Mine områder
Hjelp

Angi at lønnsslippene skal sendes ut om X dager - Visma.net Payslip

19-12-2018 08:16 (Sist oppdatert 04-05-2021)
  • 0 Svar
  • 4 liker
  • 3852 Visninger

Ønsker du å kunne si at lønnsslippene ikke skal sendes ut nå, men i morgen eller i over-i-morgen?

 

Du er ferdig med lønnen, lønn utbetales om 2-3 dager - synes du det er dumt å sende ut lønnsslippene der og da?  Hadde det vært bedre om de ble sendt ut dagen lønn utbetales?

 

Det er det enkelt å få til!

Du angir dagen lønnsslippene skal sendes de ansatte, så enkelt, så greit.

 

Hvordan gjør jeg det?

1. Du må benytte deg av Visma.net Payslip, den anbefalte måte å sende lønnsslipper på.

Men Payslip vil ansatte få et digitalt arkiv med alle sine lønnsslipper (og årsoppgaver).

 

2. Når du er klar til å sende ut lønnsslippene, angir du "Klargjør for publisering / send på e-post skriv ut resten" som utsendelsesmetode i utskriftsparameteret for lønnslipper.

Akkurat på samme måte som om du sender lønnsslipper på e-post.

 

3. Gå til menyvalget "Visma.net Payslip" (i hurtigmenyen, du finner den også under Rutiner / Registrering / Visma.net / Payslip)

Angi publiseringsdato. Trykk på "Publiser lønnsslipper"

 

4. Lønnsslippen er tilgjengelig for ansatte via Visma.net og App'n Visma Employee

 

Payslip.PNG

 

Spørsmål til support

Er det mulig å benytte tidsstyring ved utsendelse via e-post? - Nei, dette er bare mulig når dere benytter Payslip. Utsendelse av e-post benytter flere tjenester som Visma ikke har kontroll over, derfor kan vi ikke tilby dette ved utsendelse av lønnslipp på e-post.

Hvilket klokkeslett vil de ansatte få lønnsslippen sin? - Lønnsslippene blir tilgjengelig enten i web og/eller i Employee app 07:00 UTC.

 

Relaterte artikler

Hvordan sette opp Payslip

Fagkonferansen
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"