Mine produkter
Hjælp

Drifts- og release-information har fået deres eget område

af Thor Lundehoj (Opdateret ‎12-02-2021 22:47 af Thor Lundehoj VISMA )

Kære alle brugere af Visma Community

 

Vi har slået dørene op for et helt nyt område her på Visma Community. Området hedder “Drifts- og Release information”. 

 

“Drifts- og Release information”-området har til formål at samle alle informationer om drift og releases for områderne Visma Løn, Visma Løn Finans, Visma HR og My Visma. Det betyder også, at det fremover er her, at al information om drift og releases er at finde her, og derfor ikke længere under produktområderne. 

 

Vi opretter “Drifts- og Release information”-området, da vi ved, at flere brugere får alt for mange notifikationer fra Community. Det sker blandt andet fordi, at vi grundet den nuværende opsætning er nødt til at oprette den samme artikel under alle de gældende fora. Det kan blandt andet gøre det svært for dig som brugere at bevare overblikket over det, vi kommunikerer ud. 

 

Med det nye område kan du lettere adskille information omkring det, der sker i systemerne, fra artiklerne på områderne, der blandt andet giver dig tips & tricks til den daglige brug af vores løsninger. 

 

l alt, der vedrører drift og releases vil derfor fra den 15. februar overgå til det nye område. 

 

Tilgå området her.

 

Tilføj området til “Mine områder” allerede nu

Vil du være up-to-date omkring det, der sker i vores løsninger? F.eks. hvis en ny funktion, et nyt skærmbillede eller anden forbedring kommer?
Så anbefaler vi, at du går ind og tilføjer området til “Mine områder”. 

 

Ved at tilføje området til “mine områder” får du hurtig adgang til området, da det vil ligge under de 9 prikker ved siden af dit profilbillede:

billede 2.png

billede 1-1.png

 

For at tilføje området til “Mine områder” skal du besøge området: Drifts- og Release information -> Klik her.
Herefter skal du klikke på “+ Mine Områder”, der ligger under områdets ikon i højre side af områdets forside:

 

Abonnér på området:

Ønsker du at få besked, når der sker noget nyt i “Drifts- og Release information” området?

 

Så anbefaler vi, at du går ind og abonnerer på området. Et godt fif er dog blot at vælge “Delvis” og markerer, hvad du præcis ønsker information på. F.eks. kan du  vælge “support”, som vil give dig notifikationer, hvis der er opdateringer til support informationerne. Vær opmærksom på at vælger du forum, driftsinformation og releases, så vil du modtage notifikationer for alle produkter.

Klik på “Abonner” knappen under “+ mine områder”:

billede 3.png

OBS. det gemmes først når du klikker “Gem”. 

 

Sådan abonnerer du på dit/dine produkter:

For at sikre at du kun får notifikationer fra produkter, som din organisation benytter, har vi oprettet mærkater til netop dette formål. Det betyder, at hvis du f.eks. kun vil  se driftsinformation vedrørende Visma Løn, skal du klikke på fanen ”driftsinformation” og vælge mærkatet Visma Løn ude i højre side:

billede 4.pngUnder fanen “Driftsinformation” får du et overblik over alle de artikler på som befinder sig på Drifts fanen, som har tagget “Visma Løn”. Men vil du være sikker på, at du ikke går glip af informationer i din mailboks, så skal du abonnere på netop det mærkat (eller de mærkater), som referer til, hvilke løsning(er) din organisation har. Som billede viser, skal du f.eks. vælge Visma Løn, hvis det er den løsning, I har.

Dette gøres ved at klikke på knappen “Abonner”:

billede 5.png

 

Fedt! Nu abonnerer du på din valgte mærkat(er) under fanen Driftsinformation.
Det samme skal du gøre under fanen “Release og Forum”, hvis du ønsker at modtage information, når der sker noget nyt.. 

 

Alt nyt kræver tilvænning, men vi ser frem til at kunne gøre det nemmere for dig både at finde den information, du har brug for, og modtage en mere moderat mængde af notifikationer og mails på det, du vil holde dig opdateret omkring. 

 

Velkommen til “Drifts- og Release information”-området! 

4 Kommentarer
LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Visma Løn er nede. Noget om hvornår det kommer op igen?

af Anja Bogaerdt

Der har været en kortvarig opdatering, men det er åbent igen nu 🙂

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Ikke kortvarig jeg gik hjem efter 30 minutter. Her var fortsat ingen adgang.

CharlotteS
VISMA
af CharlotteS

Hej @LGHansen 

Tirsdag aften havde vi en ekstrarelease, der gjorde, at systemet var utilgængeligt i en halv times tid. Vi beklager selvfølgelig, at I ikke er blevet informeret om det i tide. Vi vil fremover være ekstra opmærksomme på, at I får besked, når vi har ekstrareleases. 

Mvh. Charlotte

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.