Mine områder
Hjelp

Kjente feil på ny plattform, WebFaktura

av Anonymous
Legger ut kjent feil på ny plattform her. Skal prøve å holde den oppdatert.
Feilbeskrivelse Feil stadfestet Forventet rettet Rettet
Man får feilmelding av og til, går stort sett greit ved å trykke OK på feilmeldingen eller F5 for å prøve på nytt. 3. april    Skal inntreffe mye sjeldnere nå
Problemer med sykronisering av innbetalinger, enkelte får feil på Utestående, men dette vil bli rettet etter hvert. 5. april  

 5. mai
(må synkroniseres på nytt)

Feil summering på utestående i fakturaarkiv 3. april kl 20:00

5. april ca kl 10

 5. april kl 11:00
Problemer med manglende bankkontonummer på repeterende faktura 4. april kl 09:00 I løpet av 4. april  4. april kl 20:00
Avdeling og prosjekt kommer på faktura, selv om man ikke har krysset av for det. 4. april kl 14:00  I løpet av 19. april  19. april kl 16
Ordrebekreftelses-PDF'en er ikke der mer 4. april  26. mai  30. mai
Hvis man prøver å sende en faktura elektronisk og mottakeren ikke kan motta alektronisk faktura (gjelder ikke de som sender alt til AutoInvoice), så får man opp en melding om at man må velge en annen sendemåte. Trykker man så OK, så henger det bare. Workaround: Trykk "Tilbake" i nettelseren og endre sendemåte. 5. april kl 12:00    16. mai
kl 09.00
Problemer med å aktivere "Send alt til AutoInvoice" 5. april kl 13:00    18. april
Enkelte får ikke e-post ved trykk "Glemt passord".  6. april 5. april  7. april
Kolonne for beløp viser beløp eks. mva på side 1 når faktureaen går til et firma, men hvis fakturaen går over flere sider, så vises beløpet ink. mva fra side 2. 7. april    24.april kl 14
Flere fakturaer fra 2016 er ikke tilgjengelige nå man prøver å se på den.
8. april  24. april 4. mai kl 14
Avdeling og prosjekt som lagres til kladd blir borte når man henter den fram igjen.  20. april    5. mai
Ikke mulig å gi 100%  rabatt 21. april     16. mai 
kl 09.00
Enkelte mottakere har problemer med å motta e-postene fra den nye e-postserveren som sender ut e-post med fakturaene. Hvis dere har problemer med dette, så be mottaker sjekke spamfilter etc. 2. mai    
17 Kommentarer
Tor Arne Haugerud
CONTRIBUTOR *
av Tor Arne Haugerud
Hei - Se underkommentar fra en av mine kunder som er litt "frustrert" om dagen, er dette en utfordring med ny plattform elller er det funksjoner som er fjernet. Muligheten for "Ordrebekreftelse" er borte. Når en har fullført innfyllingen av en ny faktura oger på siste side for "Fullfør" ved å godkjenne og sende, dukker det opp en dialogboks "Forhåndsvis faktura". Der var det tidligere mulighet for å trykke på en dialogboks som het "Ordrebekreftelse". En nyttig sak som nå ikke finnes? Ved å trykke på "Forhåndsvis faktura", dukker aktuell faktura opp (uten fakturanummer) med et vannmerke som sier "Forhåndsvisning". Kan ikke nyttes til noe.
av Svein Holanger
Hei Vi skal se om vi ikke kan få lagt inn igjen ordrebekreftelses-PDF'en.
av Kristoffer Tjemsland1
Har en kunde som skal over til Visma Business for å fakturere der. Skulle derfor ta ut fakturakopier fra Webfaktura. Merket alle fra 2016 og trykket "Skriv ut" -fungerte fint, og fikk en PDF med alle fakturaene i. Merket alle fra 2017 og trykker "Skriv ut" -men får bare feilmelding om at PDF-en ikke kunne vises. Lagrer jeg denne er den på 0kb. Mvh Kristoffer/ Hjelp Tveit
Erling Boldvik1
CONTRIBUTOR *
av Erling Boldvik1
En av mine kunder ringte nå. Har fakturert ca 50 fakturaer i perioden 02.04.- d,d. Tidligere idag var alt inne ved innlogging. Nå er alt borte vekk. Når de nå fakturerer "gjenbrukes" fakturanumrene de startet med å fakturere den 02.04.. Er det noen mulighet å finne dette i en backup el lign? Eller må kunden registrere inn alt på nytt? Og til slutt: Dere flyttet til ny plattform i helgen som var - var det da lagt ut et varsel om at kundene IKKE måtte benytte Web-Faktura?
Erling Boldvik1
CONTRIBUTOR *
av Erling Boldvik1
Hei igjen - jeg så nå at det er mulig å komme inn på gammel plattform - uten at det varsles om at må flytte seg over på ny plattform før man kan fakturere videre. Når jeg gikk over på ny plattform for nevnte kunde i forrige melding - så ser jeg at alt som var "borte" vekk allikevel ligger på den nye plattformen.. De 3 de la inn på gml plattform idag er da ikke med på ny plattform. Dette er for dårlig kommunisert - det burde være forbudt å bruke to plattformer om hverandre .
av Svein Holanger
Hei Ser at den gamle plattformen er tilgjengelig igjen. Det skal den ikke være!!! Skal få stengt den så fort som mulig. Be kundene bruke webfaktura.visma.net. Det vil være riktig URL fremover.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Hvis du velger "Prosjekt"-listevalg i faktureringsbildet er prosjektene nå listet opp alfabetisk. Vil det bli satt tilbake til å bli sortert etter prosjektnummer? En kunde som etterspør dette.
Liv Rognaldsen1
PARTNER
av Liv Rognaldsen1
Hei. Summering utestående fakturaarkiv stemmer fortsatt ikke, når blir det rettet? det er også feil i Topp 5 produkter, den henter ikke riktig.
av Kristoffer Tjemsland1
Det virker så lenge jeg ikke trykker "Vis alle" før jeg huker av alle for så å trykke "Skriv ut". Dette er en kommentar til mitt innlegg, sittert under: 06 apr 201710:53 Har en kunde som skal over til Visma Business for å fakturere der. Skulle derfor ta ut fakturakopier fra Webfaktura. Merket alle fra 2016 og trykket "Skriv ut" -fungerte fint, og fikk en PDF med alle fakturaene i. Merket alle fra 2017 og trykker "Skriv ut" -men får bare feilmelding om at PDF-en ikke kunne vises. Lagrer jeg denne er den på 0kb. Mvh Kristoffer/ Hjelp Tveit
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Hei. Når man godkjenner eller lagrer en fakturakladd med avdeling og senere redigerer denne før utsendelse hentes avdeling fra kundekortet. Er det meningen at det skal fungere slik eller er det en kjent feil som skal rettes opp?
av Svein Holanger
Avdeling og prosjekt som lagres til kladd blir borte når man henter den fram igjen. Kent feil som vil bli rettet.
Liv Rognaldsen1
PARTNER
av Liv Rognaldsen1
Oversikten over mest brukte produkter er ikke riktig på ny plattform. Her ser det ut som systemet henter produkter etter teksten og ikke produktnummer. Det er ønskelig at man kan endre teksten på produktet i fakturaen uten at dette har innvirkning på "mest brukte produkter". Vil det bli endret?
Oddvar Iversen1
PARTNER
av Oddvar Iversen1
Hei Har en kunde som sier de har flere problemer med Webfakturering i dag. - Får ikke lagt til rabatter - Feilmelding når man legger til ny produktlinje - Feilmelding når faktura skal sendes. Kunden er frustrert og har månedlig fakturering på mandag med 300 faktura som skal ut. De betegner situasjonen som kritisk nå.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Vi har en del punkter vi gjerne skulle hatt en tilbakemelding på i forbindelse med feil på webfaktura: (1.) Når det gjelder Ordrebekreftelses-PDF som er feilmeldt 4. april så er dette et sterkt savn hos enkelte kunder - er det mulig å si noe om når den ev. vil være tilbake igjen? (2.) Jeg har en kunde som mangler en serie med fakturaer fra perioden rundt 1. april. Disse kommer ikke opp i listen over faktura i Webfaktura. Fakturanumrene er ikke brukt på ny slik som i andre feilmeldinger jeg ser her. (3.) Vi har fått inn uavhengige meldinger fra ulike kunder på at fakturaer som s sendt tår oppført som sendt via e-post etter 1. april ikke er kommet frem til mottaker. Antallet kombinert med kundenes beskrivelse av problemet har så mange fellestrekk at jeg vil sjekke om dette kan ha forbindelse til problemene etter omleggingen.
Vegard Havrevoll
CONTRIBUTOR *
av Vegard Havrevoll
Hei, Eg har ein kunde der ein del av fakturane har blitt sendt dobbelt til kunden med 2 ulike fakturanr. I fakturaarkivet ligg bare den med lågast fakturanr, mens fakturanr til "kopien" er vekke frå arkivet.
Catarina Syversen
CONTRIBUTOR *
av Catarina Syversen
Feilen vedr synkronisering av innbetalinger er ikke rettet.... Står at dette nå skal være rettet 5 mai, men etter ny synkronisering viser den like spinnville tall!
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
For at innbetalinger skal bli oppdatert må synk kjøres på nytt etter at en har endret sist kjørte dato i tabellen Tekst-Bedriftsvariabel.(CustTrLasteChDt) Sett denne til 20170101 eller tidligere om det er nødvendig. I tillegg kan det være nødvendig å fjerne lås i samme tabell. Dette må gjøres i SQL. Kolonnene ChPrc og LckSt må settes = 0, ellers får ikke synken oppdatert dato og synken ser ut til å feile.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"