Mijn Communities
Help
Evelien
CONTRIBUTOR ***

Totaaloverzicht organisatie, zonder filtering

door Evelien

Graag bouwen wij een rapport van al onze afdelingen en hun manager, die we uit willen rollen voor alle medewerkers. Als we dit doen zal er altijd een filtering optreden waardoor mensen alleen hun eigen afdeling kunnen zien, wat niet wenselijk is. 

 

Is hier al een handige oplossing voor?

4 ANTWOORDEN 4

door Sven Beerents

@Evelien : Je zou in Autorisatiebeheer de optie 'Toegang tot alle data (beheerders)' aan kunnen zetten (deze autoriseert iemand voor de hele organisatie, ongeacht de inrichting in Self Service), incl. 'Rapporten weergeven', 'Toegang tot Youforce Reporting' en een gebruikersgroep. Vervolgens wijs je het betreffende rapport toe aan die groep. Nu moet ik wel zeggen dat ik bij geen enkele klant ben tegengekomen dat ze een rapport voor alle medewerkers willen uitrollen. Daarnaast stapelen autorisaties op, dus managers die in een andere groep zitten met andere rapporten, zien daarin ook alle afdelingen. Je zou voor hen dan aparte accounts moeten aanmaken voor dit specifieke rapport. Ik heb wel vaker van klanten gehoord dat ze willen dat managers kunnen zien hoe hun resultaten afsteken tegen die van de hele organisatie. Ik zal dit bespreken met het ontwikkelteam

BiancaSaul
CONTRIBUTOR **

door BiancaSaul

@Sven Beerents wij lopen hier ook tegenaan. Om het gewenste resultaat te bewerkstelligen moeten we nu telkens gebruikersgroepen gebruiken (lees: misbruiken) en deze zijn niet oneindig. We hebben verschillende medewerkers die buiten de hiërarchie om een extra (overkoepelende) rol hebben waardoor ze wel inzicht in bepaalde organisatiebrede gegevens nodig hebben, bijv. alle verpleegkundigen, alle medewerkers met kinderen, etc.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Hoi @Sven Beerents,

 

Voor beheerders en HR-medewerkers snap ik de toegevoegde waarde van "toegang tot alle data". Ik vraag mij of je dit buiten de HR-afdeling moet willen. De instelling geldt meteen voor alle rapportages. Dit kan je niet meer per rapportage uitzetten. Stel je hebt een rapportage voor een adressenbestand welke de manager alleen voor de eigen kostenplaatsen kan en mag inkijken, dan heeft deze meteen toegang tot alle adressen van de organisatie. Of dit volgens de AVG mag, vraag ik mij af.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Dus je wil een rapport maken waarin medewerkers van afdeling X ook de mensen en leidinggevenden zien van afdeling Y terwijl ze daar geen rechten voor hebben? Waarom zou je dat willen?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden