Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Geen actief dienstverband

door Schiff01

Is het in Reporting mogelijk een overzicht te maken van iedereen die voor datum X uit dienst gegaan is, en die (nu) geen actief dienstverband heeft? Zo ja, hoe zou ik dit in kunnen richten?

4 ANTWOORDEN 4
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

@Schiff01 Actief/Inactief bij dienstverband status kijkt of een dienstverband NU actief of inactief is. En dat wordt per dienstverband bekeken.

 

Je geeft nu aan dat iemand voor 01-01-2018 uit dienst gegaan is EN die op dit moment geen actief dienstverband heeft.

Dat is dubbelop. Want als iemand voor 01-01-2018 uit dienst is gegaan kan deze nu sowieso geen actief dienstverband hebben.

 

Als je dus filtert op voor 01-01-2018 uit dienst EN inactief dan is het resultaat als volgt:

Voorbeeld 1 zal wel getoond worden. Is voor 01-01-2018 uit dienst gegaan. En is inactief.

Voorbeeld 2 niet. Die is niet voor 01-01-2018 uit dienst gegaan. En is wel actief.

Goedgekeurde oplossing
Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

@Esmiranda Vermeer We willen wel op persoonsniveau kijken of iemand naast een afgesloten dienstverband ook nog een actief dienstverband heeft. Ik heb net ontdekt dat dat kan door in een rapport zowel status persoon als status dienstverband toe te voegen. Dus mijn probleem is opgelost. Dank voor het meedenken.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

@Schiff01 

Naast de velden die je in je overzicht wilt hebben het Veld datum uit dienst toevoegen.

En hier kies je voor geavanceerd filteren 'is voor ....' 

Daarnaast het veld Dienstverband status toevoegen en inactief selecteren.

 

Of een slicer toevoegen en hier datum uit dienst (slicer) heen slepen. Je kunt dan bij openen van het rapport een andere periode met einddata invullen.  (Let op: 31-12-2999 is zonder uit dienst datum).

 

Uitleg ivm de slicer vind je hier: Slicer instellen - Visma Community

Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

@Esmiranda Vermeer Dank voor het meedenken. Als ik je reactie goed interpreteer dan kijkt deze filtering alleen naar het betreffende dienstverband van de medewerker.

Ik zal met een voorbeeld even iets duidelijker proberen toe te lichten welk scenario ik bedoel.

 

Medewerker X heeft 2 dienstverbanden:

Dvb 1: Van 1-1-2004 - 31-12-2015

Dvb 2: Van 1-1-2020 - heden

 

Ik wil een overzicht van alle medewerkers die voor 1-1-2018 uit dienst zijn gegaan EN die op dit moment geen actief dienstverband hebben.

Bovenstaande medewerker heeft wel een dienstverband na 1-1-2018, daarom ik wil beide dienstverbanden niet getoond krijgen in mijn rapport.