te vinken. Je kunt hierbij ook gebruikmaken van de zoekbalk om de transacties snel te filteren op basis van bijvoorbeeld de referentie of het bedrag. Als je de banktransacties hebt geselecteerd die je op dezelfde grootboekrekening wilt boeken, klik dan op de knop Stem selectie af. Deze vind je aan de rechterzijde van de boekingsregel.

KaiLinKloet_0-1750767346703.png

Vul de desbetreffende grootboekrekening in en druk op
Boek en open volgende.

KaiLinKloet_1-1750767373869.png

We horen graag jouw feedback over deze nieuwe functies en werken intussen voortdurend aan verdere verbeteringen voor eAccounting!

12 Opmerkingen
Robert Kaiser
CONTRIBUTOR ***
door Robert Kaiser

Heel fijn. Is al een jaren een wens van ons.

Esther Mulleners
CHAMPION ***
door Esther Mulleners

Dit is écht een goeie verbetering, bedankt!

Enige aanmerking; het zou fijn zijn als de transactietekst meegenomen zou worden (bevat vaak de periode waar het betrekking op heeft, bijvoorbeeld bankkosten)

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Sander Kreuze

Goed punt EMulleners!

Ik heb een supportticket ingeschoten.

Thijs Broekhuijsen
CONTRIBUTOR **
door Thijs Broekhuijsen

Jaaa, dit is echt nuttig!

Rens de Jongh
CONTRIBUTOR ***
door Rens de Jongh

Is echt een geweldige toevoeging; scheelt een hoop tijd als je veel dezelfde soort transacties hebt.

door Kai Lin Kloet

Goedemorgen @Esther Mulleners en @Sander Kreuze,

Ik wil jullie graag informeren dat het sinds gisteren de transactietekst automatisch wordt meegenomen bij het gelijktijdig boeken van meerdere banktransacties.

Voor rekeningen waarbij Schakel omschrijving regel in actief is in het rekeningschema zullen de referenties van de banktransacties nu automatisch ingevuld worden bij de bijbehorende boekstukken. In dit geval laat je het veld voor de transactietekst bij het afstemmen leeg.

Wanneer je bij het matchen van meerdere transacties wel iets invult in het veld voor de transactietekst, wordt die tekst gebruikt als transactietektst voor alle boekstukken.

Met vriendelijke groet,

Kai Lin 

Harry-007
CONTRIBUTOR *
door Harry-007

Het zou erg fijn zijn als dit ook voor onderlinge overboekingen werd geïmplementeerd. Denk aan overboekingen tussen spaar en rekening courant.

Maar, deze functie bespaart mij nu al heel erg veel tijd! Ik heb veel van die maandelijkse betalingen. Dat scheelt meteen een factor 12...

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Sander Kreuze (Bijgewerkt ‎28-08-2025 15:05 door Sander Kreuze )

Volgens mij bedoel jij iets anders Harry, jij zou graag zien dat er op basis van bijvoorbeeld het IBAN en of omschrijving een automatische boeking gemaakt wordt door Visma?

Denk aan:

• Overboekingen onderlinge bankrekeningen
  • Aflossing en rente leningen
  • Motorrijtuigenbelasting
  • Verzekeringen
  • Prive opnamen

Als het goed is wordt dit punt nog opgepakt door Visma waardoor het handmatig verwerken van deze mutaties niet meer nodig is!

Harry-007
CONTRIBUTOR *
door Harry-007

Dat zou nog beter zijn inderdaad!

Maar ik zou (een kinderhand is gauw gevuld :-)) al blij zijn als ik zelf een selectie kan maken en dan niet direct naar een grootboek rekening maar via 'overboeking tussen eigen rekeningen' kon boeken. 

Maar nogmaals: jouw voorstel is nog sterker. Bespaart tijd en is meteen minder foutgevoelig!

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Sander Kreuze (Bijgewerkt ‎28-08-2025 15:14 door Sander Kreuze )

Dit is in veel boekhoudpakketten inmiddels al mogelijk, Harry.

Als we écht touchless en ook nog eens foutloos willen werken met Visma eAccounting, dan zal deze functionaliteit doorgevoerd moeten worden. Ik ben ervan overtuigd dat veel kantoren hier enorm van zullen profiteren, de tijdswinst zal aanzienlijk zijn.

Laten we hopen dat Visma dit snel implementeert.

door Kai Lin Kloet (Bijgewerkt ‎28-08-2025 16:36 door Kai Lin Kloet VISMA )

Beste @Sander Kreuze en @Harry-007,

Leuk om te vermelden dat we bezig zijn met een nieuwe functie waarbij terugkerende transacties automatisch worden geboekt op dezelfde grootboekrekening, gebaseerd op verschillende factoren (bijv. IBAN, naam tegenpartij, bedrag). Aangezien dit een groter project is, hopen we dit over een paar maanden te kunnen opleveren. Dank voor de feedback omtrent de onderlinge boekingen; we kunnen onderzoeken of we dit hierin ook kunnen opnemen.

Met vriendelijke groet,

Kai Lin

Product Manager

Sander Kreuze
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Sander Kreuze

Top Kai Lin, als je nog meer voorbeelden nodig bent of wil sparren over dit onderwerp schroom dan niet om dit uit te vragen 😉