Mina produkter
Hjälp

Transpa byter färger!

av Olof From (Uppdaterad ‎29-01-2025 20:50 av Olof From VISMA )

I våras gjorde Transpa en makeover som resulterade i ny logga samt nya grundfärger. Transpa balanserar en engagerande ton av blålila med en härlig färgsprakande självsäker gul nyans för att berätta att här är vi - Sveriges ledande tid, personal och planeringssystem inom transportföretag.
Nu har det äntligen blivit dags att även byta ut de gamla färgerna inne i produkten. Oroa dig inte, allt är som förut, bara med nya färger!
Vi sitter med mycket utbildningsmaterial, communityartiklar och annat smått och gott som visas i våra traditionella färger och hjälpen finns naturligtvis kvar precis som ni är vana vid, men vi strävar förstås för att klä om även dessa, så ha lite tålamod så andas snart hela Transpa de nya färgerna!
Är du inte bekant med vår nya profil, vilka färger vi pratar om, ta gärna en titt på vår hemsida, www.transpa.se

Vi arbetar fortfarande på att finjustera alla detaljer, och det kan därför förekomma mindre visuella justeringar under den närmaste tiden. Vi ber om ert tålamod och förståelse medan vi säkrar den slutgiltiga presentationen av vår nya identitet i Transpa. Vårt team är dedikerat till att leverera bästa möjliga användarupplevelse, och vi uppskattar ert stöd medan vi genomför dessa förbättringar.

18 Kommentarer
Kenneth Hellen
CONTRIBUTOR *
av Kenneth Hellen

Det vore fantastiskt om man hade något alternativ i färgsättningen då denna är väldigt påfrestande för ögonen. I övrigt väldigt stilrent, men att jobba på sidan ger huvudvärk.

Noah J
CONTRIBUTOR *
av Noah J

Jag håller med Kenneth. Kontrasten mellan det blå och gula medför onödig ansträngning för ögonen, med spänningshuvudvärk till följd.

Carina A
CONTRIBUTOR *
av Carina A

Tyckte bättre om de andra färgerna, detta är för skarpt! Ändra tillbaka till de andra färgerna eller byt till andra lugnare färger.

helenaliden
CONTRIBUTOR *
av helenaliden

Stilrent och snyggt!

Anna711
CONTRIBUTOR *
av Anna711

Håller med om att de nya färgerna är påfrestande för ögonen. Det hade varit bra om man kunde välja mellan ett par färgsättningar, alla reagerar vi olika på färger.

Patrik Axelsson
CONTRIBUTOR *
av Patrik Axelsson

Hej

Instämmer med de andra att det är alldeles för skarpa färger som är väldigt påfrestande för ögonen när man jobbar i det en längre tid. Önskar möjlighet att byta tillbaka till de gamla färgerna.

Arnten1
CONTRIBUTOR *
av Arnten1

Fruktansvärda färger, jättejobbigt att sitta med TransPa i flera timmar

Caarina
CHAMPION *
av Caarina

Men hur tänkte ni nu? . Dessa färger är snygga men det är väldigt ansträngande för ens ögon. Hoppas att ni tar en funderare på att byta färgen, antingen något snällare för ögonen eller tillbaka till det gamla. 

Tord Sandin
CONTRIBUTOR *
av Tord Sandin

Tycker inte om de nya färgerna, håller med tidigare talares synpunkter.

Många system har möjligheten att användaren själv får välja färgtema, se till att införa den möjligheten eller backa tillbaka till de tidigare färgerna.

ANST1
CONTRIBUTOR *
av ANST1

Håller med alla andra.

Det är väldigt tröttsamt för ögonen med de nya färgerna.

Byt tillbaka.

charlotte sorqvist
CONTRIBUTOR *
av charlotte sorqvist

Instämmer med de andra, alldeles för skarpa färger. Jag sitter många timmar per dag och arbetar i TransPA, blir både yr av kontrasterna i färgerna. Kan ni göra så man kan välja vilka färger man vill arbeta i? 

Danita
CONTRIBUTOR *
av Danita

Håller med övriga, väldigt dålig idé.

av JoakimPirholt

Intressant att höra kommentarerna om vårt nya utseende. Stilrent var vår ambition, men tråkigt att höra att färgvalet inte föll väl ut. Vi lyssnar på kritiken och funderar på vad vi gör åt det. Vi har bytt logotype och grafisk profil, så att byta till blått och orange igen är inte vår plan. Vad vi gör istället återstår att se. Fortsätt gärna att kommentera.

Med vänliga hälsningar

Joakim Pirholt

Product owner / Business analyst

Carina A
CONTRIBUTOR *
av Carina A

@JoakimPirholt Prova med lite dovare färger då. Vet ni har bytt logotype men för den sakens skull innebär det inte att det är bra färger att jobba med på dator. Dessa är väldigt skarpa och inte bra för ögonen. Det är bra att byta logga men när det gäller färger på sidan måste de anpassas efter användare så det inte är för skarpt. Så gärna mildare/dovare färger ser jag fram emot. Som det är nu, inte kul att arbeta med. 

Camilla Fisch
CONTRIBUTOR **
av Camilla Fisch

Färgerna är inte problemet utan snarare hur skarpa de är. Kan ni tona ner dem några nyanser så de inte blir så skarpa så hade det varit mycket bättre. Den toningen som fanns i den gamla versionen var betydligt lättare att titta på. 

MH1929
CONTRIBUTOR *
av MH1929 (Uppdaterad ‎05-02-2025 10:14 av MH1929 )

Håller helt med i tidigare kommentarer. Alldeles för skarp blå. Själva logotypen är det väl inget fel på men lite dovare färger runtom är ett önskemål från min sida.

107195
CONTRIBUTOR *
av 107195

Jag håller med dem andra.. Dessa färger är för starka och man har svårt att orientera sig. Det är jobbigt för ögonen och jag drar mig för att behöva jobba i TransPA nu för tiden. Bara för loggan är om gjord måste inte hela programmet gå i samma färger. Gult är inte en bra färg att jobba i så fall man tona ner allt. 

Lotta Melin
CONTRIBUTOR *
av Lotta Melin

Håller också med de övriga här, det är svåra färger att jobba med. Det blir jobbigt för ögonen med den skarpa blå färgen och den gula blir nästan lite suddig i min ögon. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här