Mijn Communities
Help
Maurice van de Pol
CHAMPION ***

Data in YFR niet actueel ondanks actuele verversingsdatum

door Maurice van de Pol

Vanwege een zgn. ISAE-controle door de accountant (zitten alle (en ook alleen de) actieve medewerkers in het HR-systeem maar ook in de active directory met de juiste toegangsrechten voor onze IT-systemen) moet ik een lijst aanleveren van alle actieven inclusief in tijd opeenvolgende schermprints en  filter/parametersoverzicht. Met andere woorden: dit luistert zeer nauw!

Vanochtend om ongeveer 7:30 nog een medewerker uitdienst gemeld per 30 november 2024. De rapportage in YFR gaf een verversingsdatum aan van 2 uur vannacht.  Daarna een dik uur wachten totdat de data ververst waren (8:45 uur). Maar wat blijkt: de uitdienst gemelde medewerker staat nog steeds op de lijst! Uiteraard Beaufort gecontroleerd op de invoer maar medewerker is correct ingevoerd.  Vervolgens terug naar onze Uitstroom rapportage in YFR. Ook daar ontbreekt deze medewerker.

Hebben meer organisaties dit soort issues? Ik vind dit echt onbegrijpelijk dat dit mogelijk is!

3 ANTWOORDEN 3
karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Dit is een bekend probleem en hoe groter de instelling( en dus tabellen) hoe langer het verversen duurt. Weet dat Visma Raet dit issue ook onderkent hebben en druk bezig zijn om een andere verversing te implementeren. Volgens mij doen zij dit dataset voor dataset. 

Gaat vast wel goed komen, maar duurt even. Gelukkig hebben wij nog een replicadatabase en kunnen we nog steeds gebruik maken van Impromptu. Replicadatabase is wel near real-time en kunnen hier dus op terug vallen.

Ouweneel
CONTRIBUTOR **

door Ouweneel

@Maurice van de Pol wij hebben ook dit soort problemen. Melden dit steeds bij Raet.

Maurice van de Pol
CHAMPION ***

door Maurice van de Pol

Inmiddels met een nieuwe verversingsdatum is de medewerker wel uit dienst in YFR. Heel vreemd dit!