Mina produkter
Hjälp

Uppdatering av utlandsavtalets lönebelopp för avtalsperiod från 2024-04-01 - sker före sista april

av Olof From (Uppdaterad ‎29-04-2024 15:39 av Olof From VISMA )

Uppdatering 2024-04-29 

Idag har vi uppdaterat utlandsavtalets belopp för samtliga lönegrupper i Transportavtalet som uppfyller våra kriterier för autouppdateringar från oss.

 

 

Hej!


Vi har framför oss nya avtalsbelopp även för Utlandsavtalet där vi kommer uppdatera/skapa upp de nya beloppen som gäller från 2024-04-01. Detta görs inom kort, före april månads utgång och uppdatering kommer i denna tråd. 

OBS!

I denna lönekörningen nu i april är det fortfarande beloppen från 2023-04-01 som gäller, med undantag av garantilönen som kan slå in på anställda med veckolön. Har du några sådana tillfällen i aprils lönekörning, så behöver beloppet för garantilön ändras i löneberäkningen. 

3 Kommentarer
Jonnyn
CONTRIBUTOR *
av Jonnyn

Hej,

Då ändrar jag själv dessa belopp för tiden från den 1 april. Är ni dock snälla och tittar på varför det kommer övertid helgdag när de arbetar under en helg (de har rätt till helgersättning men inte övertid).

Mvh

Jonny

Olof From
VISMA
av Olof From

Hej Jonnyn.

 

Skulle du kunna ta en skärmbild (utan känslig personinformation) där er beräkning framgår, så hoppas jag att vi ska kunna se svaret och återkomma till dig? Maila gärna in på support.transpa@visma.com

Det går också fint att påkalla vår uppmärksamhet, knacka på via chatten på startsidan, alternativt om du ringer in på 0524480000 så kopplar vi upp oss och tar en titt i din miljö för att finna svaret 😊

 

Mvh Olof

Jonnyn
CONTRIBUTOR *
av Jonnyn

Hej Olof,

 

Då återkommer jag nästa gång det dyker upp då jag redan är klar med lönerna för denna månad.

 

Mvh

Jonny

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här