Mijn Communities
Help
Nicolette2
CONTRIBUTOR ***

Inlog professional

door Nicolette2

Goedemorgen, de professional logt al enige tijd middels de nieuwe methode in op youforce. Als je youforce 10 minuutjes niet gebruikt moet je weer opnieuw inloggen met Ping. Is dit herkenbaar? en valt hier iets aan te doen want wij vinden dit zeer gebruiksonvriendelijk.

14 ANTWOORDEN 14

door Wijnand van Plaggenhoef

Hallo, bij een bevestiging vanuit Visma|Raet dat we het probleem herkennen en ook zien in onze logging. We werken op dit moment aan een aantal configuratie wijzigingen die het probleem zouden moeten oplossen. Zodra we deze wijzigingen op productie uitgevoerd zijn zal ik het hier melden. Sorry voor het ongemak tot nu toe.

Helaas moet ik melden dat de configuratie wijzigingen uitgevoerd zijn maar dat de problemen nog niet helemaal zijn opgelost. Er zou wel een verbetering moeten zijn waardoor het minder vaak optreedt. We blijven dus doorgaan met analyse. Zodra er nieuws is zullen we dit via de 4me tickets en community posts melden.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎22-12-2022 11:51 door Raymond_de_Rozario )

Mooi dat het probleem is onderkend door Visma. Ik had graag dit in een algemene berichtgeving willen zien, en niet als reactie op de zoveelste melding die wordt gedaan. Pro-actieve berichtgeving, in plaats van reactief.

 

Wel bijzonder dat jullie dit in de logging wel terug zien, maar dat ik mijn 4Me melding (30165560) wordt aangegeven dat dit niet in de monitoring terug te halen is en dat ik allemaal HAR bestanden moest aanleveren....

 

En meerdere keren onverklaard uit het systeem te worden gegooid noem ik geen ongemak meer.

 

 

Raymond_de_Rozario_1-1671706211878.png

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Hoi @Raymond 

Meerdere klanten hebben dit issue gemeld en mede door de aangeleverde HAR files hebben we kunnen constateren dat het misgaat. Omdat veel mensen op deze post reageerde hebben we besloten hier actief op te reageren en niet te wachten op de definitieve oplossing. Wij blijven het forum actief volgen en reageren. Natuurlijk als er verstoringen zijn die effect heeft op een groep klanten blijven we dit melden via de verstoringen pagina.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Ook bij ons inderdaad meerdere keren per dag opnieuw inloggen. Erg frustrerend

Nicolette2
CONTRIBUTOR ***

door Nicolette2

Dank jullie wel voor de snelle reactie. Aan Visma om net zo snel te zijn met de oplossing. Misschien is 10 minuten iets overdreven 😉 maar gister heb ik in 4 uur tijd zeker 6 keer opnieuw ingelogd. Ook mijn collega's klaagde hierover.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Het enige wat ik je extra kan aanraden is een melding via 4Me aanmaken. Daarin je probleem vermelden en verwijzen naar deze thread en die andere die ik je al stuurde. Het probleem loopt al een tijd, dus een echt snelle oplossing verwacht ik niet.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Angelique
CONTRIBUTOR ***

door Angelique

Herkenbaar. Hier ook klachten van de P&O administratie dat er ongeveer na een uur weer opnieuw ingelogd moet worden als je niet in Youforce hebt gewerkt. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

10 minuten herkennen wij hier ook niet, wel (ongeveer) een uur. Wij krijgen allemaal verschillende foutmeldingen. Zie hiervoor onderwerp Stap nu over op het nieuwe inloggen via 2 factor a... - Visma Community Herken jij je daarin?

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Nicolette2
CONTRIBUTOR ***

door Nicolette2

De ene keer is het een foutmelding maar de laatste dagen meer alleen het wolkje en moet ik opnieuw inloggen

door Rianne van der Linden

@Nicolette2  Ook wij hebben hier last van bij 's Heeren Loo, maar - net als de anderen hieronder - niet om de 10 minuten. Eerder na een uur of anderhalf uur inactiviteit. Maar wel erg storend. Zelfs zo storend dat ik de afgelopen dagen besloten heb om maar weer op de ouderwetse manier in te loggen.
Ik heb voor dit issue overigens ook al een call ingediend. Hieronder de reactie: 

RiannevanderLinden_0-1671695929052.png

 

Frans Bekkers
CHAMPION *

door Frans Bekkers

Goedemorgen, heel herkenbaar. Ik weet de tijd ook niet precies maar we moeten veel te vaak opnieuw inloggen.

Maurice van de Pol
CHAMPION *

door Maurice van de Pol

Goedemorgen, dit is voor ons herkenbaar doch niet na 10 minuten. Ik heb even geen exacte inschatting maar bij ons gaat dat eerder naar een uur.

Gerdine
CHAMPION *

door Gerdine

Om de 10 minuten herkennen wij niet, hier zit wel wat meer tijd tussen. Vaak moeten we 1 of 2 keer per dag opnieuw inloggen in verband met inactiviteit.