om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Tot heden was het gebruikelijk dat je een RO nummer had als medewerker en daarnaast een IC nummer als professional, hiermee was privé en zakelijk duidelijk gescheiden.
Doordat er nu gewerkt wordt met rollen vanuit Beaufort komt de rol als professional op het RO nummer van de medewerker. De medewerker wilt privé en zakelijk graag gescheiden houden, hoe is dit op te lossen?
Dank je wel Marcel voor je reactie.
Ik zou graag van Visma Raet een toelichting ontvangen waarom er, met name in deze tijd waar we overal aan moeten voldoen (wet privacy, Avg en accountant) er geen scheiding meer is tussen een zakelijke en privé account.
Goedemiddag @Sandra11,
Het is super mooi om te zien dat jullie als beheerders samen dit forum gebruiken om kennis uit te wisselen. Dus heel fijn dat jij, @Marcel Bouman en @Bas Menken - Gemeente Leiden samen kennis uitwisselen. Daarvoor is het forum bedoeld. Als Visma|Raet lezen we graag mee, maar primair is het om onderling kennis uit te wisselen. Maar omdat jij specifiek vraagt voor achtergrondinformatie vanuit Visma|Raet:
We zien inderdaad dat er verschillend wordt omgegaan met dit onderwerp. Ik zal proberen wat context te schetsen en een advies te geven.
Bij Beaufort in huis was een certificaat nodig en het advies van Visma was om dit nooit via een RO account te regelen.
Een argument was ook dat wanneer je op vakantie inlogt het niet de bedoeling is dat alles zichtbaar zou zijn van andere medewerkers, dat is nu wel het geval en wordt dit dan los gelaten?
Wij hebben nooit gewerkt met de IC nummers voor professionals. Zou dit niet gewoon iets zijn waar ze aan moeten wennen?
Anders zou je denk ik een dummy persoon moeten aanmaken in beaufort en deze een @onyouforce account geven.
Het is niet alleen een kwestie van wennen, maar heeft mijn inziens ook met een zorgvuldige scheiding van rollen te maken. Als professional heb je verregaande bevoegdheden, als medewerker veel beperkter. En het kan dan zij dat je per abuis (ongemerkt) als professional iets voor jezelf muteert, terwijl je intentie was in de rol van medewerker te werken. Om dat te voorkomen is een scheiding van deze rollen in accounts dus vooral zorgvuldig en wenselijk, maar dit is helaas in de nieuwe situatie niet meer goed toe te passen.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.