Mine områder
Hjelp

Bestill avstemmingsinformasjon i Altinn - skjema A06

21-04-2015 18:56 (Sist oppdatert 21-06-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 7709 Visninger

 Visma Lønn

I Visma Lønn kan bestille Avstemmingsinformasjon A06 direkte fra lønnssystemet. Det gjør du fra "Utskrifter / Altinn / A-melding bestilling (A06)".  Du vil motta "A07 Avstemmingsinformasjon" i Altinn, du kan hente rapporten i “Altinn meldingsboks” fra Visma Lønn, eller du finner den når du logger deg på Altinn under "Til min behandling".

 

Du kan bestille rapporten for en måned for å få med opplysninger om arbeidsforhold. Bestille for en termin for å avstemme mot A-melding bankliste, eller bestille for hele året.

 

Fra versjon 16 er det lagt inn et nytt valg "Rapporteringsformat" i utskriftsdialogen A-melding bestilling (A06).
Du kan velge "Regneark (ODS)", samme som tidligere og et nytt valg "Maskinlesbart format
XML".
Velger du "Regneark (ODS)" får du returmelding som tidligere på regneark.
Velger du "Maskinlesbart format XML" får du returmelding i XML format.

Format.PNG

 

I Altinn direkte

I Altinn kan du bestille en avstemmingsrapport som oppsummerer det du har sendt i A-meldingene

Inne på Altinn under "Skjemaer og tjenester" finner du skjemaet "A06 A-melding - bestill avstemmingsinformasjon". 

Denne rapporten innholder oppsummering av arbeidsgiveravgift, forskuddstrekk og inntektsopplysninger per virksomhet. Når du bestiller rapporten for kun en måned. kan du i tillegg velge å få oversikt over innsendte arbeidsforholdopplysninger.

Du vil motta rapporten i "Min meldingsboks - Til min behandling", rapporten heter da "A07 A-melding avstemming". Formatet på rapporten er regneark (ods) og xml. Nedenfor ser du et eksempel på hvordan denne rapporten kan se ut.

 

 

Trenger du hjelp til dette skjemaet, ta kontakt med Altinn brukerstøtte.

 

Dette skjemaet kan videre avstemmes mot tall fra Visma Lønn ved å bruke rapportene:

A-melding terminoppgjør - når termin avstemmes.

Lønnsticker, hvor du gjør utvalg på kjørenummer som stemmer med perioden du har bestilt A07 for. Og under "Detaljnivå" kun har kryss for "A-meldingsnr". Da kan du avstemme de forskjellig inntektsbeskrivelsene. 

 

Relaterte brukertips

Avstemming generelt

Avstemme aga / RF1022

Betalingsinformasjon termin

Bidragsytere
Fagkonferansen
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"