Mijn Communities
Help
Christian-B
CHAMPION ***

Between twee verschillende datums slicer

door Christian-B

Hallo allemaal, 

Kan iemand mij helpen aan een formule om zodoende twee datumrubrieken in een slicer te zetten?

Beide datums staan in een tweetal kolommen in het rapport. De bedoeling is dat met een BETWEEN slicer de gebruiker van tot kan kiezen.

Alvast bedankt!

4 ANTWOORDEN 4

door Sven Beerents

@Christian-B : bedoel je 1 slicer voor beide datumvelden? Komen ze uit dezelfde tabel? Dan zou je een measure kunnen maken (ik zet die zelf in de tabel 'Reference date filters'): MAXX([Tabelnaam], IF([Tabelnaam][veld]>=MIN('Reference date filters'[Date]) && [Tabelnaam][veld]<=MAX('Reference date filters'[Date]) && Tabelnaam][veld2]>=MIN('Reference date filters'[Date]) && Tabelnaam][veld2]<=MAX('Reference date filters'[Date]), 1, 0)). Je maakt vervolgens een slicer op het veld Datum uit Peildata Filters. Vervolgens sleep je dit veld naar het filterscherm (eerst je tabel selecteren) en filter je op waarde 1. Bovenstaand voorbeeld gaat ervan uit dat beide datumvelden in de opgegeven periode moeten vallen.

Christian-B
CHAMPION ***

door Christian-B

@Sven Beerents , 

Goede middag Sven, 

Bedankt!
Is er ook een mogelijkheid om een filter te maken op basis van een drietal datumvelden?

Groet, 

Christian

door Sven Beerents

@Christian-B in principe kun je het stuk && Tabelnaam][veld2]>=MIN('Reference date filters'[Date]) && Tabelnaam][veld2]<=MAX('Reference date filters'[Date] blijven herhalen voor aanvullende datumvelden. Als minimaal een van de datumvelden in de periode moet vallen, maar niet per se allemaal, dan wordt het 

(Tabelnaam][veld]>=MIN('Reference date filters'[Date]) && Tabelnaam][veld]<=MAX('Reference date filters'[Date])) ||

(Tabelnaam][veld2]>=MIN('Reference date filters'[Date]) && Tabelnaam][veld2]<=MAX('Reference date filters'[Date])) ||

(Tabelnaam][veld3]>=MIN('Reference date filters'[Date]) && Tabelnaam][veld3]<=MAX('Reference date filters'[Date]))

De veranderingen t.o.v. het eerder geposte heb ik dik gedrukt. "||" betekent OF

Christian-B
CHAMPION ***

door Christian-B

@Sven Beerents , 

Super bedankt. 
Ik had bijna de formule, door een klein detail van jou is de formule nu compleet!

Groet, 

Christian