Mijn Communities
Help
Andrea Hulstein
CHAMPION *

Starten in 'Persoonlijk' ipv 'HR voor anderen'

door Andrea Hulstein

Is het mogelijk om in te richten dat Youforce bij iedereen standaard in de tab 'Persoonlijk' opstart?

8 ANTWOORDEN 8
Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte van Dijk

@HansdeVries Hallo Hans,

Ik denk dat jouw situatie iets anders schetst dan dat er met dit forum werd bedoeld. 
Zoals ik begrijp hebben jullie rapportages die voor medewerkers beschikbaar zijn en die wil je natuurlijk dan gewoon een proces willen geven op Persoonlijk. Ik zal met mijn collega van Reporting overleggen of we hier iets mee kunnen doen op basis van entitlements en een proces op Persoonlijk.

 

Zodra ik hier meer informatie over heb, zal ik dat laten weten. 

 

Groeten Lotte

HansdeVries
CONTRIBUTOR **

door HansdeVries

Nee hoor @Lotte van Dijk , dit is niet wat ik bedoel. We hebben geen Beaufort Youforce rapporten beschikbaar voor "gewone" medewerkers (voor zover ik weet althans, want ik ben niet de functioneel beheerder). Ik houd mij bezig met Data&Analytics en wij hebben de data uit Beaufort via een duplicate cloud database, die we extra van jullie afnemen, ontsloten in ons datawarehouse tesamen met de financiële en andere vakapplicaties die we gebruiken (van andere leveranciers). De tabel met rollen (nu alleen nog de managersrol) uit Beaufort gebruiken wij om in onze zelf ontwikkelde  management rapportage een specifieke manager die informatie te laten zien die relevant is voor diens team/afdeling. Er zijn binnen onze organisatie (=gemeente) ook diverse mensen met een adviesfunctie voor wie bepaalde informatie uit management dashboards relevant is voor hun advieswerk richting het management. Voor deze mensen zouden we graag een rol aanmaken in Beaufort om de autorisatie in de dashboards in te kunnen regelen. We 'misbruiken' Beaufort dan eigenlijk want de rol doet verder niets in Beaufort/Youforce, maar het is wel een logische manier om autorisaties vast te leggen in het personeelssysteem. Ze zijn immers functiegerelateerd. 

 

Maar zodra je een rol aanmaakt ik Beaufort leidt dit ertoe dat er een tabblad "HR voor anderen" wordt aangemaakt in het YouForce-portaal. Dat zouden we liever voorkomen/kunnen instellen. Dit is de achtergrond van mijn vraag. Het heeft dus niets te maken met  processen binnen YouForce zelf. 

Ik hoop dat deze toelichting duidelijk was.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte van Dijk

Hallo @HansdeVries


We tonen alleen processen als deze rol in Autorisatiebeheer ook de autorisaties heeft tot een proces/module. Als de beheerder op die rol geen autorisaties toepast, zal de persoon met die rol ook geen processen zien op HR voor anderen en als men geen processen op HR voor anderen heeft, dan heeft diegene ook geen tabblad HR voor anderen.

Dan zou je dus even met de beheerde samen moeten kijken wat in jouw specifieke situatie op dit moment precies het geval is. Je mag altijd een ticket aanmaken bij het service center om extra informatie te verkrijgen. Dan kan ik eventueel meekijken wat de beheerder gekozen heeft. 

Maar als de beheerder geen autorisaties toevoegt op de rol in autorisatiebeheer, zou er dus ook geen tabblad komen bij alleen het toevoegen van een rol in Beaufort. 

Groeten Lotte

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte van Dijk

Hallo allemaal, 

Voor nu zijn er geen plannen om aanpassingen te doen aan de manier waarop het werkt. We hebben er inderdaad voor gekozen om iedere gebruiker met meer tabbladen binnen te laten komen op HR voor anderen. Dit omdat een manager vaker Youforce gebruikt voor de zaken rondom zijn medewerkers. Dezelfde reden als die Edwin hier beschrijft.

 

Wat we bijvoorbeeld wel aan het onderzoeken zijn is als men zoekt of we dan ook resultaten van het andere tabblad kunnen tonen. Mocht iemand dan vergeten zijn om te 'switchen' dan komen deze resultaten toch naar voren. 

Hopelijk heb ik jullie hiermee voldoende geinformeerd. 

Groeten Lotte

HansdeVries
CONTRIBUTOR **

door HansdeVries

Ik ben ook zeer benieuwd of dit kan. Wij willen graag "lege" rollen aanmaken in Beaufort die we willen gebruiken om sommige medewerkers toegang te geven tot bepaalde (delen) van rapportages/dashboards binnen onze (Cognos) rapportageomgeving.  Wat ons hiervan weerhoudt is dat het toekennen van een rol aan een medewerker er automatisch toe leidt dat in MijnYouforce er een tabblad "HR voor anderen" wordt aangemaakt dat als eerste zichtbaar wordt zodra de medewerker inlogt in YouForce. Dat is verwarrend omdat deze medewerker helemaal geen additionele rollen binnen YouForce/Beaufort krijgt. 

L Weegenaar
CHAMPION *

door L Weegenaar

Voor de medewerkerrol prima, maar zullen een hoop zijn waarbij dit niet van toepassing is. 

Edwin Schuijt1
CONTRIBUTOR ***

door Edwin Schuijt1

Ik zou dit niet standaard willen. Ik heb de optie Persoonlijk zelf zelden nodig. Ook de meeste leidinggevenden moeten vaker in HR voor Anderen werken dan in Persoonlijk vermoed ik.

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Of dit zelf als beheerder kunnen bepalen?