för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Vi har lagt till en ny avdelning 78 i visma business, men när man försöker använda den i approval visma.net så finns den inte som ett val? Har letat i inställningarna men kan inte hitta att man kan lägga till dem någonstans?
Löst! Gå till lösning.
Avdelningar skapar man i rätt tabell och sedan synkas denna tabell till Visma.net Approval med hjälp av tjänsten Visma Business Services SyncEngine som finns på er server. Synken har även fördröjning och körs vanligtvis dagtid som standard.
Felsökning sker sedan i tabellerna SyncEngine Meta Information samt SyncEngine styrinformation inne i Visma Business. Oftast beror felet på att synkroniseringen inte har funkat eller "fastnat".
Tack för svar Mikael,
Vad jag kan se så är avdelningens namn med i tabellen i Visma Business:
Detta är ju i gränssnittet och inte i någon tabell. Jag vet inte var jag hittar dem i tabellerna
Så har den sett ut i lång tid.
Tjänsterna ser ut och köras och jag ser inget konstigt i loggarna
Tabellerna du nämner är också "tomma" ska prova att trigga en ändring
Du kan kolla i SyncEngine styrinformationstabellen med och prova att skicka om därifrån.
Ofta kan man dock behöva ta hjälp av en konsult då vissa fel är svåra att lösa om man inte sett dem tidigare.
Jag tror jag hittade orsaken.
Under behandling i systemparametrar finns en ikon för Visma.Net konfigurationen
Där var ett rött kryss för VCG certifikat är uppladdat.
Jag klickade på knappen nere i menyvalen "Ladda upp VGC certifikat" och jag väntar nu på att se om synken nu fungerar.
Hej Johan. En sen fråga, men fick du det att fungera med "Ladda upp VGC certifikat"?
Hej Mikael,
Oklart om det var de eller om vi fick hjälp men det fungerar nu i alla fall.
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.