för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Meddelandet du försöker få åtkomst till är borttaget permanent.
Under våren kommer vi skriva om vanliga frågor som kommer till PX-supporten.
Denna veckan har vi hämtat några frågor som gäller Fakturering.
Fråga 1
Jag markerade fel vid fakturering, markerade Ej deb istället för Stoppmarkering. Går det att få tillbaka tiden som jag markerade som Ej deb?
Svar:
Du måste vända och kreditera fakturan. Det är väldigt viktigt att du vänder på samma datum som du hade i fakturadatumet på fakturan som blev fel annars får du lagerdiff.
Skapa ett nytt fakturaunderlag på samma uppdrag och ta bort bocken ""Ej Deb"" och bocka i ""Stoppad""
Fråga 2
Får felmeddelande när jag ska fakturera från fakturaunderlag. "Reskontraposten finns redan och kan inte skapas"
Transaction count after EXECUTE indicates a mismatching number of BEGIN and COMMIT statements. Previous count=1, current count=0". Vad betyder detta?
Svar:
Det betyder att löpnumret redan finns i Control. Detta kan hända om man t ex manuellt bokat reskontraposter och använt fel serie.
Titta först i Visma PX under Administration - Fakturering - Fakturanummer för att se vad Visma PX vill använda som nästa lediga nummer.
Titta nu i Visma Control vad som är nästa lediga nummer på fakturor där. Välj Försäljning - Register- Reskontraserier. Nu ser du vad nästa lediga nummer är.
Gå tillbaka till Visma PX och uppdatera nummer serien där.
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.