Mijn Communities
Help
JvdB
CONTRIBUTOR **

Storing emails naar kandidaten

door JvdB

Wij hebben problemen met het versturen van emails naar kandidaten. Sinds de release van 15 juni gaat het bij ons mis. Wij hebben al een ticket lopen bij support maar ik ben benieuwd of andere organisaties hier ook last van hebben of dat het alleen bij Eindhoven is.

17 ANTWOORDEN 17
Yuk
CONTRIBUTOR **

door Yuk

Wij krijgen ook meldingen binnen dat er geen mails worden verstuurd vanuit Easycruit. Er wordt wel aangegeven dat de mails verstuurd zijn, maar de mails komen niet aan bij de ontvanger. Ik heb dit intussen gemeld bij jullie via Support.

Goedgekeurde oplossing
Carla Hofenk
CONTRIBUTOR **

door Carla Hofenk

Wij krijgen nu meldingen binnen dat uitnodigingen niet binnen komen, cv doorsturen komt niet aan, meldingen dat er een uitnodiging is verzonden komt ook niet! En we gaan maar weer een melding inschieten

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Carla Hofenk ook hier meldingen en ook ik zal een ticket aan gaan maken.

door Ingrid Russchen

@Carla Hofenk Hallo Carla, Wij hebben vanuit Easycruit geen melding ontvangen dat er generieke problemen zijn met het verzenden van emails. Maar door het aantal meldingen hier doen we extra navraag. Het lijkt er wel op dat de meest geraakte klanten gebruik maken van de "oude" email verzending. Er lijkt samenhang met deze post: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-Werving-Selectie/Overgang-nieuwe-E-mail-beveiliging-b....

Maar het onderzoek loopt dus nog.

Met vriendelijke groet,

Ingrid Russchen

door Ingrid Russchen

door Ingrid Russchen

@FBB Zorgboog Dit geldt ook voor jullie.

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

door agedijkstra

bij ons ook het probleem dat de mails vanuit Easycruit in de spam folder terecht komen zowel bij kandidaten als bij onze managers.

Wordt hier aan gewerkt inmiddels?

door Ingrid Russchen

@agedijkstra Goedemiddag Age, via de aanvraag die je hebt aangeleverd heb ik je een reactie gestuurd. Jullie zijn ook nog niet over op de nieuwe emailfunctionaliteit. Voorstel is om eerst over te gaan en dan te bekijken of het probleem nog speelt. Met vriendelijke groet, Ingrid Russchen

door Bastiaan Fidder

@MvanOostenbrugge / @MaritVGGM 

We hebben meerdere meldingen gekregen. Bij een aantal was er echt een storing. Bij een ander deel van de klanten werd de nieuwe status wijziging functionaliteit gebruikt en gedacht dat er ook een e-mail werd verstuurd. Om een uitnodiging naar een kandidaat te versturen moet je natuurlijk klikken op "uitnodigen voor interview". Daarna kun je de juiste fase kiezen.

 

BastiaanFidder_0-1689141717725.png

 



Willen jullie controleren of dit bij jullie niet het geval is. Als het echt gaat om mails die niet aankomen dan wil ik je vragen om een ticket aan te maken. Deze zullen we dan z.s.m. oppakken.

MaritVGGM
CONTRIBUTOR **

door MaritVGGM

Wij krijgen de afgelopen dagen ook geluiden van kandidaten dat mails niet aankomen, en dan voornamelijk 1e en 3e gesprek. Ik zie ook dat de bevestigingen hiervan in onze eigen mailbox in de spam terecht komen. Is er onlangs weer een update geweest? Kan me herinneren dat we enkele maanden geleden hetzelfde probleem hadden... 

MvanOostenbrugge
CONTRIBUTOR **

door MvanOostenbrugge

Ook bij ons komen sommige mails niet aan. Bij het plannen van gesprekken kunnen we kiezen uit "informatief gesprek" en "1e interview". De mails van Informatief gesprek komen aan, maar 1e interview niet. Ik kan overigens geen ticket aanmaken omdat wij Easycruit via een salarisadministratiekantoor afnemen. 

 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Fidder, de storing houdt aan en op 19 juli kijkt er pas een consultant naar. Kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek en komen niet opdagen, omdat de mail niet is verzonden. 

 

Is het bij jullie al opgelost @JvdB en @Barbra ? 

door Bastiaan Fidder

Ha Lieke, ik begrijp van mijn collega's dat er inmiddels contact is over dit probleem. Wordt dus gelijk opgelost en we wachten niet tot 19-7.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Fidder, ik heb mijn collega gevraagd een ticket aan te maken wegens mijn opkomende vakantie. Groeten Lieke 

door Bastiaan Fidder

@JvdB @Lieke Sterk Huis @Barbra willen jullie, als jullie dit nog niet hebben gedaan, hiervoor een ticket aanmaken bij de servicedesk. Dan krijgen we daar een overzicht bij welke klanten dit probleem speelt en hoe we het gaan oplossen voor jullie.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

Wij ervaren ook problemen. 

@Visma, wat gaan jullie hiermee doen? Worden de e-mails alsnog verzonden of waar ligt de oorzaak?

Barbra
CONTRIBUTOR *

door Barbra (Bijgewerkt ‎05-07-2023 11:12 door Barbra )

Ook wij hebben dit probleem. Na aanleiding van je bericht dit getest.