Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

"Avstå traktamente"

av Anonymous

Hej, 

 

Vad menas med kryssrutan "avstå traktamente" under resefliken som visas när en anställd har fyllt i en resa och sedan klickat spec.traktamente? 

 

Om arbetstagaren bockar i den kommer felmeddelandet "kan inte prissätta" upp? 

Det funkade att prissätta resan om AT lät bli att bocka i "Avstå traktamente". 

Jag tipsade om att AT kunde välja Fördela istället för Spec.traktamente på sidan där man registrerar resan men AT menade att det ibland kunde vara aktuellt att kunna avstå traktamente. 

 

Tack på förhand, 

Emelie 

3 SVAR 3
Godkänd lösning
Annci Hermansson
VISMA

av Annci Hermansson

Hej!

 

Om man inte vill ha traktamente för någon dag  alls då väljer man istället fördela precis som du skriver.

Tanken med avstå traktamente är att du på en eller flera av dagarna dag ska kunna välja att avstå traktamente.

Jag får inget felmeddelande när jag testar att trycka avstå traktamente. Kan du istället skicka in ärendet till supporten?

Ni kan behöva titta över hur ni har satt upp  Traktamente, styrdata för beräkningar.

 

Mejladressen till supporten är:

visma.control@visma.com

 

Hälsningar 

Annci Hermansson

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej, 

 

I detta fall är arbetstagaren bara borta under en dag mellan 08.00 - 18.00 och i vårt lokala avtal får då arbetstagaren en ersättning om 90:-. Om AT markerar "avstå traktamente" kommer felmeddelandet "Kan inte prissätta" när AT försöker ladda resan. 

 

Har det något med den enskilda utläggsprislistans upplägg att göra? På raden för dagtraktamente står det både 1 i påläggsfaktor samt ett á-pris i den kolumnen. Det ser det dock ut som att det gör på alla våra utläggsprislistor. 

Eller är det helt enkelt så att funktionen !Avstå traktamente" inte fungerar när det bara är ett dagtraktamente?

 

/Emelie

av Annci Hermansson

Hej!

 

Detta behöver utredas och ses över för er specifika databas så därför hänvisar  jag dig till supporten för PX.

 

Mejladressen till supporten är:

visma.control@visma.com

 

Hälsningar 

Annci

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här