Mijn Communities
Help
Tessa Tukker
CONTRIBUTOR ***

PingID vernieuwd

door Tessa Tukker

Er is een nieuwe versie van de PingID, de rode knop die je omhoog moet schuiven is eruit gehaald. Het ziet er wel mooi uit.
Is hier over gecommuniceerd? Kan het niet vinden op de Community.
Nou stuur ik altijd een handleiding mee als een medewerker opnieuw wil koppelen met een ander mobiel of als er een nieuwe medewerker in dienst komt maar die laat nog de oude app zien.

@Visma, hebben jullie hier al een nieuwe handleiding voor?

11 ANTWOORDEN 11
Goedgekeurde oplossing
Sabine Koelewijn
VISMA

door Sabine Koelewijn

Goedemorgen @Tessa Tukker@Marianne Hiemstra  en @Glenn Verheul

Wat vervelend dat jullie hinder ervaren van de mooie nieuwe app van onze partner PingID. Voor ons kwam dit ook als een verrassing, dus we hebben jullie hier ook niet over kunnen informeren. Gelukkig heeft mijn collega @Lotte v Dijk de handleiding al voor jullie aangepast en die zullen wij nu ook plaatsen op de community. 

Oeps iets te snel gereageerd. We zetten de puntjes op de i voor de handleiding en vandaag wordt de nieuwe versie online gezet. 

Tessa Tukker
CONTRIBUTOR ***

Goedemorgen @Sabine Koelewijn , Top! dank voor de snelle actie 🙂

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Aangezien PingID van een externe partij is, mag je dit in mijn optiek Visma niet kwalijk nemen. De Youforce app is laatst een update van geweest waarbij de eerste twee schermen "drastisch"  zijn aangepast. Deze heb ik in mijn handleiding aangepast. Schermen die qua lay-out een beetje zijn gewijzigd, zoals het profiel scherm, neem ik dan niet mee. Deze zijn zo minimalistisch, dat zou iedere gebruiker m.i. moeten snappen. 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Tessa Tukker
CONTRIBUTOR ***

Hoi @Raymond_de_Rozario Ik verwijt Visma niks hoor, het was een vraag.
Mijn inziens zouden gebruikers het ook moeten snappen maar praktijk wijst bij ons toch anders uit.

Organisaties kunnen zelf beslissen om ze dit wel of niet willen communiceren.

 

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

Dag collega's, ik begrijp jullie opmerking over de communicatie van de vernieuwing van de app en dat je dit eerder had willen weten. Maar ik heb hier ook een bepaalde gedachte over. En die is: is het wel écht nodig om een gebruiker stap voor stap in een handleiding uit te leggen hoe de PingID app werkt, en dit uitgebreid in een handleiding te gaan beschrijven? Mijn eigen ervaring is namelijk dat ik nauwelijks vragen hierover krijg. Gebruikers zijn over het algemeen goed in staat dit zelf te doen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

 

Voor de duidelijkheid: ik geef geen oordeel over het feit dat jullie dit uitgebreid beschrijven, maar ik vraag me -vanuit eigen ervaring- af hoe noodzakelijk het is.

Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***

Dat je geen vragen krijgt is sterk afhankelijk hoe digitaal medewerkers zijn. Wij hebben medewerkers van allerlei niveau's, en ook medewerkers die nauwelijks met een telefoon werken. Die wil je ook van dienst zijn.

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***

door L Weegenaar

Ik vind niet dat je Visma kan verwijten dat er een nieuwe update is en dat er niks gecommuniceerd is.  Het is een externe leverancier.

 

Sander_Wismeier
CONTRIBUTOR ***

door Sander_Wismeier

Goedemorgen, eens. En het spreekt voor zich hoe het nu werkt. Ik begrijp ook niet goed waarom je dit in instructies / handleidingen zou opnemen. Over het algemeen komt de gebruiker er prima uit zelf namelijk, uitzonderingen daargelaten.

 

Groet, Sander

Glenn Verheul
CONTRIBUTOR **

door Glenn Verheul

Wij moeten nu ook de handleidingen inderdaad aan gaan passen. Het is inderdaad mooier geworden maar info vooraf wordt gewaardeerd..

 

 

Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***

door Marianne Hiemstra

Ik kan het ook niet vinden.

Wij moeten nu alle handleidingen en informatie op ons intranet aanpassen.