Mijn Communities
Help
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

Horizontale scrollbalk in matrix werkt niet

door Esmiranda Vermeer

Ik merk dat zodra ik een tabel naar een matrix over zet (zoals hier geleerd) dat de verticale scrollbalk wel werkt, maar de horizontale balk  niet. Deze is wel te zien maar het scrollen hiermee geeft geen resultaat.

 

Zet ik het weer terug naar tabel, dan werkt het weer wel, maar dan werkt de groepering dus niet meer.

Dus zou fijn zijn als er in de matrix ook naar rechts kan worden gescrold.  

 

Doe ik iets verkeerd? Is hier mogelijk een oplossing voor ? Of is dat een bijkomstig nadeel van een matrix?

7 ANTWOORDEN 7
Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎27-02-2023 11:21 door Chris van den Berg VISMA )

Ja het is belangrijk om de breedte van het canvas goed te hebben, maar je moet dan ook nog de juiste 'weergave' instellingen hebben.

ChrisvandenBerg_0-1677493087409.png

 

Daarna kun je door 'CTRL' in te drukken en dan met je scroll weel van de muis je Canvas uitzoomen en de matrix over het gehele canvas zetten.

 

ChrisvandenBerg_1-1677493256304.png

 



Als je dan weer inzoomt krijg je een extra scrollbar onderin, scrollbar van het canvas zelf en niet van de matrix. Dan werkt het wel. Dat is de oplossing die wij en onze consultants ook vaak gebruiken.

 

ChrisvandenBerg_2-1677493308905.png

 

 

Kom je zo verder? Laat maar weten als je vragen hebt!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

@Chris van den Berg dat laatste screenshot was ik vergeten, maar is inderdaad hoe het bij mij ook staat

Raymond_de_Rozario_0-1677493888163.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

@Raymond_de_Rozario en @Chris van den Berg wederom bedankt voor jullie hulp. 

Jullie hebben me enorm gelopen. Reporting is voor mij nog nieuw, maar leer elke dag wel weer wat bij.

Wat het ook steeds leuker maakt. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Graag gedaan @Esmiranda Vermeer . Wat heb ik aan kennis als ik het niet kan delen. En gelukkig is @Chris van den Berg er. Van hem heb ik ook veel tips gekregen!


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Goedgekeurde oplossing
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

@Esmiranda Vermeer 

 

Je "moet" het canvas groter maken. 

 

Klik eerst in een leeg gedeelte zonder visual

klik op rapportpagina opmaken

klik op canvas-instellingen

klik op aangepast

zet de breedte hoger dan je beeldscherm breed

Raymond_de_Rozario_1-1677491647220.png

 

Raymond_de_Rozario_0-1677491492614.png

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

@Raymond_de_Rozario . De werkwijze die je stuurt is degene die ik gebruikt heb. Alles staat bij rijen. En de laatste kolom toont het werk emailadres van de bijbehorende leidinggevende(n). Dat is dus niet volledig te zien, maar kan niet verder scrollen.

 

Ik heb even printscreens proberen te maken om het te laten zien zonder vertrouwelijke gegevens zichtbaar te krijgen. 

 

Ik vermoed dat ik het veld groter moet slepen om dit op te lossen (zie onderste printscreen ), maar weet dus niet hoe dit groter kan maken. Slepen lukt namelijk niet.

 

Schermafbeelding 2023-02-27 100937.pngAfbeelding1.png

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎27-02-2023 09:49 door Raymond_de_Rozario )

Hoi @Esmiranda Vermeer ,

 

Zonder screenshots hoe je de verdeling hebt gedaan wordt het lastig. Ik heb een aantal rapporten met een Matrix, waarbij de horizontale scrollbalk gewoon goed werkt. Zelf heb ik alles in rijen moeten neerzetten, omdat er anders geheugen problemen optreden. Er staat bij mij niets in kolommen of waarden.

 

Voor een (voor mij) optimale gegroepeerde look zonder uitvouw plusjes... Zie Functie koppelen aan dienstverband - Visma Community

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden