avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Ny versjon (service pack 2664) av Huldt & Lillevik er nå tilgjengelig!

av Elin Hammerud (Oppdatert ‎04-02-2021 14:51 av Elin Hammerud VISMA )

Ny versjon er nå tilgjengelig for nedlasting!

Dette er rettet i versjonen: 

* feil ved innsending av A-melding med utleggstrekk

Nyopprettede klienter kan få avvik 294 på a-mld retur. Hele beløpet for utleggstrekk er rapportert på firmaet, men ikke koblet til den ansatte. 

* import av skattekort

Rutinen ved oppdatering til nye skattekort har i noen tilfeller sammenlignet mot tidligere år, noe den ikke skal, og rett skattekort har derfor ikke blitt lest inn. 

* import av K27 (refusjoner fra NAV). 

Det mangler ledende 0'er i fila fra NAV på ansatte født mellom 1-9 i måneden, dette har vi hensyntatt. 

* frilansere/styremedlemmer ved innsending av kun arbeidsforhold

Disse ble ved en feil med ved innsending av kun arbeidsforhold, dette er nå rettet. 

* Koblet sluttårsaken til sluttdato

Vi har koblet sluttårsaken til sluttdato, slik at årsaken blir fjernet hvis sluttdatoen blir fjernet. Hvis sluttdato er frem i tid, sender vi ikke sluttårsak før vi sender sluttdatoen. 

Vi anbefaler alle våre kunder å oppgradere til denne versjonen! 

Du finner versjonen og produktnotatet her.

NB! Du må være innlogget i Community for å få tilgang til ny versjon. 

Våre Cloud.kunder vil bli oppgradert i kveld, torsdag 04.02.21.

Ta kontakt på support.hl@visma.com, telefon 09101 eller på chat nede i høyre hjørne dersom du har spørsmål til versjonen.

18 Kommentarer
Trond Bjerk
CONTRIBUTOR ***
av Trond Bjerk

Vi oppdaterte til versjon 5.21.1 2657 i går.

Betyr det at vi må oppdatere enda en gang til 2664???

av Elin Hammerud

Hei @Trond Bjerk 🙂 

Ja, dessverre så anbefaler jeg at du oppgraderer på nytt til 2664. Det er ikke sånn at det må skje pronto, du skal allikevel kunne sende inn a-melding med versjonen du har, men det bør gjøres ja.

Trond Bjerk
CONTRIBUTOR ***
av Trond Bjerk

Ganske irriterende med alle disse rettelsene og oppdateringene. Det tar jo tid og det koster penger for hver oppdatering.

Hva får vi ved versjon 2664 som vi ikke har i 2657?

Mener det var stort sett de samme endringene som var listet opp for begge versjoner...?

Trond Bjerk
CONTRIBUTOR ***
av Trond Bjerk

Ved slike feil i programvaren burde jo Visma selv sørget for og betalt for oppdateringen

Bjørg Nakken
PARTNER
av Bjørg Nakken

Dere skriver at denne servicepacken retter:

- feil ved innsending av A-melding med utleggstrekk

- import av skattekort

- import av K27 (refusjoner fra NAV). 

- frilansere/styremedlemmer ved innsending av kun arbeidsforhold

Altså så inkluderer dere her også rettingene som var i de forrige servicepackene.

Kan dere si mer om hva denne siste servicepacken gjør som manglet i de forrige ?

Lene Skarbøvik
CONTRIBUTOR *
av Lene Skarbøvik

Vi får fortsatt feil ved import av skattekort. Av ca 60 ansatte ligger 2 med gammelt skattekort. Dette selv om vi har lastet ned siste versjon som ble lagt ut i dag.

Måtte hake av for biarbeidsgiver for å få inn gjeldende skattekort.

av Elin Hammerud

Hei @Trond Bjerk

Ja dessverre, det er ikke heldig med flere versjoner for å rette ulike feil og bugs, og det er absolutt ikke noe vi ønsker, men deesverre er det ikke alle feil vi klarer å avdekke i testene våre før versjonen slippes.   Det er ulempen med on-demand systemer. Våre kunder i Cloud vil ikke måtte betale for oppgraderinger 🙂 

@Bjørg Nakken 

Det er nye/andre typer feil på samme tema som er rettet i denne versjonen. -

Jeg skal prøve å få lagt inn litt detaljer om hva som er rettet her jeg 🙂 

@Lene Skarbøvik Kan det være at du hadde importert skattekortene før du fikk ny versjon? 

Lene Skarbøvik
CONTRIBUTOR *
av Lene Skarbøvik

Ja, skattekortene var importert før vi installerte den nye versjonen. Prøvde å hente inn alle på ny etter at ny versjon var installert. Den klarte ikke å hente inn de to som manglet. Det du sier er at skattekortene må nullstilles for at dette skulle blitt riktig? Selv om siste versjonen er installert? 

av Elin Hammerud

@Lene Skarbøvik  Dette skulle i utgangspunktet bli rett nå ved import på nyeste versjon.  Er det 2664 du har? 

Kan du ikke skrive inn på chatten vår, så jeg kan få ringt deg? 

Beate2
CONTRIBUTOR *
av Beate2

Elin, hvis det fortsatt er feil på skattekortene, kan du legge det ut her? Tusen takk 🙂

av Elin Hammerud

Hei @Beate2  

Vi kan ikke utelukke at det fremdeles er en feil vedrørende import av skattekort dessverre, men vi har ikke funnet ut hva som eventuelt er feil.  Vi har rettet flere ting vedrørende skattekortene, så mest sannsynlig er det en liten feil som ikke mange vil bli truffet av isåfall. Vi vil fortsette å granske saken videre 🙂 

Marit Tovseth
CONTRIBUTOR **
av Marit Tovseth

Hei

Vi har ikke installert H&L 5.21.1 (2657) enda. Må vi oppdatere begge da, eller holder det med å oppdatere bare Service pack 2664?

Det ser ut som rettinger fra forrige Servicepack, også er gjeldende i den siste (2664)😊

av Elin Hammerud

Hei @Marit Tovseth  

Det holder å oppdatere til 2664, de andre versjonene er ikke tilgjengelige lenger. 🙂 

Brede Hubba
CONTRIBUTOR **
av Brede Hubba

Hei!

Når jeg går inn på kartotek og personer og skal velge ansatt får jeg bare opp "ugyldig nummer". I nedtrekksmenyen er alle ansattnumrene borte. Er dette en feil med versjonen nå som blir rettet eller er det noe annet som er feil? Jeg kan fortsatt sende inn a-melding men får ikke endret noe perosnaldata

Anne Kathrine Gaarder2
CONTRIBUTOR **
av Anne Kathrine Gaarder2

Jeg får samme feil som Brede Hubba etter oppdatering av versjon 2664.

Får nå ikke sendt inn a-melding fordi du ikke får koorigert feil på personer/endret personer under kartotek.

Når jeg går inn på kartotek og personer og skal velge ansatt får jeg bare opp "ugyldig nummer". I nedtrekksmenyen er alle ansattnumrene borte. Er dette en feil med versjonen nå som blir rettet eller er det noe annet som er feil?

av Elin Hammerud

Hei @Brede Hubba og @Anne Kathrine Gaarder2 

Dere kan fikse "ugyldig nummer" ved å lukke alle åpne bilder i lønnssystemet, gå på Verktøy | Åpne standard filområde. Finn mappa GdgFtr, åpne denne og slett alt innholdet.  Gå tilbake til lønn under Kartotek | Personer, og det skal nå være rett visning på de ansatte.  🙂 

Hilde Andersen2
CONTRIBUTOR ***
av Hilde Andersen2

@Elin Hammerud Finner ikke nytt produktnotat for den nye versjonen?

ser bare at den gamle ligger der....

av Elin Hammerud

@Hilde Andersen2  Det stemmer at det ikke er noe nytt produktnotat. Versjonen retter kun feilene som er ramset opp i artikkelen her, så det er samme produktnotat som gjelder.