Mijn Communities
Help

Update Visma Advisor - e-mail verzenden via uw eigen e-mailprogramma

door Bob Huisman

De communicatie met uw clienten kunt u vanaf vandaag naar een hoger niveau brengen. Als u een e-mail gaat verzenden vanuit Advisor dan start Advisor uw eigen e-mail programma; Outlook, Gmail of elk ander e-mail programma. U kunt dan gebruik maken van alle functionaliteit die uw eigen e-mail programma biedt zoals logo's en handtekeningen. Het grootste voordeel is dat de ontvanger ziet dat u de afzender bent. Bovendien kunt u er nog steeds voor kiezen om de e-mail op te slaan in Advisor.

nieuwe email.jpg

 

Wat merkt u ervan in het gebruik?

  • Nadat u in Advisor ervoor heeft gekozen om een e-mail te versturen, start een wizzard die uw eigen e-mail applicatie opstart.
  • In het Bcc adres wordt een unieke code vastgelegd. Deze code wordt gebruikt om de mail die u verzend op te slaan in Advisor, verwijder of wijzig deze code niet.
  • Er wordt een PDF bestand aangemaakt van de mail, die wordt opgeslagen in Advisor.
  • Het opslaan van deze PDF in Advisor kost ongeveer 2 minuten.

 

Wat moet u doen:

Uw standaard e-mail programma vastleggen in uw eigen besturingssysteem (Windows of Mac).

Bijvoorbeeld voor Windows 10 kiest u: Instellingen/Apps/Standaard-apps/mail.

In de Help van Advisor vindt u onder Communicatie een uitgebreide instructie.


Met vriendelijke groet,
Bob/Product Manager

 

7 Opmerkingen
Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze

Mooi Bob!

Ik krijg nog steeds veel emailberichten van klanten. Kan ik deze ook doorzetten naar Advisor vanuit mijn mailprogramma?

Bob Huisman
VISMA
door Bob Huisman

Hoi Sander,

 

We hebben voor inkomende facturen een integratie met Outlook Office 365. Als je in de Help van Advisor zoekt op Outlook, dan vind je direct de juiste stappen.

 

groet,

Bob

Gerrit Schouten
CHAMPION *
door Gerrit Schouten

Dit is een mooie ontwikkeling!

Komt er ook zoiets voor WhatsApp, omdat relatief veel via app wordt gecorrespondeerd.

 

Bob Huisman
VISMA
door Bob Huisman

Hallo Gerrit,

 

Goede suggestie! Ik ga navragen of dat mogelijk is en zo ja, hoeveel tijd dat kost om te bouwen.

 

gr,

Bob

EMulleners
CHAMPION ***
door EMulleners

Ik ben heel erg blij met deze functionaliteit!

Mijn vraag is hoe ik de mail bij de contactmomenten van de klant kan koppelen/zichtbaar maken?

Nu staan ze in verzonden e-mails op het startscherm maar daar zijn weinig controle/filtermogelijkheden.

EMulleners
CHAMPION ***
door EMulleners

Inkomende mail van klanten kan alleen nog maar via het doorsturen van je standaard e-mailaccount naar het online 365 account en vervolgens moet je elke mail individueel gaan koppelen naar Advisor. Dat is uiteraard veel te omslachtig.

Is er wellicht een workaround (behalve de mail als PDF opslaan en handmatig aan Advisor koppelen) die het mailverkeer op de klant bij de contactmomenten in Advisor zet? 

door Michaela koper

Beste Esther,

 

 

Ik heb al even geleden samen met jou getest met het verzenden van de mail vanuit Advisor en gelukkig was het een weergave probleem door de selectie en staat ook bij jou de verzonden mail bij de afzonderlijke klant.

Michaelakoper_0-1642071498912.png

Wat betreft jouw vraag over het koppelen van de inkomende mail aan de klanten zodat de mail in Advisor wordt opgeslagen, ik zal de wens noteren als feature request  en kijken of er een workaround mogelijk is.