Mijn Communities
Help
Edwin Schuijt1
CHAMPION *

Verzuimrapport in Reporting laat nieuwe data niet zien (oa Vernet rapport)

door Edwin Schuijt1 (Bijgewerkt ‎03-09-2024 14:14 door Edwin Schuijt1 )

@Chris van den Berg Ik werd net gebeld door Vernet omdat zij zagen dat in ons maandrapport er geen verzuimgevallen zaten van na 27-8 (dat zou heel  mooi geweest zijn, maar helaas zijn er daarna ook nog voldoende meldingen geweest).

Zij zien dit bij meerdere Youforce klanten.

In mijn eigen dagrapport zie ik ook geen meldingen van na 27-8. het lijkt er op dat de data niet ververst wordt. 

38 ANTWOORDEN 38
Edwin Schuijt1
CHAMPION *

door Edwin Schuijt1

@Raymond_de_Rozario Hoi, wij hadden de afgelopen dagen weer de juiste data in ons verzuimrapport staan, maar helaas vanmorgen mis ik weer de verzuimgevallen van gisteren (staan wel inBO4 maar niet in mijn rapport). Ik heb de call ook maar weer heropend. Heb jij daar ook last van? 

Edwin Schuijt1
CHAMPION *

@Raymond_de_Rozario Ik zie nu (met enige uren vertraging) alsnog de juiste data binnenkomen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Hoi @Edwin Schuijt1 ,

 

Die enige uren vertraging is bij ons juist het probleem. Wij gebruiken de rapportages als procesondersteuning. Op het moment dat (volgens mijn collega's) rond 09:30 een wijziging is doorgevoerd, en halverwege de middag deze nog niet in Youforce Reporting zichtbaar is, kunnen wij niet meer op het proces vertrouwen. Bij de MI-rapportages was de data bijna realtime beschikbaar.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

door Chris van den Berg

@Raymond_de_Rozario @Edwin Schuijt1 bedankt voor jullie input. We hebben gister kunnen vinden wat de oorzaak is van dit probleem en we hebben ook de structurele oplossing toegepast. We zijn nu bezig om de data voor jullie en andere opnieuw te verwerken van de verzuimtabellen. Wanneer dit voor jullie klaar is zal ik dit aangeven in jullie tickets.

@Chris van den Berg het heeft bij ons even gewerkt, maar op dit moment laat de rapportage niet alle ziektegevallen vanf 21/22 september 2024 zien. Heb daarvoor onze aanvraag #51341593 heropend.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Graag gedaan @Chris van den Berg . Zat het inderdaad in de hoek waar ik dacht dat het zat? Zo niet, waar zat het dan wel?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Het ging niet altijd goed bij het toevoegen van verzuimtijdvak regels, als deze op hetzelfde moment toegevoegd werden als het bijbehorende verzuimgeval. Waardoor er regels niet werden toegevoegd.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Wij lopen er nog steeds tegenaan dat verzuimgegevens niet worden ververst. De arbo heeft gisteren (23-09-24) een medewerker zwanger gemeld, maar zij komt niet voor op de rapportage, terwijl ze wel aan alle filters voldoet. Dit hebben we met meer verzuimrapportages. Hoe loopt dit bij de rest?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Edwin Schuijt1
CHAMPION *

Hoi @Raymond_de_Rozario ik zag dat er bij ons gisteren wel weer de nieuwe ziektegevallen in de rapporten stonden, maar vanmorgen miste ik weer de gevallen die gisteren ingevoerd zijn. Ik zie in BO4 meer lopende (recente) ziektegevallen dan in Reporting. Ik heb de afgesloten call hierover ook weer heropend.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Hoi @Edwin Schuijt1 ,

 

Ik heb bij een van de rapporten die voor ons is gemaakt door Visma een test gedaan (kolom voor kolom verwijderen). Daarbij kom ik er achter dat wanneer ik de gegevens weglaat van verzuim tijdvak dat de medewerker wel zichtbaar is? Gaat wellicht in die koppeling iets verkeerd? Het is dus de combinatie verzuimgeval i.c.m. verzuim tijdvak. Kan jij dit ook testen?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Edwin Schuijt1
CHAMPION *

Hoi @Raymond_de_Rozario Inderdaad, als ik die weghaal zie ik meer data verschijnen. Zo gauw ik een rubriek toevoeg uit Verzuim Tijdvak (ongeacht welke lijkt het) verdwijnen er namen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Ik ben heel erg benieuwd of er meer mensen dit kunnen reproduceren. In onze 4me tickets wordt gedacht aan een probleem met onze database


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Edwin Schuijt1
CHAMPION *

Ik zie dat ook het Vernet rapport niet de volledige data weergeeft

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Om welke tabellen gaat het @Edwin Schuijt1 ? En merk je ook dat wanneer je tabelvelden verwijderd uit de rapportage dat het dan wel goed gaat?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Edwin Schuijt1
CHAMPION *

Dit betreft een door Visma gemaakt standaardrapport waarin wij niets kunnen wijzigen helaas. 

Ik was net bezig onze CSM en Servicemanager te mailen hierover.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Kan je er een kopie van maken en dan wijzigen?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Edwin Schuijt1
CHAMPION *

kopieeren lukt wel, wijzigen daarna niet. Ik krijg alleen het beginscherm te zien en kan niet bij de data/filters

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Hoi @Edwin Schuijt1 

 

Ik heb een van de standaard rapporten gepakt (individuele loonstaat) en daar een kopie van gemaakt. je moet dan wel naar mijn rapporten gaan. Dan kan je wel kiezen voor bewerken

Raymond_de_Rozario_0-1727765313632.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Edwin Schuijt1
CHAMPION *

Hoi @Raymond_de_Rozario , dat had ik idd ook gedaan en kon hem ook wel bewerken (zo leek het) maar kreeg niets aan de zijkant om aan te passen.

Ik zie nu overigens ook dat als ik alleen rubrieken uit Verzuimgeval haal ik ook data mis. Ik zie helemaal geen nieuwe ziektegevallen meer na 27-9-24 (terwijl we er in BO4 een flink aantal lopend hebben).

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Heb je daar ook een screenshot van? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Het blijft bijzonder dat de gegevens niet up-to-date zijn.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden