Mijn Communities
Help
Annelieslemmen
CONTRIBUTOR **

Laten optellen van aantal functies

door Annelieslemmen

Hoi allen, 

 

ik ben bezig een rapportage te maken en zou jullie graag om hulp vragen!

In de rapportage vraag ik op:

Functienamen

Functieprofielen

 

Tot zover gaat dat prima. 
Echter zou ik graag willen weten hoe vaak de functie (in combinatie met het functieprofiel) voorkomt en het liefst per OE. 

 

De rapportage geeft nu netjes een lijst aan maar ik haal nu niet alle informatie eruit die ik zou willen. 

Hebben jullie tips om dit te filteren of anders uit te vragen??

Alvast hartelijk bedankt!

 

Annelieslemmen_0-1678455685946.png

 

Groetjes Annelies

4 ANTWOORDEN 4
TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Beste @Annelieslemmen ,

Je zou een telling kunnen krijgen door gebruik te maken van een matrix en door toevoeging van dienstverband ID. Via het dienstverband ID kan er gekeken worden hoe vaak een functie vervuld wordt. Bij het vullen van de matrix moet je erop letten dat je de velden van groot naar klein plaatst onder het kopje rijen. Een OE kan heeft meerdere functiegroepen en een functie groep heeft weer meerdere functies. In mijn voorbeeld ga ik even uit van afdeling, srt arb relatie en functie. Een afdeling heeft meerdere soorten arbeidsrelaties en meerdere functies kunnen dezelfde arbeidsrelatie hebben.

TheoLescure_0-1679319710808.png

In het veld van de waarden kan je vervolgens het Dienstverband ID toevoegen. Hiermee kunnen wij gaan tellen hoe vaak een functie wordt vervuld. Denk er hierbij aan om de aggregratie te veranderen van Eerste naar Aantal(uniek). Vervolgens als je de matrix open- of dichtklapt kan je dan zien hoe vaak een functie per srt arbeidsrelatie en afdeling voorkomt.
Had ik nu als eerst Functie toegevoegd aan de rijen. Dan krijg je een totaal per functie. En kan je deze openklappen om te zien hoe vaak de functie dan weer per OE voorkomt.

TheoLescure_1-1679319964397.png

Dus soms moet je even spelen met de volgorde van de kolommen waarbij je van groot naar klein denkt. Dus wat is de hoofdgroep en welke subgroepen moeten daar onder vallen.

Nog even alles op een rijtje:

TheoLescure_2-1679320030849.png


Ten slotte moet je nog even nadenken over het filter. Om te bereiken dat je alleen maar actief vervulde functies te zien krijgt zul je bijvoorbeeld moeten filteren op de status dienstverband. Deze moet dan actief zijn.

Hopelijk komen jullie zo verder.

Lekker bezig @TheoLescure 💪

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

@TheoLescure ‌‌Top deze uitleg 👍👍👍

 

 Dit soort truukjes word ik vrolijk van, en mogen van mij ook op de webinars worden behandeld.

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Ik volg even mee. 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden