Mijn Communities
Help

Opgelost: Performance problemen in het authenticatieproces tijdens het inloggen

03-06-2024 10:42 (Bijgewerkt op 05-06-2024)
  • 6 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 1525 Weergaven

Update woensdag 5 juni 2024 - 10:00 uur - De performance is constant gebleven vanochtend. De oplossing is gevonden en we zullen de aanvragen afhandelen. Dit is voorlopig de laatste update hierover. Dank voor eenieders geduld en excuses voor het ongemak.

Update dinsdag 4 juni 2024 - 15:00 uur -
De performance is constant de afgelopen uren. We hebben een oplossing gevonden die het gewenste resultaat lijkt te geven. We blijven de situatie monitoren. De volgende update zal morgenochtend worden geplaatst om 10:00 uur.  

Update dinsdag 4 juni 2024 - 12:45 uur -
We zien een verbetering in de performance en monitoren de trends. We zijn nog wel bezig met het onderzoek van de performance problematiek en zoeken naar een structurele oplossing. De volgende update is rond 15:00 uur.  

Update dinsdag 4 juni 2024 - 10:15 uur -
We zijn nog bezig met het onderzoek van de performance problematiek en hopen zo snel mogelijk met een oplossing te komen. De volgende update zullen we om 13:00 uur delen via dit Community bericht. 

Update dinsdag 4 juni 2024 - 08:30 uur - 
We krijgen verschillende meldingen over witte schermen bij het inloggen. We onderzoeken momenteel wat de mogelijke oplossingen zijn voor deze meldingen.

Update maandag 3 juni 2024 - 18:00 uur
- Er is met onze leverancier een oplossing gevonden om de performance te verbeteren. Hiermee zou het authenticatieprobleem verholpen moeten zijn. We zijn in gesprek om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen en blijven de situatie monitoren.

Update maandag 3 juni 2024 - 14:30 uur -
Er wordt momenteel hard gewerkt aan een permanente oplossing voor het authenticatieprobleem. We zien wel dat het aantal foutmeldingen afneemt en meerdere klanten kunnen inloggen. We zijn bezig om de  foutmeldingen van de overige klanten ook te verhelpen. 

Update maandag 3 juni 2024 - 11:30 uur -
De performance problemen worden veroorzaakt door het authenticatieproces (PING) voorafgaand aan het inloggen van het Mijn YouServe Portaal. We zijn bezig om dit zo snel mogelijk te herstellen.

De eerste onderzoeken lijken erop te wijzen dat het wel mogelijk is om in te loggen met een incognito-scherm.

Maandag 3 juni 2024 - 10:30 uur -
  Momenteel is het inloggen in Mijn YouServe portaal erg traag. We hebben dit in onderzoek. We zijn bezig om dit zo snel mogelijk te herstellen.

Opmerkingen
Petra van Rossum2
CONTRIBUTOR **
door Petra van Rossum2

Niet alleen bij inloggen. Ook bij het openen van een applicatie zoals Self Service

door Léon van Berkel

@Petra van Rossum2 

 

Bedankt voor je bericht - dit issue kan zich inderdaad ook bij inloggen op andere applicaties voor doen. 

Jannie Zwiers
CONTRIBUTOR *
door Jannie Zwiers

Vanmorgen om 7 uur kon ik gewoon inloggen. Toen ik iets wilde printen in Self Service gaf het systeem aan dat de server niet beschikbaar was. Ik kan nu niet meer als professional inloggen, wel als medewerker maar kan nu dus niet bij HR Core Beaufort

Roelof Dries
VISMA
door Roelof Dries

@Jannie Zwiers , dit zal hoogstwaarschijnlijk aan de performance liggen. Dit kan ervoor zorgen dat je een wit scherm ziet en niet verder komt in de applicatie. Ook kun je het bericht 'Toegang geweigerd' zien op je scherm. Mocht je een andere foutmelding krijgen, zouden wij je willen vragen om een ticket in te dienen via het ticketsysteem. Dan zullen onze professionals je aanvraag analyseren.

Erik83
CONTRIBUTOR *
door Erik83

Is het wellicht mogelijk om bij verstoringen standaard een bericht in het inlogscherm te laten zien dat er een storing is? Wij krijgen nu veel vragen van medewerkers. We kunnen intern wel een mail uitsturen m.b.t. de storing maar effectiever is denk ik als Visma het voor alle klanten bij het inlogscherm weergeeft. 

door Léon van Berkel (Bijgewerkt ‎04-06-2024 12:21 door Léon van Berkel VISMA )

@Erik83 

 

Dankjewel voor je tip!

 

Op dit moment is een dergelijke boodschap geven niet mogelijk. Wij zijn wel van plan om het plaatsen van een eigen boodschap in de toekomst weer mogelijk te maken.

We zien momenteel de performance wel weer op het gewenste goede niveau stabiliseren.

 

Actieve onderwerpen