Mijn Communities
Help
Alex van Hekezen
CONTRIBUTOR ***

Dashboard niet te benaderen - Grote dashboards niet betrouwbaar?

door Alex van Hekezen (Bijgewerkt ā€Ž19-02-2024 09:46 door Alex van Hekezen )

Een groot Analytics dashboard met meerdere tabbladen is niet meer te bekijken, wijzigen of exporteren.

 

Twee keer per jaar wordt grootschalig informatie aangeboden aan het management en de OR over de staat van HR binnen onze organisatie. Dit is tot nu toe een handmatige actie. Omdat deze gegevens nagenoeg allemaal binnen Youforce zitten, en te benaderen zijn via Youforce Reporting, ben ik een groot dashboard gaan maken.

Uiteindelijk is het een dashboard geworden met 6+ tabbladen, inclusief een inhoudsopgave. Op donderdag 8 februari zet ik deze live, waarna ik meerdere kleine aanpassingen doe in de live-versie. Vrijdag 9 februari controleert een van de afnemers het dashboard op mijn verzoek.. en het werkt niet meer. Het dashboard is niet te benaderen, op welke manier dan ook. 


Het volgende vindt plaats:
Je navigeert naar het rapport.

Rapport Tegel.PNG

 

Dan selecteer je bekijken (of wijzigen, het resultaat is hetzelfde) en krijg je als "laad-pagina" alleen onderstaande. Je krijgt dus niet "Bezig met ophalen gegevens" en het wieltje.

 

Rapport Scherm laden.PNG

 

Waarna de volgende foutmelding verschijnt.

Rapport Scherm foutmelding.PNG

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch mijn rapport weer kan benaderen? Ik heb al een melding aangemaakt, 42987603, tot nog toe geen reactie. Ik maak deze forumpost als verzoek tot hulp en als waarschuwing naar collega-beheerders: maak geen grote rapporten want blijkbaar kunnen deze opeens niet meer functioneren.

6 ANTWOORDEN 6
Alex van Hekezen
CONTRIBUTOR ***

door Alex van Hekezen

Ik heb inmiddels een PBIX ontvangen van @Chris van den Berg  van een werkende versie. Deze heb ik kunnen importeren en ik kan weer verder. De oorzaak van het probleem is nog onduidelijk, maar wij kunnen verder. Bedankt!

Alex van Hekezen
CONTRIBUTOR ***

door Alex van Hekezen

Verdere pogingen om het dashboard te benaderen zijn nog niet succesvol. Zou het werken om tijdelijk alle entiteiten uit te zetten zodat het dashboard geen gegevens ophaalt? En zal dit, bij het opnieuw activeren, geen negatieve gevolgen hebben voor andere rapporten?
Of is het bijvoorbeeld mogelijk om een rapport naar een vorige versie te herstellen?

door Chris van den Berg

zou je de 0.95 versie en de "Tour Horizon Deel 1" willen exporteren en naar me toe willen sturen? Dan kan ik even voor je testen 

christiaan.berg@visma.com of hier als bijlage toevoegen in een reactie.

Alex van Hekezen
CONTRIBUTOR ***

Foutmelding exporteren Reporting.PNG

ā€ƒHelaas is exporteren ook niet mogelijk. Exporteren werkt wel bij andere rapporten, zojuist nogmaals dubbelcheck gedaan ervoor.

door Chris van den Berg

@Alex van Hekezen wat vervelend dat het dashboard niet meer werkt. Ik weet trouwens niet of het met de omvang van het dashboard te maken heeft. 5+ pagina's moet prima mogelijk zijn volgens mij.

 

Ik zie meerdere dashboards met een vergelijkbare titel waarvan er 1 wel werkt bij mij. Tour d'Horizon v0.95. Komt deze in de buurt van de versie die je uit hebt staan bij collega's? Wellicht dat je het met dit dashboard opnieuw kunt proberen.

 

 

 

Alex van Hekezen
CONTRIBUTOR ***

Momenteel staat inderdaad Tour d'Horizon v0.95 "benaderbaar" voor afnemers, maar deze functioneert niet. Verder heb ik hiervan een kopie getrokken naar Mijn Rapporten "Tour Horizon Deel 1". Of bedoel je dat je een oude versie kan herstellen? De v0.95 versie is namelijk de volledige versie dus dat zou geweldig zijn.