Mijn Communities
Help

Welke Verzuim standaard rapporten missen er nog?

door Chris van den Berg

We zijn aan het onderzoeken welke standaard rapporten voor verzuim we beschikbaar kunnen stellen? Welk rapport ontbreekt nu echt nog volgens jou?

 

Laat het ons weten in dit bericht en wellicht voegen we het toe als standaard!

 

 

15 ANTWOORDEN 15
Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***

door Provincie Gelderland

Een 'eenvoudig' verzuimfrequentie (12M) rapport:

FrequentieAantal MedewerkersPercentage
0  
1  
2  
Enz.. 5+  

 

Loonkosten (voorbeeld cohorten) /kosten van het verzuim:

SchaalGemiddeld salarisLoonkosten
1 t/m 4  
5 t/m 9  
10 t/m 12  
13 en hoger  
RenéA
CHAMPION *

door RenéA

Wij hebben een op maat gemaakt rapport: 

RenA_0-1709105098003.png

Hierin staan de verzuimgegevens ziek en herstelmeldingen % ziek, aantal uren. Dit rapport dient om de loonkorting te bepalen. 

Dat doe ik nu in een apart Excel bestand. Het mooiste zou zijn wanneer deze in 1 rapport kunnen worden opgenomen!

RobZuethof
CHAMPION **

door RobZuethof

@Chris van den Berg  Is het mogelijk een rapport te maken die de loonkorting bij ziekte kan faciliteren. Dus dat we niet zelf hoeven te rekenen. na half jaar 10% korting na jaar 20% 1,5 jaar 25% (rekeninghoudend met doorlopend ziek)

Marieke Zonnenberg
CONTRIBUTOR **

door Marieke Zonnenberg

Hoi Chris,

 

Ik zou graag eenzelfde soort rapport als 'Verzuim naar medewerker' zoals die in RVM staat ook in Youforce Reporting wensen. Zodat we verzuimrapportages op één plek binnen Youforce kunnen concentreren. En met dit rapport een overzicht van verzuimcijfers op medewerkerniveau hebben over een peilperiode. 

door Bart Kok - Gemeente Venlo

Hoi Chris,

 

Wij sluiten ons aan bij de rapportages zoals @Angelique aangeeft: een overzicht van medewerkers die vallen onder de no risk en ziek zijn geweest in een bepaalde periode. Wij gebruiken het overzicht voor medewerker die ziek zijn geweest in een bepaalde periode bijvoorbeeld voor de maandelijkse korting compensatieverlof i.v.m. ziekte.

 

Daarnaast zijn de verzuimrapportages t.b.v. het A&O fonds voor ons ook handig.  

 

Groet,

Bart

Francisca
CONTRIBUTOR **

door Francisca

Graag de rapportage zoals Jolanda van Logten beschrijft voor het A & O fonds.

Frank5
CONTRIBUTOR *

door Frank5

Rapport zoals @Jolanda van Logten beschrijft maar dan bijvoorbeeld ook een versie van medewerkers verzuim 42 weken en langer.

Angelique
CONTRIBUTOR ***

door Angelique

Lijst medewerkers die vallen onder de no risk en ziek zijn geweest in een bepaalde periode. 

Ella Del Grosso
CONTRIBUTOR ***

door Ella Del Grosso

Hoi Chris,
Ik zou graag willen filteren op vangnet gevallen zodat ik cijfers op maandbasis per organisatorisch eenheid kan draaien inclusief en exclusief vangnet situaties.  (of kan dit nu al en zie ik dit niet?)

Groeten Ella Del Grosso

Angela Brakxhoofde
CONTRIBUTOR *

door Angela Brakxhoofde

Goedemiddag, 

Wij missen de verzuimrapportages zoals het A&O fonds ze vraagt, zoals Jolanda hierboven al noemt. Ook het selecteren van een bepaalde periode bv. over half jaar of kwartaal.

Mvg, Angela Brakxhoofde

ErwinW
CONTRIBUTOR ***

door ErwinW

Wij hebben behoefte aan een rapport met de verzuimfrequenties van medewerkers in een bepaalde periode.

Jolanda van Logten
CONTRIBUTOR ***

door Jolanda van Logten

Goedemiddag Chris,

 

Wij zouden graag de verzuimrapportages willen hebben zoals die door het A & O fonds worden opgevraagd. 

  • Verzuim over 2023 per afdeling voortschrijdend
  • Aandeel nulverzuim
  • Ziekteverzuimpercentage uitsplitsen naar geslacht en leeftijd?

  • Hoeveel medewerkers waren op 31 december 2023 langer dan een jaar (geheel of gedeeltelijk)
  • Aantal medewerkers dat op 31 december 2023 langer dan een jaar (geheel of gedeeltelijk) ziek was uitsplitsen naar geslacht en leeftijd
  • Hoeveel medewerkers waren er op 31 december die (geheel of gedeeltelijk) ziek zijn in het derde ziektejaar?
  • Ik mis nog het overzicht per domein, team en medewerker met het verzuim in x periode. Het lange termijn verzuim lijkt er op, maar ik mis hier de werknemers die ook weer hersteld zijn in x periode.

Vriendelijke groet,

Jolanda

AB-MD
CONTRIBUTOR **

door AB-MD

Wij willen ook graag uitsplitsen naar geslacht en leeftijd!

door Bas Menken - Gemeente Leiden
  • Rapport waarin zowel verzuim als werken op arbeidstherapeutische basis wordt vermeld.BasMenkenGemeenteLeiden_0-1697009973227.png
  • En misschien niet helemaal een verzuimrapport maar wij zijn heel erg op zoek naar een rapport voor loonkorting bij ziekte. Dit rapport zou dan moeten berekenen welk percentage loon er doorbetaald moet worden als iemand langer dan 1 jaar ziek is.
Carolien Diepen
CONTRIBUTOR ***

door Carolien Diepen

Hoi Chris,

Is er een rapport waarin de verzuimfrequentie van alle medewerkers wordt getoond?

 

Met vriendelijke groet,

Carolien Diepen

Kwintes