Mine områder
Hjelp

Økt sikkerhet ved pålogging til AutoInvoice-portalen

av Hege Johansen2 (Oppdatert ‎09-10-2020 11:04 av Hege Johansen2 VISMA )
 

Fra og med mandag 5. oktober vil pålogging direkte i Visma.net AutoInvoice-portalen bruke Visma Connect som identifisering- og påloggingsløsning. For brukerne medfører endringen økt sikkerhet i form av obligatorisk bruk av totrinnskontroll. 

 

Når dere søker etter Google authenticator i App store så er det veldig viktig at dere velger Google Authenticator og ikke QR Code Reader og QR Scanner

AI2.JPG

 

I påloggingsbildet finner dere en link til en veiledning for mer informasjon som alle anbefales å lese:

 
 

AI.JPG

 

 

Viktig å understreke at denne endringer kun gjelder pålogging direkte i Visma.net AutoInvoice-portalen og vil ikke påvirke de integrerte Visma.net AutoInvoice-sidene man finner integrert i ulike regnskapsløsninger som Visma Business, Visma Global og Visma.net ERP. Disse vil fungere som før.

 

Hvorfor ta i bruk totrinnskontroll?
Totrinnskontroll gir et ekstra lag med sikkerhet for ditt system som stadig flere benytter seg av og har blitt en sikkerhetsstandard når det kommer til nettbaserte tjenester. Visma er selvfølgelig ikke et unntak. Det gir deg det ekstra laget med sikkerhet dersom passord kommer på avveie.

 

Vedlagt ligger også en link til bruker som evt har mistet telefon / ønsker å deaktivere.

 

To trinn kontr. er aktivert for innlogging, bruker har mistet telefonen / ønsker å deaktivere. 

7 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jeg vil si det er voldsom!

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Dette var vel litt i drøyeste laget...men, det virker jo...får jo dagen til å gå!

Magnus Medlien
CONTRIBUTOR *
av Magnus Medlien

Hinsides .....

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hvorfor må jeg installere den app Google Authenticator på min mobil? Jeg vil ikke ha den søppel. Kan jeg installere på arbeids PC?

 

av Hege Johansen2

Dette er en endring som er gjort for å sørge for at brukerne av systemet har en ekstra trygghet i forbindelse med datasikkerhet.

FrederikN
CONTRIBUTOR *
av FrederikN

Er det noen mulighet til å tilbakestille denne innloggingen? Har en ansatt som har logget seg på og valgt feil skanner (QR Code reader) og ikke google auth. Nå får vi ikke logget på annet enn med one-time emergency code, og det er fryktelig utpraktisk.

av Pierre Reklev

Hei,

 

Nei, dessverre så er dette en løsning som er bestemt sentralt at skal brukes.

Hvis man har gjort en feil så må man gå inn på denne linken:

 

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Expense/To-trinn-kontr-er-aktivert-for-innlogg...

 

Dette er en forklaring på hva man må gjøre hvis man har mistet mobilen/fått ny mobil, men denne løsningen vil også gjelde hvis man har fått feil koder.

 

Ha en super dag videre.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"