Mijn Communities
Help
Linda_FB_WMD
CHAMPION *

Organisatie cijfers zichtbaar maken voor leidinggevenden onderliggend team

door Linda_FB_WMD

Ik ben bezig om dashboards en rapporten beschikbaar te stellen voor onze leidinggevenden. Heb nu eerst de ziekteverzuimstatistieken voor me. Via de autorisaties in HRSS heb ik het nu zo voor elkaar gekregen dat de sectormanager van een hogere OE de cijfers van onderliggende OE's in kan zien. Ik zou echter ook graag het verzuimcijfers van de hele organisatie tonen zodat de leidinggevende kan zien hoe het cijfer van zijn team is ten opzichte van het totale verzuimcijfer. Is dit mogelijk, zonder dat hij daardoor alle OE's te zien krijgt?

2 ANTWOORDEN 2
Anja Brouwer1
CHAMPION ***

door Anja Brouwer1

Hallo Linda, mag ik vragen hoe je autorisatie in HRSS hebt ingesteld en waarom je niet gekozen hebt voor een rol in de HR Core OE structuur zoals bijv. HMGR

Linda_FB_WMD
CHAMPION *

door Linda_FB_WMD

Hoi Anja, onze hogere manager heeft een eigen OE in HR core, boven de OE waar de teamleider in zit en de manager rol heeft. In de OE van de hogere manager heeft hij de rol van manager. Voor de Selfservice workflows en Verzuim Management loopt het daarmee goed; de sectormanager krijgt de aanvragen van de teamleiders en de teamleiders van hun teamleden.

 

Voor de rapportages wil ik dat de sectormanagers wel de hele onderliggende OE's zien. Om geen 2 rollen in HR Core voor hetzelfde te bouwen (dan gaat Verzuim Management bijvoorbeeld stuiteren) en om de workflows niet in de war te schoppen, heb ik een extra rol in HRSS aangemaakt voor de sectormanagers met alleen autorisatie op rapportages. Dat loopt op zich goed want in Reporting zie ik nu bij de sectormanager wel de onderliggende teams maar de aanvragen in HRSS blijven gewoon bij de betreffende teamleider staan. Alleen zit ik dus nog met mijn wens om ook het totale organisatie cijfer zichtbaar te krijgen in het dashboard in Analytics, zonder dat hij daarmee in andere gedeelde rapportages allemaal informatie van alle medewerkers te zien krijgt.