Mijn Communities
Help
JacquelineDeNiet
CONTRIBUTOR **

Instroom die kijkt naar datum vandaag

door JacquelineDeNiet

Jacqueline1973_1-1680187605377.png

 

Ik heb een Instroom rapport gemaakt, met een slicer datum in dienst tussen 2 data en een filter In dienst is 1. Nu heb ik het idee dat hij nu kijkt of iemand in dienst is op de dagen waar tussen die in dienst is gekomen want hij toont ook mensen die al uit dienst zijn. Hoe kan ik het zo instellen dat hij bij het filter In dienst kijkt naar de datum van vandaag?

1 ANTWOORD 1
Goedgekeurde oplossing
TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Beste @JacquelineDeNiet, Helaas kan ik het niet helemaal uit de schermafbeelding halen. Dus doe ik een aanname. Verbeter mij als het niet klopt. 
Ik heb het idee dat er een paar zaken door elkaar lopen. 
1) je wilt graag een rapport waarmee je de instroom kan zien in een bepaalde peilperiode? Maar hierbij krijg je ook de instroom te zien van dienstverbanden die ondertussen alweer uit dienst zijn. 
2) je maakt gebruik van het filter: In dienst (filter) uit de entiteit Peildata Filters. Deze wordt gebruikt om te zien welke dienstverbanden actief zijn in een opgegeven peildatum. Hiermee is echter geen standaard Actief vandaag in te stellen. Ook werkt dit filter nu niet. Omdat er geen slicer is gemaakt gebasserd op de datum op Peildatum filters. (Zie schermprint verderop)

Wat volgens mij het enige is wat jij hoeft te doen in dit geval is om te filteren op Dienstverband status uit de entiteit Dienstverband.

TheoLescure_0-1680253156639.png

Als je dit veld toevoegd aan het filter en deze op Actief zet krijg je alleen nog maar de dienstverbanden te zien die vandaag de dag actief zijn. Maar in de door jouw gekozen periode (via de slicer) in dienst zijn gekomen. Je kan dan het filter: In dienst (filter) = 1 verwijderen. 

Mocht je ook de actieve dienstverbanden willen relateren aan een peilperiode (vervolg punt 2), dan moet je dus nog een slicer maken met de datum vanuit Peildata filters. Houdt er dan wel rekening mee dat je steeds twee peilperiode moet gaan opgeven. 1 voor de instroom en 1 voor de dienstverbanden.

TheoLescure_1-1680253380853.png