Mijn Communities
Help
Karin van den Burg
CONTRIBUTOR ***

Notificaties Inbox

door Karin van den Burg

Hoelang duurt het voordat notificaties/taken verwijderd worden uit Mijn Youforce Inbox? Nu kunnen alleen actieve signaleringen afkomstig uit HR Core Beaufort zelf te verwijderen.  Veel leidinggevenden zouden zelf ook de taken willen kunnen verwijderen uit hun Inbox. Het is nu vaak onoverzichtelijk aan het worden met de vele meldingen in hun Inbox.

14 ANTWOORDEN 14
Karin van den Burg
CONTRIBUTOR ***

door Karin van den Burg

@Lotte van Dijk , dank voor je antwoord. Wij zien dat afgeronde taken in de inbox blijven staan. Ik zie hierboven ook een aantal reacties waarbij dit probleem speelt. Is dit een bekend probleem? Wanneer wordt dit opgelost? 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte van Dijk

Hallo @Karin van den Burg

 

In het bericht van mijn collega @Christiaan Sluis  is aangegeven dat we inderdaad problemen ondervonden in de taken vanuit de module Self Service. Dit is inmiddels allemaal verholpen. Momenteel zijn we aan het analyseren welke taken er nog in de inbox staan die al uitgevoerd zijn. Zodra dit is afgerond zullen we dit voor alle gebruikers ook opschonen.

 

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik meer weet wanneer de opschoning daadwerkelijk wordt uitgevoerd. 

 

Groeten Lotte

Groeten Lotte

lcheung
CONTRIBUTOR ***

door lcheung

@Lotte: bij ons is het helaas ook nog steeds aan de hand. Leidinggevende ziet afgeronde taken nog steeds in zijn takenlijst staan. dat is erg verwarrend. mvg, Lai

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte van Dijk

Hallo @lcheung
Dat klopt. Zoals je leest in mijn bericht zijn we momenteel bezig met het bepalen welke notificaties onterecht nog in de inbox staan van de gebruikers. Ik hou jullie op de hoogte wanneer de opschoning plaastvindt. 

 

Groeten Lotte

RichardR
CHAMPION **

door RichardR

Ook hier hebben we last van een niet juiste Inbox. Taken die niet naar voren komen en taken die niet verdwijnen.

 

door Christiaan Sluis

Beste klanten,

 

Momenteel hebben wij een openstaande verstoring rondom missende notificaties van Self Service: https://status.vismaraet.nl/ 

 

Voor het probleem met de taken die "blijven hangen" werken wij ook aan een oplossing. Deels is dat wel opgelost maar moeten wij de wees-taken nog opschonen.

Inez Viallé
CONTRIBUTOR ***

door Inez Viallé

Ook wij hebben problemen met de taken in Mijn Youforce.

De laatste taken zijn van 4 dagen geleden

 

Romy Bravis
CONTRIBUTOR ***

door Romy Bravis

Wij ervaren ook nog steeds problemen met de inbox. Gebruikers zien hun nieuwe taken niet en hun oude blijven staan terwijl ze deze al afgehandeld hebben.

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@Lotte van Dijk Volgens mij zijn er nog steeds issues met de Inbox in Youforce? Wij krijgen namelijk veel vragen van medewerkers die problemen hebben. 

 

1. Taken die afgerond zijn blijven staan. Ook nadat op 'Herladen' is geklikt.

 

BartKokGemeenteVenlo_0-1720518605127.png

BartKokGemeenteVenlo_1-1720518613008.png

BartKokGemeenteVenlo_3-1720518637584.png

 

2. Medewerker (professional SA) ziet wel alle taken in de Inbox, maar niet onder Self Service bij Te Doen.

 

BartKokGemeenteVenlo_7-1720518743769.png

 

BartKokGemeenteVenlo_6-1720518728113.png

 

 

3. Manager heeft vervanging ingesteld. Maar de vervangende manager ziet de taken niet in de Inbox als vervanger. Hiervoor is ticket 48907564 aangemaakt.

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

@Lotte van Dijk 
Is er momenteel wellicht een issue met de takenlijst in de INBOX?
Ik krijg meldingen binnen van gebruikers dat een taak is uitgevoerd, maar dat deze toch blijven staan

Ralph_0-1720509991018.png


Als je op de taak klikt dan krijg je onderstaande melding

Ralph_1-1720510057438.png

 

Pimkuijer
CONTRIBUTOR **

door Pimkuijer

Wij ervaren sinds gisteren helaas hetzelfde probleem. @Lotte van Dijk is er al meer bekend? Ik kreeg steeds meer meldingen binnen vanuit de organisatie betreffende dit issue.

jpoppe
CONTRIBUTOR **

door jpoppe

@Lotte van Dijk 
Wij ervaren momenteel hetzelfde probleem. Afgeronde taken blijven bij onze medewerkers ook hangen in de inbox van mijn Youforce. 
In de self service module staan de workflows wel met de juiste status in het archief. 


Marianne Marsman
CHAMPION ***

door Marianne Marsman

@Ralph @Lotte van Dijk 

Dit probleem speelt bij ons al sinds half juni, er is reeds een call aangemaakt.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎09-07-2024 09:23 door Lotte van Dijk )

Goedemorgen @Karin van den Burg

Taken worden verwijderd zodra iemand deze uitvoert. Daarnaast mogen alleen 'update' notificaties worden verwijderd door een gebruiker. Notificaties zoals  'declaratie goedgekeurd', 'salarisspecificatie beschikbaar' zijn ook updates en deze mogen dus ook verwijderd worden. 

Een notificatie waar dus daadwerkelijk een taak aan verbonden is, kan alleen worden verwijderd uit de inbox als deze daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Of je zou als beheerder hele oude notificaties uit self Service kunnen verwijderen. 

De reden dat we ervoor gekozen hebben om niet taken te laten verwijderen uit de inbox is omdat deze dan open blijven staan in de module en dan weet een leidinggevende dus niet meer dat deze nog open staat. 

 

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Lotte van Dijk