Mina produkter
Hjälp

Arbetsgivarintyg

av JoakimPirholt

Att skriva arbetsgivarintyg kan vara en plåga, och det sägs att 70% av alla inskickade intyg är felaktiga, men det finns en del hjälp att få - TransPA är en av dem. 

 

Numera rekommenderar dock A-kassornas gemensamma samarbetsorganisation att man använder deras digitala lösning, Arbetsgivarintyg.nu, och vissa av er har kanske redan registrerat ert företag där. Här har man möjlighet att skriva in data som sedan genererar ett färdigt arbetsgivarintyg, antingen för utskrift eller för att skickas digitalt till den anställde och till berörd A-kassa.

 

Störst nytta får man dock om ens lönesystem/HR-system kan skicka direkt till Arbetsgivarintyg.nu via API, men det kräver en del investeringar, om man inte har tur att det redan finns i löneprogrammet, 

 

Då till min fråga: hur många använder idag arbetsgivarintygen i TransPA, eller föredrar ni att göra det i ert löneprogram? Eller kanske till och med med hjälp av ifyllnadsstödet på Arbetsgivarintyg.nu?

 

Skulle det vara intressant att TransPA kunde kopplas direkt till Arbetsgivarintyg.nu, som ett led i  vårt övriga digitaliserings- och miljötänk, eller har ni löst detta på andra sätt redan?

9 SVAR 9
Maxie Apel
CONTRIBUTOR *

av Maxie Apel

Hej,

Vi skulle verkligen vilja se en koppling mellan TransPA och Arbetsgivarintyg.nu då det är fler och fler som frågar efter det. Är det något som är på gång?

 

av Oscar Mattsson

Hej Marie.

Vi ser också behov av en integration till Arbetsgivarintyg.nu. Som det ser ut nu så ligger arbetet planerat till senhösten i år. Mycket kan hända tills dess, men vi har det med i vår planering.

porsckeulrika
CONTRIBUTOR **

av porsckeulrika

Hej 

Jag har tänkt använda intyget när det blir aktuellt för mig att ta ut ett sådant.

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Vi använder oss av funktionen i TransPA och blir väldigt glada om transPA kan kopplas mot arbetsgivarintyg.nu! Blir fler och fler medarbetare som önskar AGintyg den vägen.

 

MVH, Lena Hedström

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Vi använder i stort sett uteslutande TransPA för arbetsgivarintyg och det skulle underlätta om det gick att få en koppling mellan TransPA och A-kassorna.

porsckeulrika
CONTRIBUTOR **

av porsckeulrika

Vi har office 2016 och när man försöker skriva ut arbetsgivarintyg så blir det många konstiga tecken.

Men om man använder 2010 så fungerar det fint.

Mvh  Ulrika

av JoakimPirholt

Det är nog vi som har legat efter i utvecklingen där, både var gäller senare Word-versioner och alternativ till MS Word, hoppas vi kan få ordning på detta också.

 

Med vänliga hälsningar

 

Joakim Pirholt

Caarina
CHAMPION *

av Caarina

Hej 

Vi skriver idag våra arbetsgivarintyg via vårt lönesystem och tycker att det fungerar bra. Men det är alltid intressant med andra alternativ. 

Mvh Caarina Schüberg 

Maria Forssell
CONTRIBUTOR *

av Maria Forssell

Hej,

Jag använder mig av arbetsgivarintyget i TransPA, och vore väldigt glad om det fanns en koppling till Arbetsgivarintyg.nu.

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här