för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Förra veckan hade vi en halvdags möte i referensgruppen för Visma PX. Även i år var mötet digitalt.
Vi presenterade bl a nyheter i version 14 och hade givande diskussioner om önskemål till kommande versioner och fick även info om P27 . Vi lyssnade på kloka ord från Visma Softwares VD Carola Lissel, fick information om konsultleveransen från PX Expert Norden av VD Per Sundbom m m.
Den stora nyheten i version 14 är Flerbolagsuppdrag.
Flerbolagsuppdrag innebär i korthet att du kan registrera tid och utlägg på andra koncernbolags uppdrag istället för att behöva logga in som underkonsult i flera olika bolag och lägga in tiden.
Detta sparar tid för era konsulter och minskar risken för felregistreringar.
Transaktionerna överförs i samband med attest av tidrapporten. Jag kommer beskriva mer framöver här på Visma Community om hur flerbolagsuppdrag fungerar.
Vi presenterade också nyheten Lista transaktioner.
Detta är ett komplement till sökningar i SQL, ett fönster mot uppdragstransaktioner.
Här kan du söka fram och analysera dina transaktioner.
Ex på sökningar:
Har du version 12 eller 13 och är intresserad av att delta i referensgruppen? Hör gärna av dig till mig så berättar jag mer.
Hälsningar
Annci Hermansson
Produktchef Visma PX
ann-catrine.hermansson@visma.com
Du måste vara en registrerad användare för att lägga till kommentarer här. Vänligen logga in om du redan är registrerad. Vänligen registrera dig om du inte redan gjort det, och logga sedan in.
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.