Mine områder
Hjelp
Hanh Vu1
CONTRIBUTOR *

Nå slipper du å skatte av gratis avis og jobbtelefon (Aftenposten 05.02.2021 skrevet av Ole Alexande

av Hanh Vu1

Hei,

 

Fra E24.no Økonomi Aftenposten fredag 05.02.2021 står det at ansatt nå kan få gaver på opptil kr. 5000,- uten å måtte skatte av det. Det er ingen begrensning på hva slags gave som kan gis, bare det ikke er rene kontantgaver. Jeg hørte på RegelPod som var sendt ut av Visma i uke 2, da sa de at det ikke gjaldt EK tjenester, men ifølge Aftenposten gjelder det også fri mobilabon.. Kan dere sjekke dette litt nærmere? . På forhånd takk. Mvh. Hanh

5 SVAR 5

av Ivar Grøndahl1

Skattefrie gaver skal ikke innberettes. Du trenger da ikke å registrere kr 366,- i lønnssystemet.

/ivar

wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Hvis man ønsker å bruke gave til dekning av EK-kom tjenester med kr 366,- hver mnd. Hvordan skal da lønnsart stilles opp?

Olga Myrvold
CHAMPION *

av Olga Myrvold

Hvordan gjøre det praktisk hvis en skal gi det som naturalytelse feks fri bil? Feks innberetning av fri bil er på kr 12 000,- i mnd og beregnes automatisk ut fra listepris. Gave er på kr 5000,-. En kan jo ikke stoppe fast transaksjon, da kr 7000 skal fremdeles innberettes. Er det noen korreksjons lønnsart som kan brukes? Gjerne på alle ytelser, da det er ikke ønskelig at alle a-melding skal korrigeres tilbake for hele året (hvis det er telefon fesk)

Hanh Vu1
CONTRIBUTOR *

av Hanh Vu1

Hei Lene, takk så mye. Jeg gikk glipp av den siste RegelPOD og artikkelen du la ut her.

Godkjent løsning
Enel051
CHAMPION ***

av Enel051
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"