Mijn Communities
Help
Björn Sman
CHAMPION **

Organisatiestructuur uitdraaien in rapport

door Björn Sman (Bijgewerkt ‎10-07-2023 13:52 door Björn Sman )

Goedemiddag Allemaal,

 

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om middels een rapport de organisatiestructuur uit HR core te halen? Ik zit al een poos te rommelen om het voor elkaar te krijgen in een soort boomstructuur of uitklap lijst maar ik krijg het niet voor elkaar.

 

Wat ik het liefst wil bereiken is dat je in uitklapboom de OE's krijgt met de bijbehorende kostenplaatsnummer.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
18 ANTWOORDEN 18
Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Hi @Raymond_de_Rozario ,

 

Het is ze eindelijk gelukt ik kan PM's ontvangen! Ik zal je een bericht versturen.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Hi Raymond,

 

Wacht helaas nog steeds op response van de servicedesk @Raymond_de_Rozario .

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Dat duurt wel heel erg lang @Björn Sman. Heb je ook geen initiële reactie gekregen? Anders een mail sturen naar je CSM-er. Hij/zij kan hier wel actie op ondernemen.

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Hi @Raymond_de_Rozario,

 

Dankjewel alvast! Op dit moment mag ik op één of andere manier nog geen PB's versturen (knop ontbreekt ook). Zodra ze deze hebben toegevoegd ga ik je zeker berichten.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Dit is inderdaad voor jou uitgeschakeld:

Raymond_de_Rozario_0-1689073259069.png

 

 

Dit "moet" je denk ik via de servicedesk melden. Anders gaat het niet lukken.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Björn Sman
CHAMPION **

Thanks! Heb de uitvraag inderdaad bij de servicedesk gemeld. 

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Hi Raymond,

 

Dit is al in de nieuwe omgeving?! Oh dan is hij supergaaf! Ik zou heel graag willen zien hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Hoe kunnen we het makkelijkste in contact komen?

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hey @Björn Sman , 

 

Wanneer je mij een PB stuurt met je werkmailadres, dan stuur ik je de PBIX 

 

Raymond_de_Rozario_0-1689058380852.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Hallo,

ik zie een goede eerste opzet van het rapport dat door Raymond is gemaakt maar er moet nog veel aan geknutseld worden voordat er een fatsoenlijk output rapport uit gaat komen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat honderden organisaties hiermee aan de slag gaan om dat voor elkaar te krijgen. Waarom wordt er niet een goed standaard rapport gemaakt door Visma zoals ze dat ook gedaan hebben met report builder. Ook ik zal aan de slag moeten met Power BI en het lukt me al aardig om de gegevens bij elkaar te sprokkelen maar dan heb ik deze alleen op het scherm staan en helaas nog niet in een toonbaar rapport dat door medewerkers gebruikt kan worden. En om nu alle gegevens naar Excel te exporteren en daar verder te gaan is ook weer zoiets .... nee dus want kost veel teveel tijd. @Chris van den Berg : Kunnen jullie hier iets in betekenen voor organisaties door een aantal goede standaard Power BI rapporten te maken die nette en complete rapportages opleveren?

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Dank je wel voor je feedback @Rob99 . Wat zou er volgens jou nog aan "geknutseld" moeten worden? Op het moment dat je in de boomstructuur op een willekeurig niveau klikt, dan zie je alle kostenplaatsen die daaronder vallen. Per kostenplaats kan je door te klikken zien welke functies onder die specifieke kostenplaats zijn onderverdeeld. Je ziet de verschillende roltoewijzingen én per kostenplaats welke medewerker er onder valt. Exporteren naar Excel lijkt mij niet nodig. Onze P&O Servicedesk is laaiend enthousiast over dit rapport. Graag hoor ik van jou wat ik er eventueel nog aan kan verbeteren. 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Rob99
CHAMPION **

door Rob99 (Bijgewerkt ‎11-07-2023 09:52 door Rob99 )

Hoi Raymond,

ik heb je net een PB gestuurd om het PBIX bestand te mogen ontvangen. Bedankt voor je inspanningen ervoor. Wat ik bedoel met 'knutselen' is dat het probleem niet zozeer ligt in het tonen van de benodigde gegevens op het scherm maar meer het tonen van de gegevens op een nette manier naar Excel of naar PDF formaat zodra er bijvoorbeeld een analyse gedaan moet worden die verder gaat dan een organisatie onderdeel. Visma heeft voor ons en mogelijk ook andere organisaties met Report Builder enkele tientallen rapporten beschikbaar gesteld waarbij de output goed werkt op het scherm maar ook naar Excel/pdf. Met jouw rapport kun je de gegevens ook exporteren maar kun je dat alleen 'per blok gegevens' en dat nog zonder gewenste opmaak die je ongetwijfeld ook zelf kunt/moet maken als dat nodig is. Mijn wens is om - niet alleen voor de organisatiestructuur - nette rapportages te kunnen maken met PowerBI in verschillende formaten zoals Excel/PDF en waarbij groepering mogelijk is bijv. op organisatieonderdeel, eventueel op nieuwe pagina, met nette kopteksten, voetteksten , Titels , opmaak etc ....  En ja, ik snap dat ik nog veel moet leren van PowerBI om zelf meer te kunnen maar ik besef me ook dat ik niet eindeloos veel tijd heb om ermee aan de slag te kunnen helaas. En samen via dit forum kunnen we ook de nodige tijd besparen door niet allemaal het wiel opnieuw uit te moeten gaan vinden.

met vriendelijke groet,

Rob Woort

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Hoi Rob,

 

Je hebt een mail met PBIX ontvangen. Power Bi een (vind ik) fantastische tool, maar het heeft zijn nadelen. In mijn overzicht maak ik gebruik van meerdere gekoppelde visuals. Deze kan je (helaas) niet tegelijkertijd in 1x exporteren. Ook krijg je een kale opmaak mee met de export. Dit is inherent aan een visual die bedoelt is om alleen op het scherm te tonen. 

 

Op het moment dat je met opmaak wilt werken dan kan dit via opgemaakte tabellen. Zie dit filmpje.

 

Samen kunnen we inderdaad alle kennis delen!

 

 

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

RenéA
CHAMPION *

door RenéA

Hallo Raymond, zouden wij dat rapport ook kunnen krijgen? Karakter Ede.

Vriendelijke groet,

 

René Aengenend

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Geen enkel probleem, PB je mailadres maar.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Op het moment dat je dan de KP aanklikt, dan passen de andere visuals zich meteen aan.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Björn Sman
CHAMPION **

Hi Raymond,

 

Deze heb je gebouwd in de oude report builder denk ik of niet? Ik zou iets vergelijkbaars wel willen in de nieuwe YF Reports.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Nope, deze is in Youforce Reporting (power bi) gemaakt 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Goedgekeurde oplossing
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Ik heb ooit onderstaande gemaakt, heb je daar wat aan?

 

Raymond_de_Rozario_1-1688990232469.png

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden