Mijn Communities
Help
Henk1
CONTRIBUTOR ***

Veld uit entiteit Functie gebruiken leidt tot vermeerdering rijen bij gebruik Roltoewijzing

door Henk1

Ik heb een rapport wat de roltoewijzingen toont inclusief dienstverband- en persoonsgegevens die genest onder de entiteit Roltoewijzing geplaatst zijn.

 

Ik wil echter ook de Functie Code tonen op elke regel. De functienaam kan ik uit Roltoewijzing\Dienstverband Roltoew\Functie maar de Functie Code ontbreekt daar.

 

Wanneer ik echter Functie Code uit de entiteit Functie  selecteer dan worden de regels verveelvoudigd en komt dezelfde persoon ineens meerdere malen voor.

 

Vraag: Hoe krijg ik de functiecode behorende bij de functie die getoond wordt zonder dat er regels bijkomen?

2 ANTWOORDEN 2

door Chris van den Berg

Dat moeten we als veld toevoegen aan de entiteit @Henk1 , dat andere veld dat je hebt toegevoegd uit de tabel Functie kijkt niet naar de bijbehorende functie van de roltoewijzing maar van alle dienstverbanden die onder de roltoewijzing vallen. Daardoor krijg je zoveel regels. 

Ik zal hem bij ons op de backlog zetten. Als je meer info over de voortgang wil hebben, zou ik je willen adviseren om een idee aan te maken.

Henk1
CONTRIBUTOR ***

door Henk1

Om de vraag wat concreter te maken is het het mooiste als er, wanneer er sprake is van een omschrijving ook de code beschikbaar is.

 

Dus in dit geval bij onderstaande structuur onder Dienstverband Roltoew ook het veld Functie Code opnemen:

Henk1_0-1701776321294.png

 

 

@Chris van den Berg Is dit mogelijk?