Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Renate Martensson
  • 1 Svar
  • 1 Liker
  • 763 Visninger

I versjon 13.10 er det lagt til et nytt felt for å sende korreksjoner på A-melding. Alle korrigeringer som foretas må følges kontantprinsippet. Det har vi sett kan skape feilmelding i A-melding tilbakemelding.

Eksempel:

En ansatt har fått utbetalt for mye i januar 2018, dette får lønningskontoret først vite om nå. I henhold til veiledningen til a-meldingen skal feil korrigeres i de månedene de har oppstått.

Opprett en trekkfri lønnskjøring i januar 2018, følg dette brukertipset for korrigering av lønn.

Siden a-meldingen følger kontantprinsippet må denne lønnskjøringen sendes inn i periode 1 - 2018.

Gå under "Utskrifter / Altinn / A-melding (A02)". Angi hvilket rapporteringsår og hvilket lønnskjørenr. du ønsker å sende. Legg inn den rapporteringsmåneden du ønsker å sende A-melding på. Nederst i dialogen angir du en huke på "Send korreksjoner".

Korreksjoner.PNG

Når du sender inn en A-meldingen på den valgte lønnskjøringen vil systemet kun sende inn de ansatte / arbeidsforhold som er i den lønnskjøringen.

Tidligere har systemet sendt inn alle aktive arbeidsforhold, samt ansatte som har ansattdato 3 måneder frem i tid ut i fra rapporteringsmåneden. Noe som har gjort at enkelte får feilmelding i A-melding på ansatte som har ansattdato frem i tid.

Bidragsytere
Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Hei. Har sendt inn en erstatningsoppgave for periode september. Hadde feil a-meldingsnr. på 2 ansatte. På tilbakemelding fra Altinn får jeg feilmelding om inntektsmottaker med åpent arbeidsforhold. Ser forslag til løsning på siden deres, men mitt problem er at personen er nyansatt fra 1.oktober og derfor ikke med på september. Hvordan løser jeg dette? Satte ikke hake ved  send korreksjon :-(