Mijn Communities
Help
Nico vander Bent
CHAMPION **

berekening uitruil reiskosten

door Nico vander Bent (Bijgewerkt ‎16-11-2022 08:48 door Nico vander Bent )

In de maand december vindt weer de jaarlijkse uitruil reiskosten plaats.
Nu ben ik op zoek naar de wijze waarop de volgende rubriek berekend wordt. Ik heb al gezocht in de Gemal handleiding maar kan hierover niets ontdekken.
ik ben er inmiddels achter hoe gemal code 01667 wordt berekend. aanvullende vraag hoe komt gemal code 01899 totale reisbewegingen per maand tot stand.

 

8 ANTWOORDEN 8
KarinGerse
CHAMPION *

door KarinGerse

ik heb een fulltimer, die per maand bij 01899 17,83 heeft en dat is x 12 = 213,96, dus 214...

ik heb een parttimer, die 0,8 werkt, maar wel verdeeld over vijf dagen en bij haar is de berekening dus ook zoals hierboven, dus het systeem rekent met de sv-dagen

ik heb een andere parttimer van 0,8 maar die werkt vier dagen en bij haar is het cumulatief bij 01899 (214*0.8)=171,28
en in januari is 01899 14,44 en haar sv-dagen 17..ik kom ff niet snel achter de rekensom hoe het dan die 17 omrekent nr 14,44...

door Niek Grupstra

Dit is een vraag over de functionaliteit van Gemal, geen idee voor nieuwe functionaliteit. Om die reden verplaats ik deze discussie naar het Forum.

Nico vander Bent
CHAMPION **

door Nico vander Bent

@Dennis van der Weerd dank voor terugkoppeling. 

Dennis van der Weerd
CONTRIBUTOR ***

door Dennis van der Weerd

@Nico vander Bent Ik heb ook even wat gerekend maar kom er ook zo 1,2,3, niet achter hoe 01899 berekend wordt.

 

Ook wij gebruiken voor de uitruil 01667 reiskosten vrij. In gemal hebben we methode 1 van de Belastingdienst ingesteld waardoor er 214 dagen uit te ruilen valt. Dit zijn 365 min 104 dagen weekend en min een aantal verlofdagen. Ik werk zelf 5 dagen met reisafstand 1,8 km. De berekening is dan 214 x 1,8 x 2 (heen en weer) x 0,19 / 12 maanden en dan kom ik op 12,19 vrije ruimte per maand en dat staat ook bij code 01667.  

Nico vander Bent
CHAMPION **

door Nico vander Bent

@Dennis van der Weerd wij werken ook met HRcore Education en  met Gemal. bovenstaande uitleg begrijp ik dat hanteren wij ook. Gaat meer om een reguliere aanstelling en werkzaam 5 dagen. Er volgt dan door Gemal een berekening waarbij 01899 gevuld wordt. ik probeer te achterhalen hoe deze berekening tot stand komt, maar kom er niet achter 🙂

Dennis van der Weerd
CONTRIBUTOR ***

door Dennis van der Weerd

@Nico vander Bent Wij werken met HRcore Education en daaruit komen de reisdagen vanuit de aanstelling en vanuit stamgegevens alleen de kilometerafstand. Als iemand met een fulltime aanstelling bijvoorbeeld een dag verlof heeft, moeten we in de aanstelling de wtf per dag wijzigen in 0,25 op vier dagen. Alleen dan komt een juiste berekening. Maar goed ik weet niet hoe dit in Beaufort gaat. Welk systeem gebruik jij? 

Nico vander Bent
CHAMPION **

door Nico vander Bent

@Eddy Steeghs1 gebruiken wij niet is een berekening die uit Gemal komt. maar dank voor opmerking

Eddy Steeghs1
CONTRIBUTOR **

door Eddy Steeghs1

01899 zal waarschijnlijk uit uw roosterpakket komen.