Mijn Communities
Help
John Muijs
CONTRIBUTOR ***

DAX om waarde tot spatie te selecteren

door John Muijs

Ik wil bij roltoewijzing het personeelsnummer van de manager uit de rubriek dienstverband id halen. Dus eigenlijk alles tot een spatie. Kan iemand mij daaraan helpen.

 

5 ANTWOORDEN 5
cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@John Muijs 

Ik weet niet wat je wilt hebben, maar het personeelsnummer kun je via onderstaande eruit halen.

 

cvanstijn_1-1704986469359.png

 

Ik wilde alleen het dvb nummer eruit halen, daarvoor heb ik onderstaande gebruikt. 

RIGHT('Contract Role Assignments'[Contract_BK],1)

cvanstijn_0-1704986062944.png

 

John Muijs
CONTRIBUTOR ***

door John Muijs

Dank voor je snelle antwoord. Met jouw oplossing maak je een kolom aan met alleen het dienstverband. Ik wil zo'n kolom hebben met alleen het persoonsnummer. Omdat het persoonsnummer in dit geval bestaat uit 4, 5 en 6 cijferige nummers red ik het niet met  bijvoorbeeld LEFT('Contract Role Assignments'[Contract_BK],5) maar wil ik alle getallen hebben tot een spatie of misschien makkelijker verwijder het laatste teken. 

Goedgekeurde oplossing
cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@John Muijs Maar die bestaat toch al als je alleen het personeelsnummer nodig hebt? Zie bovenstaande printscreen van het personeelsnummer (persoonsnummer) van roltoewijzing. Daarvoor hoef je dan helemaal geen DAX te gebruiken.

John Muijs
CONTRIBUTOR ***

door John Muijs

Voor het persoonsnummer van de medewerker heb je gelijk, maar dit gaat om het persoonsnummer van de manager. Die is niet uitgesplitst.

 

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@John Muijs Bij ons is deze dan wel dat deze zonder dvb nr naar voren komt, alleen het persoonsnummer voor de manager, zie onderstaande printscreen. En daarnaast een aparte kolom voor dvb (deze heb ik hierboven beschreven).

 

cvanstijn_0-1705062966702.png