om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Weet iemand of het mogelijk is om in een rapport de leeftijd op de datum in dienst eenvoudig naar voren te halen?
Ik ben opzoek naar de leeftijd uit dienst zelfde soort vraag. Ik wil alleen nog een stap verder gaan, dat de formule dan niet alleen kijkt naar het jaar, maar ook naar de dag en maand. Wanneer iemand op 9 mei jarig is en op 06 april uit dienst gaat, dan heeft diegene een andere leeftijd dan wanneer dit 14 juli is.
Hoi @Raymond_de_Rozario,
Zie het script hieronder, het wordt een getal met 2 decimalen dus je ziet wel de precieze leeftijd.
Groet Jolien
Dank je wel voor het taggen. Ik ga er mee stoeien!
Ik ben op zoek naar een methode om de leeftijd op een willekeurige peildatum (uit een datumslicer) te bepalen. Lijkt een vergelijkbare vraag
deze zoek ik ook
Hoi @funkma en @Jacqueline van Meeuwen
Dit is in een rapportenuurtje besproken en had ik daar wel toegevoegd als reactie, maar hier alsnog even:
Dit script werd gegeven (als meting):
INT(DATEDIFF(MAX(Person[DateOfBirth]), 'Reference date filters'[Selected date], DAY)/365.25)
waarmee je dus de leeftijd kunt berekenen op de ingevoerde datum in een slicer.
Voor de leeftijd op de datum in dienst werd het volgende script gegeven (als kolom):
DIVIDE(DATEDIFF(RELATED(Person[DateOfBirth]),'Contract History'[Date_in_service],DAY),365.25)
Het is mij niet gelukt deze werkend te krijgen, toen ik gebruik ging maken van de eerste datum in dienst werkte die wel. Script vraagt dus nog een kleine aanpassing.
Hopelijk kunnen jullie hier ook mee verder!
Bij mij ging het om de datum uit dient, maar dat was een kleine aanpassing. Ik heb onderstaande formules geprobeerd:....
DIVIDE(DATEDIFF(RELATED('Person'[DateOfBirth]),'Contract History'[Date out of service],DAY),365.25)
en
DIVIDE(DATEDIFF(RELATED('Person'[DateOfBirth]),'Contract History'[Date_out_of_service],DAY),365.25)
Beide komen met de melding
Wanneer ik naar contract (dus niet historische gegevens) verwijs, dan blijft Youforce Reporting de hele tijd op "in behandeling" staan
DIVIDE(DATEDIFF(RELATED('Person'[DateOfBirth]),'Contract'[Date out of service],DAY),365.25)
@Jo-lean en @Raymond_de_Rozario Voor een meting maakt het niet uit, maar onder welke entiteit hebben jullie de berekende kolom toegevoegd in het datamodel? Ik denk dat de RELATED-functie vanuit deze entiteit probeert een relatie te leggen met de tabel Dienstverband(historie); misschien dat dat niet kan en daarom de meting wel lukt en de berekende kolom niet?
@Mathew-DC met DIVIDE(DATEDIFF(RELATED('Person'[DateOfBirth]),'Contract'[Date out of service],DAY),365.25) krijg ik dezelfde melding. Ik heb de meeting onder Person geplaatst.
Als het een meting is, dan zou het niet moeten uitmaken. Maar als het bij de berekende kolom hoort die Jo-lean postte, dan kan ik me voorstellen dat RELATED niet werkt, omdat je vanuit de entiteit 'Person' verwijst naar een ander veld uit dezelfde entiteit.
@Mathew-DC In mijn formule verwijs ik naar twee verschillende entiteiten/tabellen
@Raymond_de_Rozario Wat ik bedoel is dat RELATED('Person'[DateOfBirth]) niet werkt vanuit de entiteit Person. Ik krijg in dat geval dezelfde foutmelding die jij noemde.
Heb je het op kunnen lossen @Mathew-DC ? Zo ja, op welke wijze?
Ik heb even gekeken en als je de berekende kolom toevoegt onder de entiteit Dienstverband, en als je bij 'Contract'[Date out of service] de spaties vervangt door underscores, dus:
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.