Mine områder
Hjelp

LØST - Approval deaktivert på klienter

av Anonymous (Oppdatert ‎06-12-2019 12:05 av Edvard Berntzen VISMA )

Om du opplever dette problemet så er midlertidig workaround å gå til Admin, og deaktivere (Lagre) + aktivere Approval igjen. (Dette kan kun utføres av administrator i selskapet det gjelder). 

 

Admin finner du enten via Home: 

Home.png

Eller via drop down menyen øverst i venstre hjørne: 

Admin_1.png

I Admin går du til "Firma" og velger firmaet det gjelder, deretter finner du Approval i listen over tjenester: 

Admin_2.png

 

Fakturaer som har kommet inn i Financials via fakturainnboksen mens approval har vært deaktivert må sendes manuelt. For å gjøre dette går du til bildet "Inngående faktura" og velger fakturaen det gjelder. Deretter går du til fanen "Godkjenningsdetaljer", trykk på "Vis filer"

 

Vis_filer.png

Deretter velger du dokumentet slik at det blir lagt ved som vedlegg til Approval: 

 

Velg_dokument.png


Vi beklager problemene dette har medført. 

 

Saken vil bli oppdatert så snart vi vet mer. 

8 Kommentarer
Gøran Habberstad
CHAMPION *
av Gøran Habberstad

Vi får ikke sendt dokumentet til godkjenning da det mangler vedlagt dokument under "Godkjenningsdetaljer". Da er knappen Send til Approval grå.

Gøran Habberstad
CHAMPION *
av Gøran Habberstad (Oppdatert ‎28-01-2019 09:51 av Gøran Habberstad )

Da fikk jeg det til. Ved å stå i fanen Godkjenningsdetaljer og gjøre som beskrevet i saken, så søke i feltet "vedlagt dokument" i fanen og velge dokumentet.

av Datatjenesten As

Hei, 

Kan du legge til et dokument via knappen "filer" og deretter sende til Approval? 

Mvh

Eirik

Treehugger
CONTRIBUTOR **
av Treehugger

Hvilen rolle trenger man for å kunne aktivere og deaktivere Approval? Jeg har en rolle som heter MDM Administrator, men når jeg går inn i Admin så får jeg ikke til å endre/deaktivere/aktivere lisenser.
Eller kanskje jeg er litt dum. Kan dere beskrive litt nøyere hvordan man deaktiverer/aktiverer?
Takker og bukker!

av Christian Alne

Hei Treehugger! 

 

Du må være Customer Administrator for å dekativere/aktivere Approval 🙂

 

mvh
Christian 

Treehugger
CONTRIBUTOR **
av Treehugger

Jeg fant det nå. Stedet for å slå av og på modulene er under Firma.
(Jeg drev og lette under Konfigurasjon.)

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎28-01-2019 14:27 ( )

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Vi har nå oppdatert artikkelen for med litt mer detaljer rundt hvor du kan deaktivere og aktivere Approval. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"